Westworld 1. évad

mv5bmjmxntyznzy4mf5bml5banbnxkftztgwodizotuxmdi-_v1_sy1000_sx675_al_

Eredeti név: Westworld

Imdb átlag: 9,1

Kategória: dráma, sci-fi, western

Szereplők:

Evan Rachel Wood – Dolores Abernathy

Anthony Hopkins – Dr. Robert Ford

James Marsden – Teddy Flood

Ed Harris – The Man in Black

Jeffrey Wright – Bernard Lowe

virag1

Kritika:

Emlékeztek még mennyire oda voltam a Westwold pilotjáért? Ha ne, itt olvashatjátok el. Az első rész után, óriásiak voltak az elvárárásaim, de mivel tudom, hogy egy sorozat sokkal élvezhetőbb egyszerre, nem pedig heti nézésben, kivártam a végét, és egyben ledaráltam az egész évadot.

mv5byjfizdgzzmmty2y5mc00ngyylwe0odgtota0yjziyme2ywuzl2ltywdll2ltywdlxkeyxkfqcgdeqxvyntc3ntezmdu-_v1_sy1000_sx1500_al_Kicsit vegyesek lettek az érzéseim a sorozattal. Voltak fantaszikus pontjai, de volt pár dolog, ami nem jött át nekem. Kezdjük is azzal, mi tetszett.

A látványvilág valami zseniális volt. Imádtam nézni a sorozatot. És itt a kép minőségére és a tájak gyönyörűségére gondolok. Már csak ez miatt érdemes megnézni a sorozatot. És ajánlott minimum HDban nézni, én fullHDt választottam. Valami zseniálisan megcsinálták. De nem csak a látvánnyal bántak jól a készítők, a zene, a díszlet mind-mind tökéletes volt. Bár  barátomat már kicsit zavarta, hogy a bordélyházban mindig ugyanaz a zene csendül fel, de ettől lett reálisabb, hogy ők minden nap ugyanazt élik át.

mv5bzmfkytyzymetmgm1ms00ztjhlwiwywytywyyota2nzhhnje3xkeyxkfqcgdeqxvyntc3ntezmdu-_v1_A színészek zsenialitásán nem kell meglepődni. Egytől egyig nagyon jó színész. A párbeszédek, cselekedetek is nagyon reálisak voltak. Szóval minden úgy volt megcsinálva, ahogy kellett. Mégis mitől lesz jobb sorozat? Miért rajonganak az emberek érte? A válasz egyszerű, a csavarok. Nagyon jók voltak, nem gondoltam volna jó párra, megleptek vele. Persze volt pár lépés, főleg az évad utolsó 5 perce, ami kiszámítható volt, de úgy gondolom, nem kell mindennek sokkolnia a nézőt. Volt így is jó sok meglepő szegmense a történetnek, amire egyáltalán nem lehetett számítani. Az egész sorozat forgatókönyv szempntjából tökéletes volt.

mv5bzwvjywuzztytnwqxys00mtviltljn2yty2iyotrkngzjzwy2l2ltywdll2ltywdlxkeyxkfqcgdeqxvyntc3ntezmdu-_v1_sx1777_cr001777999_al_Az elején az írtam, hogy vegyesek az érzéseim, de eddig csak csupa jót írtam a sorozatról. Ezentúl sem fogok semmi rosszat leírni. Azért voltam egy kicsit csalódott, mert én nem csak egy jó sorozatot akartam, hanem egy olyan világot, ami beránt magához, és nem akarom elengedni. Olyat, mint a Trónok harca. Ott sokkal kevesebb a nagy fordulat, mint itt, mégis valamivel megvett kilóra, és azóta rajongok érte. Én úgy gondolom ez a témaválasztás miatt van. Engem sosem érdekeltek túlzottan a robotok, de minden fantasyt imádok. Azt a plusszt akartam elérni, amita Trónok harca is adott. Én nem kaptam meg, de szerintem, aki rajong a robotokért, a mesterséges intelligenciáért, az androidoké, biztosan megkapja majd, mivel egy zseniális sorozatról beszélünk.

mv5bmwqwyzzhmzitmmexmc00mtfllwjlzwetmjk1zmuwowqzmtjkl2ltywdll2ltywdlxkeyxkfqcgdeqxvyntc3ntezmdu-_v1_Na, és akkor végezetül beszéljünk kicsit a történetről és a szereplőkről.  A sztori több szereplő köré épül, az ő létüket figyelhetjük meg. Az egyik legfontosabb száll, a világ hátterében álló dolgozók világát mutatja be.  Maeve, a madam, történetszála is érdekes, bár a vége nagyon elszomorított, mivel szerintem az utolsó cselekedetével tönkretették az eddig megtett lépéseit. Bár igaz, ez érzelmi fejlődésre vall, de túl egyértelmű volt, hogy úgy sem fogja megtenni. A harmadik főszáll, a Fekete Kalapos ember volt. Nem volt rossz, de nem is lett kedvenc. És ott voltak még Dolores kalandozásai. mv5bmznlmwu0njitndi1zi00ndfklwjmmzetywrjmtdmngy2nzkwxkeyxkfqcgdeqxvyntc3ntezmdu-_v1_Eleinte kedveltem Dolorest, de a végén már kezdett néha kiakasztani. Kicsit túl sok volt a képzelgés. Szóval, jók voltak, mégsem lett egyik sem kedvenc. Ez lehet számomra, ami hiányzik. A karakterek sorsa nem érdekelt túlzottan, nem kedveltem meg őket. Találn Teddy lett csak kedvenc, bár a kinézete is sokat segített ezen. Maeve történetével, ugye voltak gondjaim, de a karaktere jól felépített volt, ebből a szempontból őt is szerettem.

Rájöttem, hogy a sorozatokat sokkal jobb nézni, ha daráljuk őket, mint heti leosztásban. Persze van olyan, amit nem tudunk kivárni, de szerintem érdemes lenne, mert akkor üt az élmény igazán.

virag2

A sorozat öt szóban: robot, mesterséges intelligencia, western, játék, rejtély

mv5bzjhlymnmntatowezoc00mme5lwi1ngmtmjnmymm2otmyzgjmxkeyxkfqcgdeqxvyntc3ntezmdu-_v1_Kedvenc szereplő: Teddy, Maeve

Értékelésem:

színészek: Tökéletes. 0,5/0,5

karakterek: Nem tudtam igazán megszeretni őket. 0/0,5

világ: Tökéletes. 0,5/0,5

animáció: 1/1

látvány/díszlet: 2 pontot is érdemelne, annyira jól meg volt csinálva… 1/1

történet: Azok a csavarok… 1,5/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

