ÚJONCSZEMLE – EMERALD CITY 1×01-02

mv5bmtk5nta1nzkynv5bml5banbnxkftztgwnzk1mdm3mdi-_v1_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…

Eredeti név: Emerald City

Imdb átlag: 7,3

Kategória: kaland, dráma, fantasy

Szereplők:

Adria Arjona – Dorothy Gale

Oliver Jackson – Cohen – Lucas

Ana Ularu – West

Gerran Howell – Jack

Jordan Loughran – Tip

virag1
Előzetes vélemény:

Már a címnél tudtam, hogy imádni fogom. Nem emlékszem, hogy láttam volna az előzetest, de azt tudom, hogy az egyik legjobban várt újonc volt.

Kritika:

Igen, végre. Végre egy sorozat, amit nagyon vártam, és teljesíteni is tudott. Báris számomra. Én imádtam a pilot minden egyes percét.

Emerald City - Season 1Két fajta ember létezik. Az egyik, aki imádja a fantasyt, a másik pedig a realitást teszi előbbre. Az elmúlt 21 évem során nem nagyon találkoztam olyan emberrel, aki mindkettőt ugyanannyira szereti. Persze, én is megnézek filmeket, amikben nincs fantasy elem, mégis a szívem a fantasykhoz húz könyvben, filmben, sorozatban. Nem tudom felfogni, hogy tudja ezt valaki nem szeretni, pedig nagyon sokan vannak úgy, hogy ez csak kitaláció, és a valóságot részesítik előnyben. Én a Harry Potteren, Bűbájos boszorkákon és a Smallvillen nőttem fel, és hihetetlen, hogy valaki inkább választana egy másik sorozatot, könyvet, azért mert kicsit elrugaszkodik a talajtól. (Nem mintha a fantasy elemeket nélkülöző művek nem lennénnek szintén hihetetlenek, csak épp nincs bennük varázslat.)

A Trónok harcának sikerült megcsinálni, hogy egy fantasy sorozat is lehessen sikeres. Sajnos, ez a mai világban elég pénz igényes, így nem sokan vágnak bele, és sokszor a végeredmény minősége sem a legjobb. És aztán jött az Emerald City. Ő is a Trónok harca indított hullámot akarta meglovagolni, számomra nagy-, az amerikai nézőközönségnél kis sikerrel.

Emerald City - Season 1A történet egy újabb Óz feldolgozás. Aki olvasta már pár posztomat, tudhatja, hogy imádom a mesefeldolgozásokat és a fantasyket, és a tökéletes párosítás ez számomra. Nincs nagy újítás a sztoriban, mégis más. Nem szeretek beskatulyázni könyveket, sorozatokat címkék alapján, mert általában az emberek azt várják majd tőle, de nekem a pilot tiszta Once upon a time felnőtt verziója volt. A hangulata hasonlított, báris a Mesebirodalomban játszódó részekhez. A történet izgalmas volt.

Az országos tévék minősége azért sokkal gyengébb a kábelesek minőségétől, ezért is meglepő, hogy a kép gyönyörű volt. A táj lélegzetelállító, gyönyörű képek. Érdemes HD-ben nézni. Itt jegyezném meg, hogy egyes jelenetei Magyarországon játszódnak, bár eddig Emerald City - Season 1én csak Plitvicei-tavakat véltem felfedezni. A jelmezekre lehet egy kicsi panasz, néhol szerintem kicsit gyengébbre sikerültek. Egy-egy jelmez kicsit a Star Warsra is húzott.

A színészek/karakterek jók voltak. Kezd megjelenni Óz valódi természete, kirajzolódni látszik a szerelmi száll is. Én nagyon drukkolok Dorothynak és Lucasnak. Érdekel Lucas múltja is. Mindkettő nagyon szerethető karakter, szépen vitték a hátukon a show-t.

Én imádtam az első két részt, de nagyon szomorú vagyok, mivel szinte az első résszel megbukott Amerikában. Bár amennyit vesződtek a sorozattal, nem is csodálom. Ez már a harmadik probálkozásuk, az első két évben nem rendelték be a pilotot. Sajnos, a csatorna legkevésbé nézett műsora, így próbálom kiélvezni még ezt a pár részt, ami maradt.

virag2

Folytatom?

Még szép.

Értékelésem:

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

világ: 0,5/0,5

animáció: 1/1

látvány/díszlet: A jelmezeknél találtam kis kivetnivalót, de a látvány kárpótolt érte, megéri a maximáis 1 pontot. 1/1

történet:  1,5/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5