Bolygónk, a Föld II

mv5bzwyxodvimgytmge2zc00zgq3lthhmwutytvknge3owu4nwrkl2ltywdll2ltywdlxkeyxkfqcgdeqxvymjywnda2mde-_v1_sy1000_cr006661000_al_

 

Eredeti név: Planet Earth II

Imdb átlag: 9,7

Kategória: dokumentum

Szereplők:

David Attenborough – narrátor

virag1Kritika:

Nem gondoltam volna, hogy a tavalyi év legjobb sorozata egy dokumentumfilm lesz. De azt kell mondanom, imádtam minden részét, legjobban meg tudott érinteni mind közül.

542ac72afb761a5ab331b61caf436c5c38da6829Nem ez az első dokusorozatom, már végig néztem a Human Planetet is, amit szintén nagyon szerettem. Ez a sorozat felfogható második évadnak vagy rebootnak is. A Bolygónk, a Föld az egyik leghíresebb dokumentum sorozat. A legelső rész elején a narrátor elmondja, hogy azóta annyit változott a technológia, hogy meg akarták ismételni a sorozatot. Már olyan dolgokat is le tudnak filmezni, ami 10 éve még álom volt. Így a sorozat megélt még egy felvonást, aminek én nagyon örülök. Remélem lesz még.

Az eredetit már elkezdtem, de az annyira nem fogott meg. Volt pár érdekes momentuma, de nem éreztem azt, amit a Human Planet esetében (és később ennek az évadnál). Tudom, hogy az első 3-4 résznél, amit láttam, legjobban a látványt hiányoltam. Azóta változott a technológia, így mindent megkaptam, amit akartam.

gallery-1478532915-planet-earth-ii-mountains-8Kezdjük a látvánnyal. Annyira gyönyörű felvételek vannak, hogy csak ámultam. Ezt a sorozatot érdemes fullHD-ben megnézni, mert elképesztő a látványvilága. Nem tudok mást mondani, csak dicsérni. Az egyik legszebb operatőri munka, amit életemben láttam. Mi csak ezért kezdük nézni, és felülmúlta a várakozásainkat.

A történetek is nagyon érdekesek. Olyan állatokat, sőt néhol növényeket, ismerhetünk meg, amik érdeklik az embereket. Közben a humorfaktort is berakták, néhány madáron olyan jót tudtam nevetni. Néhány jelenet annyira megérintett, hogy a könnyem is kicsordult. Az év legjobb jelenete az volt, amikor a kicsi gyík (a Galapágos-szigeteken) szökik a kígyók elől. Annyira szívszorító volt, annyira izgulatam értük. Le sem tudtam venni a szemem a képernyőről, és amikor egyik megúszta, örömömben ugráltam az ágyon. Ezt a jelenetet BBC is feltöltötte saját csatornájára, így ti is megtekintehetitek.

 

A kedvenc részem a Szigetek volt, még szokás szerint legkevésbé a Városokat szerettem (Humans Planetben is ezt kedveltem legkevésbé). De mind a 6 rész nagyon jó volt. Sokszor egy-egy történet annyira felkeltette az érdeklődésemet, hogy utána kerestem az interneten. Szingapúrról is a városok után kezdtem érdeklődni, mostmár nagyon el szeretnék jutni oda.

Aki nem szeret angolul sorozatozni, az is örülhetett, mert egyidőben az angol premierrel, Magyarországon is szinkronosan vetítették. Egy sorozathoz képest itt nem sok szinkron volt szükség, az is csak a narrációhoz. Nagyon szépen megírt szöveg, nagyon izgalmas volt hallgatni.

virag2

Leave a Reply

