Kristin Cashore: Bitterblue ​– Keserkék

covers_266454Adatok:

Eredeti név: Bitterblue

Sorozat: Graceling 3.

Oldalszám: 648

Goodreads átlag: 4,01

Besorolás: YA, romantikus, high fantasy

Fülszöveg:

Egy olyan világban, ahol az emberek kis része valamilyen ‒ garabonciának nevezett ‒ rendkívüli képességgel születik, Lekk királynak az volt a garabonciája, hogy mindenki elhitte a hazugságait.

Amikor a tízéves Keserkék királynő lett, azt hitte, hogy apja megölésével véget ért annak erőszakos, eszelős uralma.

Tévedett.

virag1

Vélemény:

Már régóta be akartam fejezni ezta sorozatot. Az előző Gracelinges kritikámban már említettem, hogy elkezdtem előbb ezt a részt, de rájöttem, túl sokszor emlegetik Pongort

a8eab1cae28d42747a6db905f1736530

Keserkék

és Katsát, így inkább előbb azt olvastam el. Sajnos, először Athéné jele után kezdtem el ezt a könyvet, és egyszerűen nem esett jól. Az a sorozat elvarázsolt, és nem akartam mást csak Riordant. De nem volt más, így pihentetni kellett az olvasást, míg ki nem hevertem az Olimposz hősei sorozat hatását. Aztán a Graceling is becsúszott, mivel rájöttem, hogy érdekel mi történt abban a részben, de utána már nem halasztottam tovább. Örülök is ennek.

Sokan mondják, hogy olvasható magában mindegyik könyv, én mégis úgy éreztem szükségem van a Graceling elolvasásához, mert nagyon sokat emlegette az ottani szereplőket az írónő, és nagyon idegesített, hogy nem emlékszem már rá. Keserkék nagyon sokat változott, de mégis ugyanolyan maradt. Egy kalitkába zárt madárka. A három könyv Lekk köré épül. Ugyan itt már nincs jelen, de a szelleme még mindig rettegésben tartja az embereket.

2b4499b8dedfe07758dcb41f5f277512Ez a regény kicsit eltért az előzőktől, mivel itt Keserkék uralkodásából mutat egy kis időt. Olvastam, hogy ez inkább politikai nézőpontot közvetít, amivel én nem értek egyet. Keserkéknek alig van hatalma. Nem tud mit kezdeni a népével. Én inkább a rejtélyt emelném ki a könyből. Egy fő rejtélyből áll, ami sok picire oszlik, amire Keserkék választ akar kapni. És itt jöttem rá, hogy én mennyire szeretem a rejtélyeket. Annyira magával rántottak, észre sem vettem, és már ki is olvastam a 650 oldalt. A sorozatból nekem ez lett a kedvenc könyvem.

Örültem a régi szereplőknek, bár Katsát már nem éreztem olyan közelinek, mint amikor az ő szempontjából olvastam. Keserkék fiatal ahhoz a társasághoz, és mindegyik inkább jó tanácsadónak tűnt, mint igazi barátnak. Ezért is örültem Zaf és társaságának megjelenésének. Én imádtam azokat a részeket, amiket Keserkék a palotán kívül töltött. Nem volt gondom a többivel sem, de hát igazi romantikus vagyok. A sorozatban azt fájlalom, hogy a romantika nagyon háttérbe húzódik. Itt sem volt 32e2c2c76c52c1274fd0fff0732aef51másképp. Zafír megjelent, de nem lett főszereplő. Alig találkoznak Keserkékkel.

És itt jön a vége. Most komolyan így fejezte be a sorozatot Cashore??? Most mi lett kettejükkel? Oké, hogy nem jöttek most össze, de olvastam volna egy epilógust, ami pár évvel később zajlik, hogy megtudjuk mi történt végül Keserkékkel. Nagyon mérges lettem erre a könyvre. Ezt szerettem a legjobban, erre így fejezi be az írónő. Miért nehéz elárulni mi lesz a kapcsolatuk vége? És ha így vállnak el, és többet nem találkoznak Zaffal, attól még érdekelne mi lesz Keserkékkel? Nagyon, nagyon mérges vagyok. Legszívesebben földhöz vágtam volna a könyvet a befejezés után.

Nagyon sajnáltam, hogy befejeződött a sorozat, de ez a rész után, újra kell olvasnom a Zsarátot is. Szeretem a sorozatot, de nagyon mérges lettem a vége miatt.

virag4

A könyv öt szóban: rejtély, hercegnő, udvar, kém, lopás

Kedvenc karakter: Keserkék

Kedvenc jelenet: Azok a részek, amikor Keserkék Szikraként él.

Kinek ajánlom? 

A fantasy rajongóknak szerintem el kell olvasni ezt a sorozatot.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

A sorozat többi könyve, Graceling és a Fire.

virag2

Borító: 5/5 – Én szeretem.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Gyorsan sikerült átesnem rajta. 0,5

karakterek (1) – 1

világfelépítés (1) – 1

történet (1,5) – A vége miatt muszály levonnom fél pontot. 1

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

