Elizabeth Richards: Főnix

covers_319245Adatok:

Eredeti név: Pheonix

Sorozat: A Fekete Város krónikái 2.

Oldalszám: 356

Goodreads átlag: 4,12

Besorolás: YA, disztópia, paranormális

Fülszöveg:

Ash Fisher azt hiszi, túl van minden megpróbáltatáson. Eljegyezte Natalie-t, az élet csak jót tartogat számára. De a boldogsága csak addig tart, míg fenyegető látogatást nem tesz nála Tiszta Rózsa, és ultimátumot intéz hozzá: ha nem szavaz Rózsa Törvényére, ami a sötétfajzatokat és a többi másként gondolkodót haláltáborokba gyűjti, megöli Natalie-t. Elsőre egyszerűnek tűnik a döntés, de odadobhatja-e Ash sok millió sötétfajzat életét, hogy megmentse a szerelmét? Ash rögtön megpecsételi Natalie sorsát, amikor nem képes a szerelmét feláldozni több millió sötétfajzatért. Ekkor bukkan fel Elijah Theroux, a jóképű Básztet-fiú, akit Natalie korábban kimentett az anyja laboratóriumából, ahol Elijah-t kínozták és kísérleteztek rajta. Az őrök az ő mérgéből készítették a halálos Arany Ködöt, ami a Fekete Városban kitört lázadáshoz és Ash Főnixként, a lázadás jelképeként való újjászületéséhez vezetett. Elijah most visszatér, és Ash nem kedveli: nyilvánvaló, hogy Elijah odavan Natalie-ért, és Ash attól fél, hogy Natalie sem közömbös iránta. A Fekete Város krónikái című trilógia rajongói számára a Sötétség Városának lenyűgöző második része.

virag1

Előző részek kritikái:

A sötétség városa

Vélemény:

Az első részt régen elolvastam már, de a második váratott magára. Vicces, hogy sokáig azért nem olvastam az első részt, hogy majd egyszerre olvasom a sorozatot, erre a további részek nem jöttek össze. De az egyik kihíváson kaptam, hogy olvassam el ezt is, így nem volt mit tenni, ez a könyv következett.

12faefc772c0f127fcec97da2eb8487bA történet 2 héttel az első befejezése után kezdődött. A változás csak annyi, hogy Ash a forradalom arca lett, és sokkal több támogatójuk van már. Ash és Natalie boldogok együtt, de nem sokáig, mivel Elijah, a Natalie által kimentett básztet fiú, újra megjelenik. Tiszta Rózsa is bekeményít, és kezdetét veszi a polgárháború.

Már az előző rész kritikájában is említettem, hogy nagyon hasonlít a Legendára a könyv. Itt is nagyon sok hasonlóság akad. Például Ash lesz a forradalom arca, vagy egy régi szeretett személy, akiről kiderült az előző részben, hogy gonosz, utánuk ered, miközben ők szöknek régi lakhelyükről. Natalie is megbetegszik eppúgy mint June, és a szerelmi háromszög is jelen van, amiben a főszereplő lányunknak választania kell a forradalom arca és egy magasrangú politikus fia között. Persze, ezek a dolgok kicsit eltérnek, de hát ha ugyanaz maradt volna, az már plágiummal érne fel. Engem nem szoktak ezek a dolgok zavarni, de itt igenis zavart. Nem éreztem egyediséget a könyvben.

7f48dd5a8c3c3d4cbc597a54293e8631

Elijah

Ám nem ez volt a legnagyobb gondom a könyvvel. Egyszerűen nem ment. Olvastam, jó volt, és mégis ott akartam hagyni. Untam, pedig nem a cselekményével volt gondom. Nekem a fejemben valahogy megjelent előre egy kép a könyvről, ami azt mondta, ez nem lesz jó, és egész olvasás közben a hibát kerestem. Nem tudom miért, de nem akartam szeretni. Szerintem ez az olvasási kényszer is onnan jött. Szerencse, hogy amikor olvastam, egész nap az orvosnál ültem sorba, így nem tudtam mást kezdeni magammal, mint olvasni. Emígy lehet elhúzódott volna az olvasás.

Ennek ellenére a vége nagyon tetszett, így az egész könyvre más szemszögből tekintek. Nagyon klissés volt, de engem meglepett. Nem hittem volna, hogy ilyen dolgot húz meg az írónő, mert az egyik legolcsóbb trükk. Ettől függetlenük meglepett az egész, és tetszett.

Ami még elismerést váltott ki belőlem, hogy az írónő nem félt megölni szereplőket. Forradalom van, nem fogja minden ismerősük megúszni. Ezt nem tartom reálisnak ezekben a könyvekben, hogy szinte mindenki megússza egy kivételével. Sok esetben úgy érzem, hogy az írónő nem mer ismerősöket ölni, ezért csak egy kötelezővel tesz kivételt. Ugyanis, ha egy közeli hozzátartozójuk meghal, az már azt jelenti, veszteséges a forradalom. Persze, ez nem teljesen igaz, de én ebben a könyvben úgy éreztem, bárki meghallhat, kivéve a főszereplő párosunkat. De a főszereplők, azért lesznek azok, hogy ne haljanak meg.

76e45ca861250a96ddcfcdf4e1ead4b6Ám voltak dolgok, amik nem tetszettek. Példának a könyv elején Ash és Natalie kapcsolatának az iránya. Szerintem túl gyorsan haladnak, szinte most ismerték meg egymást, attól függetlenül, hogy vértársak vagy sem. És, ami jobban zavart, hogy éppen túlélte kapcsolatuk Evangeline-t, erre Richards újra behoz valakit, pontosabban Elijah-t. Ha egyik részben kapunk egy szerelmi háromszöget, nem vagyok kíváncsi mégegyre. Főleg, hogy abból később már négyszög is lett. És mindennek oka Natalie hazugsága, vagyis inkább titoktartása, volt. Én hülyeségnek tartottam az indokait, úgy érzem már az elején el kellett volna mindent mondjon, ahelyett, hogy mindenkit csak bánt vele.

Összességében szerettem a könyvet, jó szájízzel gondolok rá, de nem tudom elfelejtetni, mennyire szenvedtem az olvasással, mennyire untam.

virag4

A könyv öt szóban: lázadás, háború, elnyomás, szerelmi bánkódás, utazás

Kedvenc karakter: szerettem Asht, Natalie-t, sőt Elijah-t is, ennek ellenére egyik sem kedvenc

Kedvenc jelenet: vége (az utolsó 50 oldal)

Kinek ajánlom? 

Előző rész ajánlója még mindig érvényes

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Nem tudom, hogy akiknek tetszett a Legenda, annak ez is tetszeni fog, vagy mivel szinte koppintás, inkább megharagszanak a könyvre.

virag2

Borító: 4/5 – Elég béna a PS munka.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Legenda 0

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nagyon untam. 0

karakterek (1) – Natalie miatt megy a fél pont. 0,5

világfelépítés (1) – 1

történet (1,5) – 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

