Kristin Cashore: Fire ​– Zsarát

827710_5Adatok:

Eredeti név: Fire

Sorozat: Graceling 2.

Oldalszám: 482

Goodreads átlag: 4,11

Besorolás: YA, romantikus, high fantasy

Fülszöveg:

Völgyeföldén zavaros, vad idők járnak. A fiatal Nash király kapaszkodik a trónjába, miközben a lázadó főurak északon és délen is sereget toboroznak, hogy letaszítsák róla. Az erdő és hegyek tele vannak kémekkel, nyüzsögnek a tolvajok és mindenféle törvényen kívüliek. Itt él Zsarát, aki vad, ellenállhatatlan megjelenésével, a lángnyelvek minden árnyalatában pompázó színű hajával az ember-szörnyek utolsó élő képviselője. Egyszerre gyűlölt és imádott személy ő, akinek különleges képessége, hogy befolyásolni tudja a környezetében lévők elméjét. De Zsarát nem akar visszaélni e hatalmával, nem akarja ártatlan emberek titkait ellopni. Különösen, hogy neki magának is oly sok féltett titka van. Csakhogy feltűnik Brigan herceg, aki azért jött, hogy Zsarátot a Királyi Városba vigye. Az udvarnak ugyanis szüksége van Zsarát segítségére, hogy leleplezze a király ellen szőtt összeesküvést. Messze az otthonától a lány fokozatosan rádöbben, hogy képessége jóval többet ér, mint amiről valaha álmodott. Megmentheti a királyságot. De csak akkor, ha nem fél olyan szörnnyé válni, mint amilyen az apja volt. 

Ez a romantikus történet méltó párja a nagyszerű Garaboncnak, azonban vadonatúj szereplőkkel, egyetlenegyet kivéve. Ha tetszett a Garabonc, biztosan imádni fogod a Zsarátot is. Ha pedig még nem olvastad, ez után mindent megadnál azért, hogy minél előbb a kezedbe vehesd.

virag1

Vélemény:

Kicsit fura sorrend, hogy előbb olvasom a harmadik részt, mint a másodikat, de nem terveztem ezt a részt is újraolvasni. Csak a Keserkéket annyira megszerettem, hogy újra akartam ezt is olvasni.

2ec2e8066f52ea1a33f3f91873fef17cZsarát története is éppúgy magával ragadott mint a többi. És vicces, hogy amikor először olvastam, akkor úgy gondoltam a Garabonc jobb, most másképp vélekedek. Sokkal egészebbnek éreztem, bár itt is eléggé felmérgesített a vége.

A könyvről nem nagyon mesélnék. Elég annyi, hogy örülök, hogy újított az írónő a szörnyekkel, nagyon megkedveltem Zsarát történetét. Zsarát személyisége nagyon hasonlít azért Katsára és Keserkékre. Önálló, nem szereti, ha mások irányítják az életét. Ahogy a Keserkékben, itt is nagyon háttérbe van szorítva a szerelmi szál, bár nem annyira. Főleg, mivel itt kettőt is kapunk. Már az elején látjuk, hogy Íjász nem az igazi, és aztán megismerjük Brigant. Nekem a három könyvből ő lett a kedvencem a fiúk közül. Kicsit távolságtartó és hideg, de pont ez fogott meg benne.

99b46e300df704f7f81c9ab47dd612a9Ám ez már a harmadik könyv volt Cashoretól, és feltűnt pár dolog, ami nagyon zavar. Én nagyon szeretem az erős női karaktereket, de szerintem ez nem abban merül ki, hogy elvágják magukat a gyereknemzéstül és a házasságtól. Egyik könyv főszereplője se tartotta sokra a házasságot, és harmadik alkalommal már zavart ez. Nem a mai világban élünk, ahol a szüzesség elvesztéséig nem kell várni a házassággal, ám a könyvben ez nagyán lazán  lett kezelve. Ám ezt még elnéztem volna. Lassan kezdem elhinni, hogy régen sem volt másképp mint manapság, csak minden nagyobb titokban történt. Inkább az antigyerek- és antiházasságpárti nézet zavar nagyon. Szinte ránk tukmálja Cashore, hogy az a normális ha nem akarunk gyereket. Bár Katsával ellentétben Zsarátnak volt oka, hogy miért ne akarjon gyereket. Megértettem, és ha ő lenne a sorozatban az egyetlen meg sem szólnám, de így zavart. És a házasságdolgot sem erőltették a könyv végén, így gondoltam, hogy nem is történt meg, de 83f69116540fef1de8d2addfd8bf023bszerencsére a Keserkék utolsó fejezeteiben választ kapunk erre a kérdésre. Örülök neki. És pont ez a nézőpont miatt, szinte mindhárom karakter ugyanolyan. Vannak köztük árnyalatnyi különbségek, de nem sok. Persze, mind szerethető, de nem sok változást látok a karakterekben, és ez nem túl jó írói vonás.

Én ezt a könyvet is nagyon szerettem, és örülök, hogy újraolvastam az egész sorozatot. Már olvastam sokkal jobban megírt sorozatokat is, de mindig is örömmel fogok emlékezni ezekre a könyvekre.

virag4

A könyv öt szóban: szörny, szépség, íjászat, gondolatolvasás, palota

Kedvenc karakter: Zsarát, Hannah

Kedvenc jelenet: Klissés, de Brigan-Zsarát jelenetek

Kinek ajánlom? 

A fantasy rajongóknak szerintem el kell olvasni ezt a sorozatot.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

A sorozat többi könyve, Graceling és a Keserkék.

virag2

Borító: 5/5 – A sorozat leggyengébb darbja. Illik a többi közé, csak hát a másik kettő szebb.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Írói hiba: ugyanolyan karakterek. 0

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – 0,5

karakterek (1) – Az írásmódtól igaz levettem a pontot, attól szerettem a karaktereket. 1

világfelépítés (1) – 1

történet (1,5) – Én szerettem ezt is. 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

