Anne Bishop: Vörös ​betűkkel

covers_398915Adatok:

Eredeti név: Written in Red

Sorozat: A Mások 1.

Oldalszám: 512.

Goodreads átlag: 4,3

Besorolás: fantasy, paranormális

Fülszöveg:

Meggie Corbyn cassandra sangue, vagyis vérpróféta, azaz ha a bőrén vágás nyomán kiserken a vér, látja a jövőt. Meggie ezt a különleges képességét inkább átoknak, mint áldásnak tekinti. Meg nem szabad ember. Tartógazdája rabszolgaságban őrzi, hogy csak ő szerezhessen tudomást látomásairól. Meggie azonban megszökik és az egyetlen biztonságos hely, ahol elrejtőzhet, a Lakeside Udvar nevű üzleti negyed, amit a Mások működtetnek.

Az alakváltó Simon Wolfgard vonakodik felvenni az Emberi összekötő állásra jelentkező idegent. Egyrészt azért, mert úgy érzi, hogy valami titkot rejteget, másrészt azért, mert nincs emberi prédaszaga. Ám egy erősebb ösztön arra készteti, hogy mégis alkalmazza Meggie-t. Amikor megtudja róla az igazat, és azt is, hogy a kormányhatóság körözi, Simonnak el kell döntenie, vajon megéri-e, hogy bekövetkezzen az emberek és a Mások között szinte elkerülhetetlen harc.

virag1

Vélemény:

Mostanában nem haladtam sehogy sem az olvasással. A tanulásra fogtam, de tavaly is kellett tanulni, ez mégsem akadályozott meg, hogy a vizsgaidőszakban 13 könyvet elolvassak. Nem volt kedvem olvasni, mindig volt valami, ami jobban lefoglalt. Erre jött ez a könyv.

8c50a24573737776f81626ef8ee56cec

Meggie

Elhatároztam, hogy tanulni fogok, de este fáradt voltam, így elkezdtem olvasni ezt a könyvet. Másnap felkeltem, egyszerűen nem tudtam koncentrálni, folytatnom kellett. Aztán mást sem csináltam, még be nem fejeztem a könyvet. Nem tudtam letenni.

A történet Meggie-ről szól, aki a Mások Udvarában talál menedéket, mint emberi Összekötő. De ő nem akármilyen ember, ő vérpróféta, így akár milliókat is érhet. Az Udvarban tartózkodása alatt megismerhetjük a Másokat is. Megismerjük, Simont, aki az Udvar vezetője, és közben farkassá tud átalakulni. Ott van még Vlad, aki nem meglepő módon vámpír. Henry az indiánok spirituális világában kalauzol minket, és medvévé tud alakulni. De ezenkívül találkozhatunk még Hollókkal, Sólymokkal, sőt még Elementálokkal is.

A könyv egyik érdekessége a világa. A jól (és kevésbé jól) ismert lényeket egybegyúrta, és egy új világot adott nekünk. A világ nem sokban különbözik a miénktől, ha úgy nézzük, szóval simán beilllik az urban fantasy műfajba is, de nem a mi világunkban játszódik. Az emberek és a terra indigene lények egymás mellett élnek, mégis a Mások a d2bc3caa38838ce945861b172c398cd9felsőbbrendűek. Vagyis ők így gondolják magukról, csak azért tűrik el az embereket, mivel azok cserébe adnak nekik dolgokat. Akit érdekel a világ, a könyv beleolvasójában megtalálhatja a Világ rövid történetét. ( Én sajnos nem tudom megnyitni a beleolvasó fájlját, de a megjelenése előtt olvastam, akkor csak az volt benne, és az alapján már tudtam, hogy nekem ez kell. )

Mostanában egyre több nem YA urban fantasyt olvasok. Felfigyeltem rá, hogy ezek számát általában nem határozzák meg, így már most félek mennyi könyv fog még megjelenni. Eddig ötnél tart, de a hatodik már előkészületben van. Ezek jók azért, mert sokáig a történetük részesei lehetünk, de a pénztárcánkat nem éppen kíméli. És én szeretek sok könyves világot megismerni, nem rajongok a túl hosszú sorozatokért. Ezenkívül ezekben a könyvekben felfedeztem azt is, hogy nem egy szemszögből ismerjük meg a történetet, hanem több emberéből. Ez történt itt is. Én szeretem az ilyen könyveket, mivel mindenkit megismerhetünk igazából.

Két főszereplőt emelném ki, Meggie-t és Simont. Ritkán találkozunk ilyen hősnővel a fantasy könyvekben, mivel Meggie félénk, visszahúzódó, ártatlan. Ezért szerettem olvasni 8033f6a6abc225ae71fb55751739ee98az ő részeit. Simon bezzeg a forrófejű vezető, aki egy tipikus farkas. Én nagyon szerettem még Henryt, Vladot, Tesst is. Monty is érdekes volt, bár ő “csak” ember. Az egyetlen karakter, akit nem kedveltem, az Asia volt, de hát nem is kellett őt kedvelni.

És ott volt még Sam is. Az ő nézőpontját nem ismerhettük meg, de ettól függetlenül imádtam. Bár ki ne imádna egy cuki farkaskölyök/kisgyerek kombót? Annyira kis aranyos volt mindkét alakjában. Nagyon szerettem őt.

A történeten én egy picit éreztem, hogy bevezető jellegű. Persze, volt a végén “nagyobb” harc, de nem volt annyira izgalmas, egyértelmű volt a végeredmény. De sok  dolgot felvezettek ebben a könyvben. Megalapozták az ember-Más harcok alapjait, felvezettek egy új “betegséget”, sőt Tess szerepe is fontos lesz a későbbiekben szerintem. Ennek ellenére én nagyon élveztem a történetet. Imádtam a világ részese lenni. Alig várom, hogy a második részt is a kezeim közé kaparintsam.

virag4

A könyv öt szóban: farkas, vámpír, vér, kém, más

Kedvenc karakter: Sam, Tél, Erebus

Kedvenc jelenet: Sam-Meggie jelenetek. Nagyon cuki  a kölyök.

Kinek ajánlom? 

Aki szereti az urban fantasykat, szerintem ezt is szeretni fogja. Nem a mi világunkban játszódik, de azon alapszik, szóval elég hasonló. Felnőttek a főszereplők, de erotikát nem tartalmaz.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Hát a farkas vonal miatt a Bitten jutott eszembe, bár annak a hangulata nekem egészen más volt. Ha a hangulat alapján kéne beazonosítanom, nekem valamiért a Csontváros jut eszembe. Szerintem biztosan szeretni fogjátok azt is.

virag2

Borító: 5*/5 – Annyira gyönyörű. Örülök, hogy ezt a verziót választották, mert ez tökéletes. Illik a könyvhöz, közben mégis kitűnik, és annyira szép 😀

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nem tudtam abbahagyni az olvasást. 0,5

karakterek (1) – Mindet nagyon szerettem. 1

világfelépítés (1) – Egyedien alkalmaz egy jól ismert struktúrát. 😀 . 1

történet (1,5) – Én szerettem. 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

Leave a Reply

