C. J. Redwine: Az ​árnyékkirálynő

covers_416154Adatok:

Eredeti név: The Shadow Queen

Sorozat: Ravenspire 1.

Oldalszám: 416.

Goodreads átlag: 3,78

Besorolás: YA, mesefeldolgozás, fantasy

Fülszöveg:

Tükröm, tükröm, mondd meg nékem: ki uralja e vidéket?

Lorelai Diederich szökevény koronahercegnőnek egyetlen célja van: megölni a gonosz királynét, aki magához ragadta a hatalmat, elfoglalta Ravenspire trónját, és megölte a hercegnő apját. Ehhez Lorelai kénytelen a varázslat fegyverét bevetni, amivel azonban Irina királyné is élhet. A hercegnőnek erősebbnek, gyorsabbnak és kitartóbbnak kell lennie Irinánál, akihez fogható veszélyes varázslót még nem látott Ravenspire. 
A szomszédos királyság, Eldr földjén Kol herceg apját és bátyját megölik az országot lerohanó, varázserővel irányított ogrék, így hirtelen a másodszülött herceg felelősségévé válik megvédeni az országot. Ehhez Kolnak varázserőre van szüksége. Ezt csak úgy szerezheti meg, ha egyezséget köt Ravenspire uralkodójával. Irina azt kéri tőle, hogy segítségéért cserébe vigye el neki Lorelai szívét. 
A hercegnő azonban egyáltalán nem olyan, mint amilyennek Kol gondolta. Gyönyörű, megzabolázhatatlan és megállíthatatlan. A sötét varázslat ellenére Lorelai vonzódik a zaklatott ifjú királyhoz. Azért küzd, hogy mindig egy lépéssel a sárkányszívű vadász király előtt járjon, akit a kelleténél sokkal jobban kedvel. Mindent megtesz, hogy legyőzze a gonosz királynét. Irina azonban nem adja fel harc nélkül, és végső lépésének következménye az is lehet, hogy a hercegnő elveszti utolsó megmaradt vesztenivalóját.

virag1

Vélemény:

Imádok minden mesefeldolgozást, így ezt a könyvet is nagyon vártam. Vizsgaidőszak végeztével, gondoltam, tökéletes könyv lesz kikapcsolódni, mert én ezt biztosan szeretni fogom. A borítója gyönyörű, a története érdekesnek tűnik, és hát retelling, avagy mesefeldolgozás. Kell ennél több?

66637ce9420acdd178a228a335a847e7

Lorelai

A fülszöveget elolvastam régebben angolul, amikor még nem tudtam, hogy magyarul is meg fog jelenni. Emlékeztem rá, hogy tetszett, de hogy miről szólt már elfelejtettem. Szerintem a történet alapja nem tér el a Hófehérkétől nagyon. A legnagyobb eltérés talán az, hogy Lorelainak (Hófehérkének) van egy testvére, Leó. Ezenkívül feltűnőbb változás még, hogy Irina (a gonosz királynő) egyben Lorelai nagynénje is, és mindketten nagy varázserővel bírnak. A történet egy országra korlátozódik, de ettől függetlenül megismerhetjük még Eldrt is. Az egyik főszereplőnk, Kol, Eldr királya, ahol az embereknek mindennapos dolog, hogy sárkánnyá alakuljonak. Lorelai és Kol sorsa persze összekötődik.

A karakterek nagyon szépen fel voltak építve. Lorelai, Kol és Irina nézetéből ismerhetjük meg, mi is történt velük, és ez a három karakter annyira szépen fel lett építve. Mindhármat érte fájdalom, és én el is hittem, hogy szenvednek. Talán Kol volt az, aki túl gyorsan túl tette magát a dolgon, bár lehet, neki ideje nem volt. Lorelai egy eszes, ravasz lány, aki mindent megtenne az öccséért. Neki mindene Leó, és ez végig meglátszott rajta. Kol vállára is nagy súly nehezedik. Saját magával harcol végig a tumblr_mwjc5qp3xu1snjld6o1_500könyvben. Én nagyon szerettem az ő fejezeteit, bár lehet elfogultságból, mivel sárkány alakváltókról ritkán lehet olvasnivalót találni. Én Irinát is megszerettem. Én elhittem, hogy a féltékenység miatt képes volt ez tenni. Én nem tudnék ilyet csinálni, de van gonoszság a világon.

Ami nekem nagyon tetszett, az a világ felépítés. Minden ország más és más. Gondolom mindegyik kapcsolódik valamelyik meséhez majd. Ravenspire magában nagyon unalmas lenne. Morcanti mardushkák teszi csak érdekessé, bár engem maga Morcant jobban érdekelne. Eldr királyságát nagyon imádtam. Nagyon tetszett a gondolat, hogy emberek két szívvel élnek, egy ember- és egy sárkányszívvel. Így megmaradnak emberiek, miközben sárkánnyá tudnak változni. Sokkal izgalmasab hely, mint Ravenspire.A többi országról semmit sem tudtunk meg, de az írónő azt írta, hogy szeretne minden országról írni, így ha a Twister Media is úgy gondolja, többet is megtudhatunk majd.

5b04b12134e79f4681a3f8190c3a4198

Irina

Szokásomhoz híven, miután csak jót mondtam a könyvre, a végén azért hozzáteszek egy DE-t. A könyv szerintem jól meg van írva. A karakterek szerethetőek, a háttértörténetük jó, mégis én egyszerűen nem tudtam haladni. Nem kötött le a könyv. Órák előtt-között olvasgattam, de ahogy hazaértem, más szórakozást találtam. Nem tudom miért van ez. Talán mert Hófehérke története sosem tartozott a kedvenceim közé? Lehet. Bár azért ott is tudok olyan könyvet, amit imádtam (Ever After High – bár ott ugye csak a szüleik a főszereplőknek). Nem tudom, de egy biztos, nem haladtam vele.

Nem mondhatom azt a könyvre, hogy rossz, mert igenis jó volt. Mégis valamiért nem lettem belé szerelmes. A második rész Rumpletstilskin történetét dolgozza fel, ami szintén nem nagy kedvenc, így kicsit félek attól is, de ettől függetlenül biztos elolvasom majd.

virag4

A könyv öt szóban: Hófehérke, sárkány, varázslat, sólyom, fájdalom

c5e69f76ad28bd4c7e617c1492ff1879Kedvenc karakter: Leó, Kol

Kedvenc jelenet: Eldr királyságban játszódóak.

Kinek ajánlom? 

Aki szereti a mesefeldolgozásokat, retellingeket, szerintem megpróbálhatja ezt is. De a high fantasy rajongóknak is tetszhet.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

A Rengeteg jutott eszembe, bár lehet azért, mert az volt az utolsó mesefeldolgozás, amit olvastam.

virag2

Borító: 5/5 – Ugyanaz, mint az amerikai, de valahogy az mégis jobban megfogott. Ennek ellenére nagyon szép borító.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nem tudom mi volt a gond, de én untam. 0

karakterek (1) – 1

világfelépítés (1) – Nagyon tetszik. Bárén minden high fantasy világért rajongok, így nem nehéz. 1

történet (1,5) – Néhol unalmas, vontatott, de amőgy érdekes. 1

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

