Topmodell leszek 24×01-05

Eredeti név: America’s Next Top Model

Imdb átlag: 5,5

Kategória: game-show, reality

Szereplők:

Rita Ora – műsorvezető

virag1

Kritika:

Általános iskolás koromban volt egy időszak, amikor csak tévét néztem. Ekkor akadtam rá a Topmodell leszekre. Nagyon megszerettem, egyértelműen kedvenc reality műsorom lett. A Viasat egyszer a legelejéről kezdte vetíteni a sorozatot, én kapva kaptam az alkalmon, és 15825836_10154312583950748_2137251932923615708_n5-6 évadot végigkövettem. Persze, a csatorna sokkal kevesebb évadot mutatott be, mint amennyi Amerikában volt. Ezért is lepett meg, amikor 2015 nyarán rájöttem, hogy a sorozat a  22. évadára készül. Rögtön le is daráltam az előzőt. És tűkön ülve vártam, hogy elinduljon az új évad.

Emlékszem, hogy nem tudtam kivárni a részeket, heti szinten lestem őket. Nagyon szerettem, egyértelműen a kedvenc valóságshow-má nőtte ki magát. Szerettem az új rendszert, ami szerint mindent pontoztak. Beleszámított a zsűri szavazata, de a heti kihívás is 10 pontot ért. Valahogy így megfoghatóbbnak éreztem, hogy ki a legjobb.

15994999_10154325971705748_7008923259929501420_oNagy szomorúsággal konstatáltam, amikor megtudtam, hogy a kedvenc évadom lesz az utolsó is. De nem kellett sokáig várni a hírre, miszerint a VH1 megvette a jogokat. Persze, nincs Tyra, de én őt nem túlzottan kedveltem, túl sok volt számomra. Rita Ora és Ashley Graham nagyon is megfelelő és szimpatikus zsűrinek tűnt. A csatornaváltástól függetlenül alig vártam.

Decemberben rögtön rávetettem magam a sorozatra, és az első rész nem is különbözött sokban az előző adásoktól. Megismerkedtünk a jelentkezőkkel, akik szinte egytől egyig bejutottak. Kicsit más felépítése volt, de nem tűnt fel a változás. Szokás szerint idegesített, hogy a szereplők mindenen bőgnek, és síránkoznak milyen rossz nekik, hogy megsajnálják őket. (Ez már más amerikai realityben is feltűnt, főképp a Voice-ban.).

A második rész is hasonlóan sikerült. Megismertük a koncepciót, ami az első évadokra hajaz. Először egy kihívás, ezután a fotózás, majd legvégül a zsűri szóbeli értékelése, és aztán a kiesés. Nincs pontozás. Ennél a résznél már kezdett sok lenni, de azért megnéztem 15621886_10154272815445748_4503361352311766951_negészen az 5. részig, és ha most kéne véleményt mondanom róla, azonnal rávágnám, hogy utálom.

Ez már nem az az ANTM, ami Tyra mellett volt. Miben is különbözik? Annyira semmiben, csak éppen nincs jól megcsinálva. Hiányzik a kreativítás. Minden évadban volt valami szlogen, amit követtek. Most 3B-vé kell válniuk a modelleknek, vagyis Boss, Brand és Business. Ez is hülyeség, bár ezt már az eredetiben sem szerettem, mert ott sem értettem a lényegüket.

A műsor szerkezete megváltozott. Régen el voltak választva a részek, a kihívás, a fotózás és a zsűrizés. Most nekem egybefolynak, bár ebben nagy érdeme a rengeteg vitának van. Régebben is voltak veszekedések, és mutattak részeket a lakásról, de én itt rengetegnek érzem. Annyira unom ezeket a részeket, nem azt akarom hallgatni, hogy veszekednek. Az utolsó 2-3 résznél már áthajtottam ezeket, mert nem bírtam egyszerűen. Mind a fotósorozat, mind a kihívás annyira béna lett, semmi kreativitás nincs bennük. Vagy ha próbálnak is tenni bele, én nem értem, hogy mi értelme lenne. Vegyük a 15578837_10154255621905748_8416782937494822838_nSnapchates kihívást. Kellett felvenniük egy üzenetet, de szinte mind annyira béna és klissés. Régen érdekesek voltak a kihívások, most inkább kínosnak érzem. Szintúgy a fozósorozatokat is. Igaz, hogy az előző 22 évad során, sok témát kilőttek, ettől függetlenül tudtak jó képeket csinálni. Milyen hülyeség, hogy fotózás helyett te fényképezed magad, és felteszel valamit? Alapból a fotók kiválasztásánál lehetnek a gondok, mivel annyira bénákat választanak ki, nem hiszem, hogy attól jobbat nem fényképeztek. Sokszor belezavar valami a képbe, pl. az arcuk elé rakják a kezüket, stb.. Nekem egyáltalán nem tetszenek a képek, és ez miatt utáltam meg az egészet. Imádom a szép képeket, és most nem kapok olyanokat, csak valami bénaságokat.

A zsűrit említettem, hogy elég jónak nézett ki. A két nagy név mellé jött két kisebb, akiknek nagy nevük van a divatiparban (elméletileg). Sajnos, bennük is csalódnom kellett. mv5bmji2nzmzotuymf5bml5banbnxkftztgwnjkxote3mdi-_v1_sx1500_cr001500999_al_Egyszerűen nem jók zsűrinek, nem tudnak normális véleményt kifejteni. A normálison azt értem, hogy a dícséret és szidás között nincs semmi. 2-3 ember kívételével mindenki képét agyon dicsérik, a maradékot pedig leszidják. Sajnos, csak a kritika megy nekik, segíteni nem nagyon tudnak. Az egyik lány megkapta kommentárnak, hogy túl szexi, és hogy inkább csak “Instagramm” modell, és a következő részben végig azon sírt a lány, hogyan változtasson ezen, mert fogalma sincs mit csináljon, senki nem segített neki. A legvégén beleleshetünk a zsűri beszélgetésébe a döntéshozatal közben, és ezt megszakítva bedobnak egy snittet a kint beszélgető lányokról. Ez nekem nagyon zavaró. És a végén a már megszokottá vált kép adogatás a továbbjutottaknak sincs. Tudom, hogy hülyeség, hogy ebbe belekötök, de nekem nagyon hiányzik.

15439775_10154255621795748_2989475421847694769_nA modellek sem a legjobban lettek kiválasztva. Szinte egyik sem fogott meg, nem tudok nekik szurkolni. Általában úgy választok kedvencet, aki a legszebb arccal rendelkezik, és közben a viselkedése is vállallható. Először Courtney-ra esett a választásom, de már az ő viselkedése is túl sok, szóval most nem tudok kinek szurkolni. Ez sem esett meg még velem.

Hiába utálom, végig fogom nézni az össz részt, mivel függő vagyok. Nem tudok csak úgy otthagyni semmilyen valóságshow-t. Javulni nem hiszem, hogy fog, így nagyon szomorú vagyok.

virag2

Leave a Reply

