Április kedvence

covers_414167

Észre sem vettem, hogy vége az áprilisnak. Vagyis, persze megünnepeltem a május 1-ét, de nem gondoltam bele, hogy a havi kedvencet is meg kéne írni. Ma jöttem rá, hogy már május van, és nem választottam kedvencet. Az egyetemen annyira leterheltek minket, hogy örültem, ha egy kis szabadidőm van, így a 4 könyvnek is örültem, amit olvashattam. Szerencsére mind a négy, nagyon tetszett, de a kedvenc mégis a Harry Potter 4. része lett.

Sarah J. Maas: A ​Court of Thorns and Roses – Tüskék és rózsák udvara

covers_418224Adatok:

Eredeti név: A Court of Thorns and Roses

Sorozat: Tüskék és rózsák udvara 1.

Oldalszám: 512

Goodreads átlag: 4,3

Besorolás: fantasy, romantikus

Fülszöveg:

A tizenkilenc éves Feyre az erdőben vadászva megöl egy farkast, ám nem sokkal ezután egy másik szörnyeteg bukkan fel, aki jóvátétel gyanánt magával hurcolja egy olyan baljós és mágikus vidékre, amit a lány csak a legendákból ismer. Feyre hamar rájön, hogy fogvatartója valójában nem állat, hanem Tamlin, egyike azoknak a halálos és halhatatlan tündéreknek, akik egykor a világ felett uralkodtak. 
Tamlin birtokán Feyre jéghideg gyűlölete forró szenvedéllyé alakul át, és ez az érzés felperzsel minden olyan hazugságot és figyelmeztetést, amit neki a tündérek csodálatos, ámde veszedelmes világáról korábban mondtak. Azonban a tündérek birodalma felett egyre nő egy ősi, gonosz árnyék és Feyre-nak kell megtalálnia a módját, hogy feltartóztassa… vagy örök pusztulásra ítélje Tamlint és világát.

virag1

Vélemény:

Az év legjobban várt könyve volt számomra a Tüskék és rózsák udvara. Sokat olvasnok könyvek után, így persze hogy belefutottam már ebbe a könyvbe, mert az angol megjelenése óta a csapból is ez folyik, de a sok értékelés között egyet sem találtam, amiben valaki a nemtetszésének adott volna hangot. Sőt, mindefelé csak azt írták, hogy mennyire jó könyv, így minél közelebb volt a megjelenés dátuma, annál jobban vártam a könyvet. Sajnos, nekem tesztem volt a megjelenés idejében, ezért várnom kellett, de utána nekiestem, és minden kis szabadidőmben (pl. még vártam, hogy megérkezzen a professzor) olvastam.

1c4034142fbecbee5c1d017ac28d3841
Feyre

Ha unod már a jó kritikákat, amit erről a könyvről találsz, újra csalódnod kell. Én is imádtam a könyvet, pedig nagyon vegyes érzelmeim voltak előtte. Alig vártam a sok jó kritika miatt, de pont ezért is féltem, hogy túl magasak az elvárásaim, és nem fogja megugorni. Bár azért be kell valljam, hogy a szint, amit vártam, meglett, de nem lett jobb tőle. Más szóval hiába lett az egyik kedvencem, de vannak a listámon nagyobb kedvencek.

Jöjjön a történet. Feyre, egy szegény faluban él, ami a tündérek országa közelében található. Családja elszegényedett, de a gazdagsághoz szokott lányokat nehéz munkára bírni, így Feyre tartja el a családot. Vadászni jár, és egyik ilyen alkalommal, megöl egy tündért, ezért egy tündér főúr elhúrcolja otthonába.

Imádtam Feyrét. Erős egy karakter, de emberi. Nagyon sok könyvben a főszereplő szinte bármire képes, a képessége kiemelkedővé teszi vagy éppen nagyon jó harcos. Bezzeg itt Feyre szinte semmit sem ért a tündérek mellett, hiába volt az emberek között kiemelkedő. Többször is megemlítik a könyvben, hogy a tündérek feljebbvalónak tarják magukat, és akkora erejük van, hogy egyetlen tündér akár egy várost is elpusztíthatna. És ott van ezek a tündérek mellett Feyre, aki semmit nem tud csinálni velük. SPOILERA legvégén a próbákon is csak segítséggel jut túl, és csak egyszer kellett tündérrel harcolnia.SPOILER vége. Érdekes, hogy az írónő másik sorozatában, Celeana a harmadik rész végén pedig éppen az ellenkezője, olyan erős, hogy tátva maradt az állam.

abac79b6e1dc48f3412e40f8cb5aff97Amit a legjobban imádtam a könyvben, az a megalkotott világ. A tündérek világa lehetne lerágott csont, de ez nagyon egyedi volt. Persze, megvannak az alap tündértulajdonságok, de ezeket az írónő jól beépítette, és tovább bővítette, így megalkotva ezt a gyönyörű világot tele rémségekkel. Annyira imádtam az egész Tavasz udvart. Én is ott akarok élni, persze csak Tamlin védelme alatt. 😀 Egy gyönyörű, szinte tündérmeseszerű világot ismerhetünk meg, és elkápráztatott minden kis eleme. Amennyire az ember el tud képzelni egy csodákkal teli gyönyörű helyet, olyan lehet Tavasz földe. (Más udvart nem ismertünk még meg.) Bezzeg ez a föld is tele van veszélyes lényekkel, akivel nem futnék össze az utcán, és ettől lett még érdekesebb hely.

Már a világ miatt is imádnám a könyvet, erre aztán ott van Tamlin is. (nyálcsúrgatós smiley) Annyira jól illettek egymáshoz, annyira jó volt olvasni a jeleneteiket Feyrével.

61_by_robekka-d3c53bl
Tam

Imádtam őket. Szinte izzott köztük a levegő. Annyira beleéltem magam, hogy én is szerelmes lettem Tamba. Gyönyörűen ábrázolt szerelmi történet. Annyira megszerettem Tamt, hogy már előre féltem Rhys megjelenéséről. Mindenfelől csak Rhys istenítésével találkoztam, így úgy gondoltam, hogy szét fog szakadni a szívem, ha választani kell még egy Tamlin kaliberű tündér és Tamlin között. És itt jött a meglepetés, mert én nem szerettem bele Rhysbe. Mindenki totál el van szállva tőle, de én nem értem miért. Persze kedveltem őt, de Tamlin mérföldekkel előtte van. Na, majd gondolom a második rész után megváltozik a véleményem, bár így könnyebb, hogy nem kell két férfi között megosztanom a szívem.

A történetről is ejtenék szót, mert az is kiemelkedő. A sztori a Szépség és a szörnyeteg újramesélése, így persze megvannak az alaptörténések, amire számítunk. Ezek mellett azért kapunk pár olyan jelenetet, hogy csak lestem mi van. Attól függetlenül, hogy keretek között mozgott a történet, sokszor meglepődtem. Elején értelmetlennek tartottam pár dolgot, amit néhol csak írói hibának tartanánk, de aztán mindent megmagyaráznak nekünk, és a puzzle darabkái összeilleszkednek. Egy ilyen c9729c2481431216092a63517b4f32f1dolognak gondoltam azt is, hogy Tam magával viszi Feyrét, nem pedig megöli. Amúgy nem lenne történet. Sokszor találkoztam olyannal, hogy az írónő nem akar erre okot találni, azon kívül, hogy jószívű az illető, de itt olyan magyarázatot kapunk, amire egyáltalán nem számítunk.

Nekem egyértelműen az év legjobb könyve. Bár mire megjelenik ez a cikk, már rég lementek a 2016-os évértékelő cikkjeim, így már biztosan tudjátok is ezt. Imádtam minden mozzanatát, alig várom, hogy kezem közé kaparintsam a következő részt. Addig is biztosan újraolvasom még egyszer.

U.i. Kérek egy saját Tamlint!!!

virag4

A könyv öt szóban: tündérek, rózsa, szerelem, ünnepségek, kastély

Kedvenc karakter: Feyre, Tam

Kedvenc jelenet: Feyre-Tamlin ❤

Kinek ajánlom? 

MINDENKINEK. Legyen felnőtt, gyerek, férfi, nő, mindenki olvassa el egyszer, mert szerintem ez egy olyan könyv, amit bár egyszer el kell olvasni az embernek.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Az írónő másik sorozata is brilliáns, biztos vagyok az is tetszeni fog. (Üvegtrón)

virag2

Borító: 5*/5 – Gyönyörű

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – 0,5 – Letehetetlen

karakterek (1) – Talán Feyre tesóinál éreztem a könyv elején, hogy leütném őket, de később ők is pozitív irányba fejlődtek. 1

világfelépítés (1) – Imdátam. 1

történet (1,5) – 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5