Lisa Kleypas: Nem ​múló varázs

covers_398264Adatok:

Eredeti név: Again the Magic

Sorozat: Wallflowers 1.

Oldalszám: 364

Goodreads átlag: 4,05

Besorolás: történelmi romantikus

Fülszöveg:

A férfinak adta az ártatlanságát…

Lady Aline Marsden neveltetése egyetlen célra irányult: hogy előnyös házasságot kössön saját társadalmi osztályának egy tagjával. Ehelyett önként odaadta az ártatlanságát az apja birtokán szolgáló John McKennának. A szenvedély hevében elkövetett vétkük megbocsáthatatlan volt… Johnt elküldték a birtokról, Aline-nak pedig a londoni társaságból száműzve, vidéken kellett élnie.

…és a férfi a szerelmét vette el.

McKenna időközben meggazdagodott és visszatért… szemtelenül jóképű és igézőbb, mint valaha. Könyörtelen tervvel érkezett: bosszút akar állni a nőn, aki összezúzta a szerelemről szőtt álmait. De a varázslat kettejük közt fényesebb lánggal ég, mint a kezdet kezdetén. McKennának döntenie kell, véghezvigye-e a bosszúját, vagy kockára tegyen mindent első és egyetlen szerelméért.

virag1

Vélemény:

Újabb történelmi romantikus került kezeim közé. Volt egy időszak, amikor nagyon megjött a kedvem ebben a stílusban olvasni, de persze vizsgaidőszakban, így egyórányi keresgélés után találtam párat, amit hozzáadtam a várólistámhoz. Lisa Kleypas műveit mind dícsérték. Amikor elmúlt a vizsgaidőszak, már el is felejtettem ezeket a könyveket. Nyár folyamán már olvastam pár történelmi romantikust, és végre egy Lisa Kleypas művet is be tudtam szerezni.

c1c97877ba9a2328b585c93a2d2c88c3

Aline

Az eddig olvasott könyveim közül ez volt a legrosszabb. Tudom, hogy ez így rosszul hangzik, de nem volt rossz könyv, csak a többi annyira kimagasló volt, hogy hiába volt jó, nem ér fel hozzájuk. Nem olvastam olyan sokat ebben a műfajban, eddigi könyveim az Outlander, a Soulless és az Edenbrooke. Az Outlander elragaszkodik a valóság talajáról, mégis a történet reális, ámde kegyetlen és érzelmes. A Soulless története a misztikum és a paranormális lények köré épül, és mindez annyira egyedi és különleges hangulatban. Az Edenbrooke már jobban történelmi jellegű, de a története annyira aranyos, cukormázas. Mind más és más. És itt van most a Nem múló varázs. Ez még egy szegletét megmutatta a történelmi romantikusoknak. Ebben inkább az erotikán volt a hangsúly. Szóval, ezért van az, hogy a többi könyv jobban tetszett. Azok a műfajok jobban a szívemhez szólnak, de a Nem múló varázs is a jó könyvek táborát erősíti.

De miről is szól a könyv? A főszereplőnk két szerelmes, akiket kamaszkorukban szétválasztottak, és azóta sokat változtak. Aline egy kékvérű család sarja, és nincs más választása, mint hogy férjhez megy egy rangban megfelelő emberhez, de ő McKennába, az

f2804e8fbb9839cb88e859f9d8e2741a

McKenna

egyik szolgálójukba, szerelmes. Apja rájön, így hogy megmentse egy keserű sorstól, elüldözi a fiút. McKenna más szemszögből látja a történteket, így egész életében csak a bosszúra vágyik. Az újvilágba költözik, és az egyik leggazdagabb amerikai család válallatában partner lesz. Így már gazdag emberként visszamegy, hogy megkapja azt, amit fiatalként mindig is akart.

És itt figyelmeztetném az embereket, hogy ne olvassanak fülszöveget. Most nem tartalmazza a sztori 90%-át, mint általában, hanem egy hülyeség. Olyan dolgokat ír, ami meg sem történt. Elolvastam a könyvet, és Aline nem adta oda neki az ártatlanságát. Akarta, az igaz, de McKenna sosem engedte meg. Tudta, hogy örökre tönkretenné azzal Aline-t. Komolyan, akik írják a fülszöveget, azok elolvassák egyáltalán a könyvet? Vagy megkérdezik valakitől, és amit valahogy felfolgnak??? Én nem értem ezt. Mi értelme valótlant állítani, mikor 20 oldal után rá lehet jönni, hogy nincs úgy. Na, mindegy. És, mi az hogy a társaságtól elűzve kellett élnie? Nem azért éltek ott mert el voltak zavarva, hanem mert az ő családjuk azon a birtokon élt. Már gyerekkorában is ott éltek. De fel tudnak ilyennel idegesíteni. Még jó hogy utána olvastam el a fülszöveget, mint a könyvet. (Update: A magyar fülszöveg az angol fordítása, így vagy a fordító sajátította ki a történetet, vagy az amerikai kiadó munkatársai szövegértelmezési feladatokat kellene hogy oldjanak, hogy megértsék a könyvet.)

6ae91e0248869fcbd37aa37eb287b908Aline és McKenna jó kis párost alkottak. Nagyon szerettem, ahogy forrt köztük a levegő, imádtam a szóváltásaikat. Külön a szereplőkkel sem volt gondom. Szerethetőek voltak, erős egyéniségek. Talán egy kicsit Aline-ra neheztelek. Igaz, akkor nem lett volna a könyvnek semmi története, ha az elején elmondja az igazat, de ez nem kifogás. Semmi épeszű magyarázata nem volt, hogy miért nem mondja el, mi történt valójában. Ez általában zavar engem, most mégsem éreztem zavarónak olvasás közben. Csak utána.

De nem csak egy párosról szól a könyv. Aline húga, Livia, és McKenna társa, Gedeon Shaw, is rögtön egymásba esnek. Az ő törénetük talán csak mellékág, mivel nem nagyon vannak nehézségek a kapcsolatuukban. Az alkoholizmus az egyetlen, de az nem is az egyik napról másikra megtörténő dolog. Livia annyira nem nőtt hozzá a szívemhez, de nem is idegesítő karakter. Inkább túl semmilyen volt számomra. Bezzeg Gedeon Shaw szarkasztikus stílusa rögtön meggyőzött.

tumblr_odyjnnkkgh1siracro1_500Olvasás előtt nem gondoltam volna, hogy ennyire erotikus lesz ez a könyv. Miután elolvastam úgy éreztem, hogy az olvasott könyveim közül ebben volt a legtöbb erotika. Mivel szerintem 70-80% ezzel volt tele. Nem mintha gond lett volna, csak meglepődtem. Persze, annyira nem meghökkentőek ezek a jelenetek, olvastam én sokkal bővebben írt részleteket is ilyen könyvekből.

Pont ez az erotika miatt nekem kicsit túl modernek tűnt. Én az Edenbrooke-ban való normákat jobban valósnak tudom titulálni, vagyis egy-két csók csattan házasság előtt, ebben szinte minden megtörtént nem sok időn belül. Valahogy én úgy gondolom, hogy a 18. században (ha jól emlékszek) azért nem adták ilyen könnyen magukat a lányok, bármennyire is nagy volt a szerelem. De lehet, hogy én gondolom rosszul.

Igazából jó könyv volt. Ha legközelebb újra történelmi romantikusra vágyok, szerintem elég valószínű, hogy ehhez a sorozarhoz fogok nyúlni.

virag4

A könyv öt szóban: Anglia, 18. század, lord, kastély, London

Kedvenc karakter: Gedeon

Kedvenc jelenet: McKenna-Aline szópárbalyok

Kinek ajánlom? 

Aki élvezi a történelmi romantikusok olvasását, ezt is garantáltan szeretni fogja. Esetleg, aki olvasott már paranormális könyveket, ahol az erotika az egyik legfontosabb szál (pl. FTT), azok is szerintem élvezni fogják.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Edenbrooke, Soulless.

virag2

Borító: 4/5 – Először tetszett, bár talán már nekem is kicsit túl rózsaszín. És sajnos egyáltalán nem lehet rájönni, hogy történelmi romantikusról van szó.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Több szempont, váltakozva. 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Én nem tudtam letenni a könyvet. 0,5

karakterek (1) – Na, Aline miatt megy a fél pont. 0,5

világfelépítés (1) – Történelmi romantikusok általában Angliában játszódnak, amit imádok.

történet (1,5) – Mivel nekem kicsit túl korhűtlen, innen levonok még egy felest. 1

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

