Holly Smale: A ​lány, akit soha senki sem vett észre

covers_319782Adatok:

Eredeti név: Geek Girl

Sorozat: Geek Girl 1.

Oldalszám: 352

Goodreads átlag: 3,83

Besorolás: YA, romantikus, tini

Fülszöveg:

Harriet Manners tudja, hogy egy macska fülében 32 izom van, hogy az egy napi járásra lévő hely 27 750 méter messze van, és azt is, hogy egy átlagember naponta 15 alkalommal nevet. Azzal is tisztában van, hogy a denevérek mindig bal irányba repülnek, ha előjönnek az üregükből, és hogy a dinamit egyik alkotóeleme a mogyoró. Azt viszont nem tudja, hogy vajon miért nem kedveli őt senki az iskolában. Így hát, amikor Harrietet felfedezi egy modellügynökség, megragadja a lehetőséget, hogy új emberré váljon. Még akkor is, ha ez azzal jár, hogy ellopja a legjobb barátja álmát, magára vonja ősellensége, Alexa haragját, és újra meg újra hülyét csináljon magából a pofátlanul jóképű modell, Nick előtt. És még akkor is, ha hazudnia kell azoknak, akiket a legjobban szeret. Bár ott van mellette segítőtársnak a mindig lelkes és izgatott apja, meg az überstréber zaklatója, Toby is, mégis egyik divatkatasztrófa követi a másikat, és Harriet lassan rájön, hogy a divat kulisszái között ugyanúgy nem találja a helyét, mint a hétköznapi világban. Vajon sikerül-e stréberből menő csajjá változnia, miután a régi élete szinte már darabokra hullott, vagy mindent elszúr az új életében is?

virag1

Vélemény:

Régen imádtam volna ezt a könyvet. Az ilyen filmekért oda meg vissza voltam tiniként. Most csak nézek ki a fejemből, hogy mi van?!? Az ilyen romantikus történetek azok, ahol a főhős valami nagy baromságot csinál, és általában mindig a barátnővel levő viszonya bánja ezt meg. Azért szerettem ezeket a filmeket tiniként, mert a főhős általában béna, esetlen, de végül mindig jó vége lesz a sztorinak. Akkoriban ezek a karakterek inspiráltak engem, milyen is szeretnék lenni. De ma már felnőttem, és rájöttem, hogy vagyok, aki vagyok.

b7bee8a339ff7541da5d6d6a5bf72ddc

Harriet

Lehet még most sem szeretem magamat túlzottan, de nem fogok megváltozni, és nem lehetek kedves, aranyos lány, aki tündérmese alakjában megkapja, amit akar. Ma már többre megyek az őszinteséggel magammal és másokkal is. Ez Harrietnek is meg kéne tanulnia.

Amikor elkezdtem ezt a könyvet, tíz oldal után úgy voltam vele, hogy inkább üssetek agyon vele, de én ebből több oldalt nem olvasok. Végül kitartottam, mert egy kihívásban kaptam ezt a könyvet, így tényleg meg akartam próbálkozni vele. Végül nem bántam meg. Kell azért neki 50 oldal, hogy beinduljon a történet, és utána is van pár nyögvenyelős rész, mégis úgy érzem ez a cuki, romantikus könyv nem ártott meg nekem. Igen, a fentiekben kifejtettem, hogy ez pontosan az a tinikönyv, amiért 5-10 éve még rajongtam volna, ma már távol áll tőlem ez a túl rózsaszín mesevilág. De most kérdezhetitek magatokban, mi a francnak akartam elolvasni? Hát azért mert én egész másnak gondoltam a történetet. Azt hittem egy 17-18 éves komolyabb lánnyal lesz dolgunk, aki már régebb óta él a divat világban, és aki, imádja a gépeket (a geek szót sokszor használják a gépmániásokra inkább, mint a stréberekre szerintem). Nem tudom, hogy nekem ez honnan jött, mivel a fülszöveget egyáltalán nem olvastam. Ezért ért meglepetésként, hogy Harriet nem ilyen.

1df5978f77126b1e5b3ae5bdb8532640Azért indult nehezen a könyv, mert nagyon nehezen sikerült Harrietet megkedvelnek. Valójában, nem is kedveltem meg, inkább csak kevésbé idegesítő lett idővel. Talán mert megszoktam, talán mert más is történt, mint hogy oldalakon keresztül csak magáról írkál. Oké, hogy Alexa gonosz (Ha nem olvastad, ő a suli “menő” csaja, aki egyfolytában bántja Harrietet), de én megértettem miért nem kedveli őt. Nagyon is megértettem. Ennyire idegesítő, beképzelt lányról rég olvastam, és a legjobb, hogy nem veszi észre magát. A tudálékosság egy idő után sok, Harriet minden harmadik mondata valami tény volt, vagy épp valaki kijavítása. De talán még elfogadtam volna így, ha nem hazudozna. Nem véletlen írtam a bekezdőben az őszinteségről. Harrietnek egy mondata nem volt szinte, ami ne lett volna hazugság. De miért? Ha felfedeznek, mint modellt, és épp a világ egyik legnagyobb cége, nem jut valakinek eszébe, hogy mindenfelé ő lesz kint a plakátokon. Akkor minek hazudni? Semmi értelme nem volt a hazugságainak. Talán ez valami öröklött dolog, amit az apjával meg kéne tanulniuk kezelni.

ef556893aa89e89b93ce55520c009bf9Egy részt szerettem kifejezetten, az pedig Moszkva és a modellkedés volt. Végre Harriett nem ért rá a hazugságaira, és én kifejezetten élveztem a modellvilágról olvasni. De komolyan ennyit nem tud a modellvilágról, hogy azoknak kifutón is kell sétálniuk? Oké, én túl sok Topmodell leszek! részt néztem, de már előtte volt fogalmam ilyen dolgokról. A realityből csak annyit tudtam meg plusszban, hogy ez a munka mennyire nehéz. Nekem nem túlzottan hihető, hogy Harrietnek, aki egyfolytában az asztal alatt köt ki, menne a való életben is ez a munka. Túl tündérmeseszerű volt már. Ennek ellenére, tényleg a modellek közt levő hangulata, a kifutók világa érdekelt volna, de nem hiszem, hogy 50 oldal lett volna erről.

Összeségében, nem a legrosszabb könyvek közé sorolnám. Az biztos, hogy én kinőttem már ezeket a történeteket, de egy gyereknek élvezetes lehet. Így is tudtam élvezni valamennyire, végül is két nap alatt be is fejeztem, nem húztam-nyúztam.

virag4

A könyv öt szóban: modell, iskola, stréber, barátság, szerelem

Kedvenc karakter: Annabelle

Kedvenc jelenet: Moszkva

Kinek ajánlom? 

Ha szereted a tini vígjátékokat, amik tele vannak mázzal, ez a te könyved lesz. Én 14-15 éves koromban kinőttem ezekből a könyvekből, ha te is ez a korosztály alatt vagy, biztos élvezni fogod.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

??? Nem tudok.

virag2

Borító: 4/5 – Cuki, illik a könyvhöz, mégis a többi rész sokkal jobban tetszik.

Értékelésem:

írásmód (0,5) –E/1 Harriet szemszögéből. 0

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Igazából annyira nem volt rossz. 0,5

karakterek (1) – Harrieten, apján, Tobyn, Willbur/iam kívételével a többiek okék voltak. De szerintem ez túl sok karakter, hogy fél pontot is adjak. 0

világfelépítés (1) – 15 éves stréber modell, aki utálja a divatot. Hát így már nem hangzik olyan jól. 0

történet (1,5) – A modellkedésben láttam potenciált, és azon kívül a történet sem volt annyira rémes, csak hát a karakterek megölték a könyvet, főleg Harriet. 1

lepke1lepke2

De rossz érzés ilyen kevés pontot adni, szerintem azért egy 3 pontot megérdemelne… Ha csak adnom kéne egy pontot, akkor 3,5 lenne az ötös skálán.

Leave a Reply

