Elizabeth Richards: Szárnyak

covers_363665.pngAdatok:

Eredeti név: Wings

Sorozat: A Fekete Város krónikái 3.

Oldalszám: 372

Goodreads átlag: 4,19

Besorolás: YA, disztópia, paranormális

Fülszöveg:

Ash, a kevertvérű sötétfajzat és menyasszonya, a félvér szívű Natalie elszakadnak egymástól. Mindkettejüknek szembe kell nézni saját démonaival, és megtalálni a kiutat és egymást.

Ash, az Ember az Egységért polgári kampány jelképe, hazamegy Fekete Városba, hogy rendezze sorait. Közös célpontjuk a Tizedik, az a koncentrációs tábor, ahova Tiszta Rózsa a vámpír sötétfajzatokat és a velük szimpatizálókat börtönözte be. Emberi és nem emberi szövetségeseikkel ott találkoznak újra. Ash-nek rejtőzködnie kell, de nem hajlandó lemondani Natalie-ról, sem arról, hogy megdöntse Tiszta Rózsa borzalmas uralmát, és lerombolja a falakat, amelyek mögé a népét zárták. 

Eközben Natalie váratlanul ismét találkozik a szüleivel, akik kulcsfigurái az őrök Tiszta Rózsa elleni lázadásának. Velük, valamint egy barátjával, Elijah-val bujkál a lázadók föld alatti főhadiszállásán. Bár biztonságban és kényelemben él, Natalie másra sem vágyik, mint hogy megkeresse Ash-t, de az őt túlzottan óvó szülei nem hajlandóak kockára tenni a biztonságukat. De Natalie megesküszik, hogy felkutatja a fiút.

És a történéseket már nemcsak Ash és Natalie szemszögéből látjuk, hanem bekapcsolódik egy harmadik elbeszélő is: egy mélyen elrejtett, sötét titokkal élő, magányos fiú, Edmund, aki egy személyben ellenség és áldozat. A története harminc évvel ezelőttre nyúlik vissza a múltba, még a Tiszta Rózsa előtti időkbe… 
A Fekete Város krónikái című trilógia befejező kötete.

virag1

Előző részek kritikái:

A sötétség városa

Főnix

Vélemény:

A második rész függővéges befejezése után nem tudtam várni, így belekezdtem rögtön a következő részbe.

Nem meglepő módon ez a könyv a végső harcot tartalmazza. Ash és Natalie az elején külön vannak, így megismerhetjük mi történt velük a básztet konzultságon történtek után. De egy-kettő nekiindulnak harcolni, nem nagyon tudnak a fenekükön ülve várni. Semmit sem változtak, ebben a könyvben már nem a karakterfejlődésükön volt a lényeg.

34bbdf956151026889fb69d4a0f0d69aNagy meglepetésemre kaptunk még egy nézőpontot. Így az utolsó könyvben meglepődtem ezen, bár végül rájöttem miért kellett. Szerintem Edmund kilétére nem nehéz rájönni, már a második vagy harmadik fejezetnél, kitaláltam ki is ő. Én imádtam olvasni ezt a szemszöget. Szerintem az ő történetében, vagyis inkább azt mondom az ő világában, sokkal több potenciál van, és sokkal érdekesebb. Alig vártam a fejezeteket tőle. Bár nekem már az elején furának tűnt, szerintem már akkor is pszichológiai eset volt a nagyapjának köszönhetően. És a gyűlötére ezzel próbálok magyarázatot adni, mert másképp szerintem elég gyenge érv lenne a vele történtek miatti viselkedése. (Nehéz úgy írni, hogy ne mondjak el semmit.).

Pozitívumként könyvelem el, hogy az írónő végre kilépett a Legenda másolását illetően. Nem tűnt fel semmi, ami emlékeztetett volna arra a sorozatra. Erre most inkább az nem tetszett, ahogy a halált osztogatta az írónő. Itt is bőkezűen bánt a halálokkal, de most már megalakult egy belső kör, akik közül nemigen vesztettünk el senkit. Egy idő után, már biztos voltam, hogy a csoport közül senki sem fog eltávozni. Bár olvastam egy kritikát, ahol azt fájlalták a könyvben, hogy túl sok mindenkit öltek meg. Ízlések és pofonok.

360fabd6885466b3911c759969b74a4dAz előző résszel ellentétben, itt haladtam a könyvvel. Történtek az események, nem volt idő unatkozni. De én annyira, de annyira megfeledkezdtem Evangeline-ről. Nekem ez a könyv egészen más hangulatot árasztott, mint az első. Mintha nem is ugyanaz lett volna. Ezért is ment ki a fejemből, hogy volt egyszer egy Evangeline. És persze, hogy visszarángatták őt. Én nem szerettem a karakterét régebben sem, mostani szerepköre nekem vicc volt. SPOILER Már az bökte a szemem, hogy Ash nem hoz semmi áldozatot, lökjük inkább Evangeline-t a mélybe. De aztán mennyire klissés volt már, hogy Evangeline meg Elijah összejöttek.SPOILER vége. (Csak jelöljétek ki az egérrel, ha érdekel a spoileres rész.)

Összeségében szerettem ezt a könyvet is, bár itt is voltak írói hibák. Jó kikapcsolódás volt ez a sorozat. Szerettem, tetszett a vége is. Bátran tudom ajánlani, bár számomra nem lett örök kedvenc.

 virag4

A könyv öt szóban: lázadás, háború, szívdobogás, vérfarkas, sötétfajzat

Kedvenc karakter: 

Kedvenc jelenet: Edmund részei

Kinek ajánlom? 

Sötétség városa kritikában írottak.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Inkább disztópiákat ajánlanék. Halhatatlanság szabályai.

virag2

Borító: 5/5 – A sorozat legszebbje

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Jobb volt mint az előző. 0,5

karakterek (1) – 0,5

világfelépítés (1) – 1

történet (1,5) – Hát azért nem a legjobban megírt, de attól érdekes. 1

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

