A SHIELD ügynökei 1. évad

mv5bmtkznjcymdu5nv5bml5banbnxkftztgwmzewmzm1mte-_v1_sy1000_cr007501000_al_

Eredeti név: Agents of S.H.I.E.L.D.

Imdb átlag: 7,5

Kategória: akció, dráma, sci-fi

Szereplők:

Clark Gregg – Phil Coulson

Ming-Na Wen – Melinda May

Chloe Bennet – Daisy ‘Skye’ Johnson

Iain De Caestecker – Leo Fitz

Elizabeth Henstridge – Jemma Simmons

Brett Dalton – Grant Ward

virag1

Kritika:

Imádom a Marvelt. Sok lány nem szereti a szuperhősöket, én igen. Nagyon jó kis történeteket találtak ki. Az akció filmekkel azért már meggyűlt a bajom, de ezekben a filmekben az sincs túlzásba véve. Pontosan annyi van, amennyit szeretek. (Nem úgy mint a Transformers 3-ban, ahol a két és fél óra hosszú film utolsó másfél órája a végső harc.) Én egyértelműen Marvel mellett voksolok a DC-vel levő harcukban. Sokkal vidámabb, de ugyanakkor jól kidolgozottak a hősök. A DC már régebb óta bent van a sorozatos világban, de ritkán van összefüggés a sorozataik között (kivéve a mostani CW sorozatokat).

CHLOE BENNETUgye, a Marvel a Bosszúállók filmmel fogta és összekapcsolta jópár már meglevő filmjét, és azóta csak tágítják az univerzumot. Ennek a része lett ez a sorozat, ami szerintem nagyon király ötlet volt. Igaz, azóta már a Netflixen is elérhetővé vált pár újabb Marveles sorozat, de egyikük se függ össze ennyire a filmes univerzummal. Én imádtam az ötletet, de valahogy sosem jutottam odáig, hogy leüljek megnézni a sorozatot. Egészen mostanáig. Aztán másfél nap alatt ledaráltam az egész évadot.

A történet a Bosszúállók film után kezdődik. Phil Coulsonról, aki a filmben meghalt Loki keze által, kiderül, hogy mégsem halt meg (vagy mégis?), és egy új csapatot toboroz. Az első kalandjuk során összefutnak Sky-jal, aki SHIELD ellen próbál tevékenykedni. Hamar belátja, hogy nem volt igaza, és csatlakozik a csapathoz, mint segítő.

BRETT DALTON, CHLOE BENNETAmikor megnéztem az első részt, azon gondolkodtam, hogy ez most egy vicc akart lenni. Nekem már az volt az érzésem, hogy az egész a Marvel filmek kiparodizálása. Ezt még éreztem az első pár részben, de aztán szépen egyre jobban elmúlt, és minnél jobban elkezdtem imádni. Az első részek tele voltak vicces momentumokkal, amik néha más sok(k) számban mentek, bár tényleg viccesek voltak. Később is megmaradt a vicces hangvétele a sorozatnak, de lecsökkent a részenkénti viccek száma, és inkább a cselekményre összpontosítottak az írók. De mennyire jól tették ezt.

Az elején, amikor a történet nem volt a legjobb, már akkor is voltak momentumai a sorozatnak, amik nagyon tetszettek. Köztük, hogy Coulson halálát nem sumákolták el. Sok sorozat letudta volna az egészet annyiban, hogy  8 másodperc múlva feléledt, és ennyi. De nem, itt szerves része lett a történetnek, és elég izgalmas része. Annyira szerettem azt is, hogy a sok-sok egyedi, eredeti és szerethető történet a végére egybeállt egy óriási komplexet alkotva.

JAIMIE ALEXANDERÁm nem csak a sorozat egyes elemeihez igazodott a történet, hanem a filmekhez is. Az első évad alatt két film is lement, a Thor 2 és az Amerikai kapitány 2. része. Míg a Thor kis mértékben befolyásolta a történetet, Amerikai kapitány története alaposan kihatott a sztorira. Igazából olyan, mintha a film hátterét láthatjuk, mintha bemutatná, mi történet akkor a SHIELD-ben. Ezenkívül több filmes karakter is megjelent, és ezeket nagyon szerettem. Jók voltak, én annyira reméltem, hogy az egyik nagy sztár is beugrik. Vagy ők annyira nagyok, hogy nem képesek egy “ingyen” melót vállalni a rajongóknak? De ez nem von le semmit az értékéből, csak hozzáadna.

MING-NA WEN, CHLOE BENNET, ELIZABETH HENSTRIDGE, BRETT DALTON, CLARK GREGG, IAIN DE CAESTECKERA szereplőket is nagyon imádtam. Mindegyiket. Phil a vezető, aki összetartja a csapatot. Sky-t szerettem a legjobban, imádtam a kis lázadó magatartását, és az is plussz számomra, ha valaki jól ért a gépekhez. Igazából Wardot se volt olyan nehéz megkedvelni. Pont amiatt, hogy olyan esetlen a szociális körökben. Fitz-Simmons páros eleinte nekem nagyon Snow-Cisco utánzatnak hatott, de kinőttek ebből a szerepből. Őket is meg lehetett zabálni. Az egyetlen, akit nem tudtam annyira megszeretni, az Melinda. Az ő karaktere nagyon hideg, és emiatt nem is szerethető.

Az egyetlen negatívum az az animációk bénasága. Sok helyen kellett használni, mivel az akciók többségében szükség van egy kis CGI-ra. Tudom, a sorozatok sose hozzák azt a minőséget, mint egyes filmek (kivéve a Westworld és Trónok harca), mégis itt szörnyű volt. De megbocsátok. 😀

Összeségében nagyon szerettem. Illett a Marvel filmek hangulatához, és jó kis történetet kaptunk. Imádtam.

virag2

A sorozat öt szóban: SHIELD, Marvel, kémek, hősök, repülő

Kedvenc szereplő: Sky

Értékelésem:

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

világ: Marvel 😀 0,5/0,5

animáció: Fent. 0/1

látvány/díszlet: Az animáción vettek le, de a jelmez maradt. 1/1

történet: Voltak benne gondok az elején, de ezeket a hibákat szépen kijavította. Én szerettem. 1,5/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

