Kelley Armstrong: Bitten ​– Megmarva

covers_371654Adatok:

Eredeti név: Bitten

Sorozat: Women of the Otherworld 1.

Oldalszám: 524

Goodreads átlag: 4,06

Besorolás: urban fantasy, romantikus

Fülszöveg:

Elena Michaelsnek fogalma sincs arról, hogy Clay, a kedvese, vérfarkas, amíg az meg nem marja, és ezzel mindörökre megváltoztatja az életét. Elárulva érzi magát és feldühödik: képtelen tudomásul venni az átalakulását, és nem tervez semmilyen kapcsolatot a Falkájával – karizmatikus vérfarkas társainak csapatával, akik azt állítják, segíteni akarnak. 
Amikor azonban a Falkát brutális gyilkosságsorozat fenyegeti, Elena képtelen választásra kényszerül. Sorsára hagyja-e az egyedüli embereket, akik valóban megértik újonnan szerzett természetét, vagy segítsen nekik régi kedvesének a megmentésében, aki nemcsak tönkretette az életét, de még mindig vissza akarja szerezni Elenát, mindenáron.

virag1

A sorozatról írt kritika itt olvasható.

Vélemény:

A könyv elolvasása előtt, már láttam a sorozatot, amit nagyon szerettem. A hangulata, a története elvarázsoltak. Voltak hiányosságok, mégis egy alacsony költségvetésű sorozatról beszélünk, és ezt a hiányosságokat vártam, hogy betöltse a könyv.

aeb308fb68a65eb4aaf571f7780f2075A könyv Elenáról, az egyetlen női vérfarkasról, szól. Gyilkosságok miatt hazaszólítják, bár ő egy falka nélküli életet élt Torontóban, és ezen nem akar változtatni. Otthon pedig nem más várja, mint aki miatt elmenekült, Clay.  Elena hiába is sietne vissza, a gyilkossági ügy bonyolódik, és rajönnek, hogy itt már a falka a célpont.

Olyan kritikát akartam írni, ami csak a könyvről szól, hogy akik nem látták a sorozatot, azok is megértsék. Aztán rájöttem ez nem lehetséges, mivel nem tudom, hogy a sorozat nélkül tetszett volna-e a könyv. Így biztosan állíthatom, hogy nem, nem tetszett.

Aki olvasta a sorozatról a bejegyzésem, tudhatja az egyik gondom az volt, hogy Clayt és Jeremyt nem tudtam megszeretni. A könyvben sem változott. Sőt, még jobban ellenszenvesek lettek. De Elena is. Annyira önző. Végig csak a maga érdekeit nézi. Phillipre egyáltalán nem gondol, mégha az ellenkezőjét is bizonygatja magának. De ha valamit bizonygatni kell, akkor már gondok vannak. Nickről is annyira lealacsonyítóan beszélt. Itt jön képbe a sorozat. Én tudom, hogy milyen lehetne Elena, és ezt kapom itt. Én végig Phillipnek szurkoltam ott, megszerettem őt. Egészen más a helyzet a könyvben, ahol szinte meg sem jelenik.

44b60db8a1b6ae7b1979596e1fcd5b44Talán túl is tettem volna, hogy a karaktereket így leamortizálták, de a történet tönkretételét már nem tudom megbocsátani. A sorozat és a könyv fő történetszála ugyanaz. Ámbár az alapinformációk, mint például Elena mit dolgozik, teljesen átalakították. Ezzel nem volt gondom. Én azért szeretek elolvasni egy könyvet, amit megfilmesítettek, mert akkor kitágíthatom a tudásomat és a világot. Egy film tényleg csak a fő szálat mutatja be, a sorozat már kicsit bővebben, de sosem adja át az egész könyvet. Ebben az esetben ez nem igaz. A történetet kibővítették, és adtak neki alapot. Ahogy említettem, a fő történet megegyezik (úgy ahogy), de a sorozatban a gonoszok mögött is állt egy gonosz, így egy mélységet adva a történetnek. Megértettem, miért is tervezték az egész puccsot, itt csak annyira jöttem rá, hogy mekkora idióták a korcsok. A sorozatban az egyszerű történetszálat, amit itt kapunk, megtöltötték élettel. Unatkoztam alatta.

e117242f1448ced92938e3a636ebcb3aAzért nem mondom, hogy nem kaptam meg az extrát, amit szerettem volna. Inkább csak túl sokat vesztett a történet, többet, mint amennyit hozzáadott a könyv. A sorozat nem tudta átadni, milyen a farkaslét. Elenának szüksége van a bennelevő farkasra, sokkal közelebb hoz a vérfarkasokhoz. Megértjük a problémáikat és megismerkedhetünk a farkasléttel. Ezt nem tudták a képernyőkön keresztül átadni.

Mindent összevetve óriási csalódás volt ez a könyv. Lehet meg is szerettem volna, ha előtte nem látom a sorozatot, nem látok az egész történet megjelenítésére egy jobb példát. De így volt, nem tudok ellene tenni. Most már lehetek bölcs, és mondhatom nektek, hogy ELŐBB A KÖNYVET olvassátok, úgy sokkal könnyebben megszerethetitek. Vagyis nekem így kellett volna tenni. Ugye, ízlések és pofonok, nektek lehet pont az ellenkezője is tetszhet.

virag4

A könyv öt szóban: farkas, gyikosság, szerelmi háromszög, falka, vadászat

Kedvenc karakter: Nick

Kedvenc jelenet: Elena farkas alakban

Kinek ajánlom? 

Ez nem ifjúsági könyv, több erotikus jelenet is szerepel benne. Bár nem túl sok. Akik szeretik a paranormális könyveket, megspékelve egy kis jó szerelmi szállal, azok kipróbálhatják.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Elég egyedi volt ez a könyv. Vagyis azok között, amiket eddig olvastam. A paranomális erotika (Fekete Tőr Testvériség, Halhatalatanok alkonyat után) és a YA urban fantasy között helyezkedik el, így semmi hasonlót nem tudok ajánlani.

virag2

Borító: 4/5 – Láttam már szebbet is, de jobb mint az eredeti.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – 0

karakterek (1) – 0

világfelépítés (1) – Erről külön nem írtam, de érdekes, ahogy a falka és a körülötte levő korcsok világa felépül. Én szerettem. 1

történet (1,5) – 0,5

lepke1lepke2lepke25

Leave a Reply

