Rick Riordan: Athéné jele

covers_366061-2Adatok:

Eredeti név: The Mark of Athena

Sorozat: Az Olimposz hősei 3.

Oldalszám: 524

Goodreads átlag: 4,5

Besorolás: YA, fantasy, mitológia

Fülszöveg:

Amíg a sors össze nem hozta egy robbanó szoborral, Annabeth biztos volt benne, hogy nagy meglepetés nem érheti már az életben.

Annabeth a rómaiak táborában végre megtalálja elveszett szerelmét, Percyt, de nem sokáig élvezhetik az egymásra találás örömét. Menekülni kényszerülnek. Ráadásul Nico az óriások fogságába kerül, és már csak napjai vannak hátra… Gaia ébredezik, Annabethre pedig egy magányos küldetés vár: követnie kell Rómában Athéné jelét. Ami lehet, hogy a halálba vezeti…

virag1

Vélemény:

Elkezdtem olvasni a sorozatot, és nem tudom letenni a könyveket. De közben tudom, hogy nem jelent még meg a 4. rész, és várnom kell rá, ezért késleltni is akartam az elolvasását.

Ez a rész ott kezdődik, ahol az előző befejeződött, Új-Rómában. Végre kaptunk Annabeth nézőpontot is. Eddig fel sem tűnt, hogy ő az egyetlen, akinek nincs különleges képessége. bafa3934ca996c2c1add9383b540f7a0Eddig szerettem őt, ez a rész után már csodálom. Az eddigi részekben a hősök mindig kaptak egy küldetést, amin a három főszereplőnk részt vett. Mivel már minden szereplőnket ismerjük, most egész másképp volt tálalva a felállás. Van a végső küldetésük, és közben Annabeth sajátjával is meg kell küzdjön. Úgy éreztem ő a kiemelt főszereplője a résznek.

Annabeth mellett kapunk még 3 szemszöget, a görög félistenekét. Piper még mindig rendes, bár a képességét nem éreztem itt olyan erősnek, mint a többiekét. Nem értem, ő miért kellett a csapatba. De szerintem később lesznek még fontosabb jelenetei. Leó szokás szerint vicces, és mivel csak neki nincs párja újra bénának érzi magát. Még mindig nagyon szeretem őt. Nagyon találékony. Percy meg hát Percy. Imádom. De, mind a három szereplőnél kicsit sok volt a lelkizés. Egyik sem érzi magát jónak, senkinek sem sikerül semmi. Eleinte okés volt, de a végén már túl sok lett.

dbe4d0ce50b260c0edf1d55f0ed7cdc5Nekem az, hogy ebben a könyvben eltértünk a szokásos hármas rendszertől tetszett, de közben mégsem. Szerettem, hogy ott van mindenki, akit megismertünk, de néha úgy éreztem, hogy túl sokan vannak. Mindenkinek megvannak a maga kis titkai, és nem egy csapat az egész. Szétszakadnak, megvan mindenkinek a saját klikkje. És sajnos, túl sok is lenne, ha most mindenki mindenkivel elkezdene titkolózni.

Ami engem zavart, az Grover hiánya. Ő főszereplő volt Percy sorozatában, és hiányzik. És még ha nem is jelenik meg, mért nehéz megemlíteni merre van. Elméletben Percyvel nagyon jó barátok, az előző részben említették is, hogy ő is keresi Percyt, de hogy mi lett vele, nem tudni. Engem érdekelt volna, és sajnálom, hogy említést sem érdemelt.

Ez után úgy tűnhet, hogy nem szerettem a könyvet, de ez nem igaz. Még mindig hatalmas kedvenc a sorozat, és ez a könyv is. Csak hát, az előző kettő jobb volt, ennek ellenére ezzel sincs gond. Imádom Riordan stílusát, és szerintem bármilyen sztorival el tudna engem varázsolni. Alig várom, már a negyedik részt, és biztos vagyok benne, hogy a többi sorozatát is megveszem.

virag4

A könyv öt szóban: harc, óriás, isten, félisten, Róma

Kedvenc karakter: Percy, Annabeth

Kedvenc jelenet: Annabeth saját küldetése

Kinek ajánlom? 

Még mindig, akik szeretik az ifjúsági kalandregényeket.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Többi Rick Riordan könyv, Harry Potter, Magisztérium

virag2

Borító: 5*/5 – Annyira gyönyörű az egész sorozat borítója

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – 0,5

karakterek (1) –Kicsit sokat lelkiztek. 0,5

világfelépítés (1) – Ez az egész sorozatnál maximum pont lesz. 1

történet (1,5) – A cselekvést imádtam. 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

