The Wall 1×01-04 (átolvasni)

mv5bnza0nmfjntutnzbioc00zjmylwfhmdgtmjk1nmnjn2m1zwyxl2ltywdll2ltywdlxkeyxkfqcgdeqxvymta1otewotg-_v1_sy1000_sx750_al_

Eredeti név: The Wall

Imdb átlag: 6,4

Kategória: game-show

Szereplők:

Chris Hardwick – műsorvezető

virag1

Kritika:

Nem csak a realitykért rajongok, hanem különböző vetélkedőket is nagyon szeretek nézni. Régebben, amikor még hétköznap otthon voltam, mindig néztem valamelyik ilyen műsort.  The Wall - Season 1Legyen az játékos, műveltségi, stratégiai, stb. Most is, amikor otthon tartózkodtam egy hétig az év elején, rögtön rákaptam az 50 milliós játszmára. (Erről nem lesz kritika, de nagyon megszerettem. Sőt még a Majka is tök jó működik a műsorvezető szerepben.) Az értékelésem folytatásában fel is fog még tűnni, mivel most ehhez tudok viszonyítani.

Kezdjük azzal, hogyan is működik a műsor, mi benne az újdonság. Nem a legegyszerűbb a műsormenet, több részből áll. Egy epizód egyetlen párral foglalkozik. A fő eleme a játéknak egy óriási fal, aminek az aljában alacsony elválasztófallal rekeszek vannak, rajtuk pedig írja, hogy mennyi a pénz értékük. A fal tetején pedig 7 hely van, amiben labdák vannak, amiknek bele kell esniük az egyik rekeszbe. A labdák és a rekeszek között pedig a fal tele van cövekekkel, amiken a ladbák esnek le. A képen látható az egész. (Bocsánat, ha valamit rossz szóval illettem, nem a legkönnyűbb leírni.)

170105_3449887_jarrod_and_shantellAz első rész csak pénz gyűjtésre szolgál. Az egyetlen feltétel, hogy ne legyenek a nullában, mert akkor nem játszhatnak tovább. Ilyen nem fog megtörténni, mivel egy rész hossza meghatározott, szóval akik kiestek idő előtt, be sem kerültek az adásba. Ebben a körben 3 labda esik le, és amíg az egyik be nem esik a rekeszbe a párosunknak válaszolnia kell. Ha jó a válasz, akkor az értéket megkapják, ha nem elveszítik. 5 kör van, A-B válasz lehetőséggel, a legnagyobb érték 25 ezer dollár.

A második részt már a párosunk szétválasztva játssza. Egyikük a falnál válogatja, hogy hányas számról essen a labda, másikuk válaszol a kérdésekre. De mielőtt a kérdésekre sor kerülne, kapnak ajándékba zöld labdákat, a válaszok után pedig ugyanannyi pirosat. 3 kérdés van, ha a válasz jó, az adott labda zölddé változik, ellenkező esetben pedig piros. A második és harmadik kérdésnél lehetőség van megduplázni illetve triplázni a labdát, így 19wall2-master675nagyobb az esély a szebb nyereményre.A második kör is 2 részre osztható fel. A kettő szinte ugyanaz, annyi különbséggel, hogy az elsőben 2-2 zöld és piros labdát kapnak, a másodikban pedig 4-4. Ezenkívül az értékek is nőnek. Persze, hogy ne legyen ilyen egyszerű :D,  a kérdésekre válaszoló játékos, aki nem tudja, milyen értékek estek a falon, elfogadhat egy ajánlatot, ami 100 ezer dollár körül forog (az első kör alapján). Ha elfogadja, az biztos nyeremény, ha nem akkor a falon levő nyeremény az övéké, de a fal le is nullázhatja az összeget.

Ugye, hogy mondtam, nem egyszerű. Kicsit már túl bonyolult is, de az amerikaiak vevők rá. Sőt nekem is tetszett. Pozitív, hogy a játékba csak olyan emberek kerültek be, akik JÓK. Ezt a műsorvezető hangoztatja egyfolytában. A felépítése izgalmas, mivel akár az utolsó labda 161228_3446614_mike_and_shanais lenullázhatja a párosunkat. Tudásra nincs sok szükség, de azért nem árt, mivel 6 zöld labda, sokkal jobb mint 6 piros, bár 4 rossz válasszal is 500 ezret nyert az egyik páros.

A műsorvezető nagyon aranyos, ahogy együtt szurkol a játékosokkal. Profi, de ez elvárható. A párosok is izgalmasak, és szerethetőek, én mindnek szurkoltam, hogy pénzzel távozzon. Bár egy dolog zavaró. Az az óriási dráma. Ugrálnak, síkítoznak, kiabálnak, sírnak. Nekem ez sok volt, bár már megszokhattam, mert minden amerikai showműsorban ez megjelenik.

Egy egészen egyedi műsorral ismerkedtem meg. Még sosem néztem angolul vetélkedőket, így érdekes volt, egészen más. Nagyon tetszett, biztos megnézem a maradék részeket is.

virag2

Leave a Reply

