Rick Riordan: Az elveszett hős

covers_298980Adatok:

Eredeti név: The Lost Hero

Sorozat:Az Olimposz hősei 1.

Oldalszám: 538

Goodreads átlag: 4,35

Besorolás: YA, kaland, mitológia, fantasy

Fülszöveg:

Három vadonatúj hős. 
Egy eltűnt félisten. 
És egy átok, ami mindegyiküket pusztulással fenyegeti…

Percy Jackson visszatér… Vagy mégsem? Ugyanis minden nyom nélkül eltűnik a Félvér Táborból. Annabeth égre-földre keresi kedvesét, egyelőre eredménytelenül. Ám ugyanolyan rejtélyesen, ahogy Percy felszívódott, feltűnik egy Jászon nevű srác, aki semmire sem emlékszik a múltjából, viszont nagyon sokat tud. Például a küldetésekről, és – csak úgy mellékesen – folyékonyan beszél rómaiul, hogy a farkas-pótszülőkről már ne is beszéljünk…

Elhangzik egy újabb prófécia, és kezdetét veszi egy újabb küldetés – most már Jászon vezetésével. Közben kiderül néhány furcsa dolog… Jászonról is. Tényleg létezik egy másik Félvér Tábor, ahol a római istenek gyermekei nevelkednek, akik halálos ellenségei a görög félvéreknek? És a kedves olimposzi szülők vajon miért nem merik hallatni isteni hangjukat? Ki ejtette foglyul Hérát, az istenek hisztis, undok és bajkeverő királynőjét? Megéri kockáztatni érte az életüket?

virag1

Vélemény:

Általában ha elolvasok egy könyvet, hagyom piheni pár napot, had érlelődjenek bennem a gondolatok. Ám ebben a pillanatban nem tudom ezt tenni, mert annyira jó lett a vége a könyvnek, hogy olvasnám már a következő részt. De akkor meg nem tudnék különálló kritikát írni, így most gyorsan megírom a gondolataimat a könyvről, és folytatom is Neptunus fiával.

ba7e136f0d04331769f989b64997665e

Jászon

Aki nem tudná, ez a könyvsorozat a Percy Jackson spin-offja, így nagy PJ fanként már rég megvettem. De valahogy váratott magára az olvasás. Az előző sorozatot már 4 éve befejeztem, el is felejtettem miért is csodálatos Percyék világa. De, ahogy belelapoztam, újra ámulatba ejtett. Megjegyezném, hogy aki nem olvasta a Percy Jackson sorozatot, az is simán olvashatja. Én is sok mindent elfelejtettem, na jó, az alapsztori meg volt még, Percy-Annabeth történetére is emlékeztem, de nagyon sok mellékszereplő kiesett nekem. Pl. Rachel nem rémlett, ezért utánaolvastam, de még úgy sem derengett semmi. Na jó, én a harmadik részt újraolvastam, és a végső harcnál jöttem rá, hogy az akkori a második olvasásom. Akartam volna a történetet pontosan tudni, de négy év sok idő, jól megkopott a memóriám, de így is nagyon élvezhető volt a történet. Ám, ha elszeretnétek olvasni a Percyt is, akkor azzal kezdjétek, mert spoileres az előző könyvekre.

A történet fél évvel az előző sorozat után folytatódik. Percy eltűnik, Annabeth őt keresi, de helyette három félvért talál, akik nem tudnak félisteni mivoltukról. Sőt Jászon, egyáltalán nem emlékezik semmire, arra sem, hogyan került Piper és Leo mellé. Ők hárman új küldetésre indulnak, mivel sokkal nagyobb gonosz jön mint a Titánok voltak.

9f621e3814820a24c6a64aba081eb20b

Leo

Szerethető hármast kaptunk. Az ilyan kalandsorozatokban jól bevált a 3 ember felállítás, köztük egy lánnyal. Jászon a főszereplőnk. Okos, tényleg gondolkodik, és gyorsan kapcsol. Nem szeretem, amikor a könyvekben valakit nagyon okosnak akarnak beállítani, aztán a karakter nem tudja felfogni, hogy mi a fő probléma, stb. Általában, mi olvasók, már rég tudjuk azt a bizonyos dolgot, mire a karakterünk is feleszmél. Jászon nem ilyen. Ő tényleg okos, nem csak az akar lenni. Vannak dolgok, amik nincsenek beírva a könyvben abban a pillanatban, de látni lehet, hogy Jászon tudja. Az amnéziával is gondom szokott lenni, de rájöttem, csak akkor, ha már előtte megismertük az illető történetét. Nem szeretek újra végigmenni a történetén, ha már tudjuk. Jászon egy igazi vezetőegyéniség.

Piper, mint a csapat lánytagja, nekem rögtön a kedvencem lett. A szerelmi szál is kifejezetten élvezhető. A könyv elején titkolózik, ami szintén az egyik gyengepontom, mert én mindig az igazságban hiszek, ám itt nem éreztem ezt gondnak. Amit tudott , azt titokban kellett tartania, és amikor eljött az ideje, elmondta. Nem azért titkolózott, mert épp titkolózhatnékja van, hanem mert csak így tudja legjobban megúszni.

089bb352b64276c3f13364d56a1ae755

Piper

Valahogy én nem szeretem annyira a  harmadik tagját a bandának. De itt sokkal szerethetőbb volt Leo, mint Jászon. Annyira ügyes volt, nagyon csodáltam. Tegyük hozzá, azért lehet több hőstettet végrehajtott a küldetésük alatt, mint Jászon. Imádtam, ahogy mindig bütyköl valamit. Na meg persze a humorát is. Ezek mellett pedig bebizonyította, hogy mennyire jó barát.

Már a vége felé jártam, mikor elkezdtem gondolkodni, miért is ez a címe a könyvnek. Oké, Percyre utal, de ő csak párszor megjelent mint eltűnt személy, nem értettem miért kellett róla elnevezni a könyvet. De az utolsó oldalon, kiderült ez is. És mekkora egy fordulat. Egyáltalán nem számítottam erre. Annyira jó. Ezért imádom Rick Riordant, mert ilyeneket képes úgy beleszőni a történetbe, hogy eszembe se jutott volna erre gondolni. (Bár lehet csak én nem gondoltam bele.) Na meg azért mert közös a szülinapunk. 😀

festus

Festus

Viccet félretéve, Rick tényleg csodálatos könyvekkel kápráztat el minket. Egy csodásan kitalált mitológia világ melett, az írás is jól megy neki. Sok olyan eleme van a könyvnek, ami miatt fogni szoktam a fejemet, mégis itt egyik sem okozott gondot. Olyan szépen megírta a történetet, mindent megmagyarázott, mindent megértettem. Szóval, aki tud írni, annak nem okoz gondot semmi sem. Rick Riordan kalandregényei tele vannak akcióval, így akik nem csak a könyv végén vágynak harcra, azok azt is megkaphatják. Az egész könyv egy izgalmas utazás része, telis tele kalandokkal. Akik már végigolvasták a Percy könyveket, megismerkedhettek majdnem teljes Amerikával, mivel annyit utaznak a főszereplőink. Ami most újításként hatott, és felüdítő volt, az a több szereplős nézőpontok. Örültem, hogy megismerkedhettem mindhármukkal. Tetszett a 2 fejezet/fő eloszlás is.

d668b9c86b64119a43ce8c09b94f4118És mit szerettem még? Azt, hogy Rick milyen mesterien összeszőte a római kultúrát a göröggel. Kitágította a világot, szépen lassan részleteket csöpögtetve nekünk. Szerintem  zseniálisan csinálta, ahogy mindent meg tudott indokolni, mi miért történt. Hiába nem tudtunk a rómaiakról semmit az előző sorozatban, itt megkapjuk az alapokat, jó mélyen beágyazva az eredeti történetben.

Ha olvasok egy könyvet, annyira nem szoktam róla gondolkodni, ha épp szünetelek. Ezen a könyvön egyfolytában járt az agyam. Ha órán voltam, ha iskolába mentem, mindig azon gondolkodtam, mi fog még történni, mi történt az előző szériában. Sőt, ha volt 5 percnyi szünetem, rögtön nekiültem olvasni.

Alig várom, hogy idén ősszel megjelenhessen a következő három Riordan könyvet, mert mindet meg veszem, mert zseniálisan ír és alkot történeteket.

virag4

A könyv öt szóban: félistenek, istenek, görögök, rómiak, harc

Kedvenc karakter: Leo, Piper, Annabeth

Kedvenc jelenet: Mind.

Kinek ajánlom? 

Akik olvasták az eredeti sorozatot, azoknak mindenképpen ajánlom. A Harry Potter és Magisztérium olvasóinak is ajánlom figyelmébe.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Az előbb kinek ajánlomban felsorolt könyveket mondanám, hogy ha nem olvastad, akkor azok is tetszeni fognak.

virag2

Borító: 5*/5 – John Rocco illusztálta a borítót, és egyszerűen zseniális. Annyira szép.

Értékelésem:

írásmód (0,5) –3 nézőpont mindegyik 2 fejezettel. 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Csak ezen járt az agyam, alig lehetett letenni. 0,5

karakterek (1) – 1

világfelépítés (1) – Már a Percy világfelépítése is 5*, de itt ahol a római kultúrával vegyítette az egészet, elképesztő. 1

történet (1,5) – 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

Leave a Reply

