Elisabetta Gnone: Az ​ikrek titka; A ​sötétség bűvölete

covers_58668Adatok:

Eredeti név: Il Segreto delle Gemelle

Sorozat: Fairy Oak 1.

Oldalszám: 290

Goodreads átlag: 4,08

Besorolás: fantasy, middle-grade

Fülszöveg:

Fairy Oak varázslatos, réges-régi falucska az időtlen idők rejtekén. Ha rá szeretnénk lelni, a skót felföldek és a normann szirtek között kellene kutatnunk, Bretagne egy virágszőnyegtől tarka völgyében, Írország zöld legelőin és az óceán tágas öbleiben. A falut varázsos és emberi lények lakják, akiket roppant nehéz megkülönböztetni egymástól: a tündérek, varázslók, boszorkák és közönséges lakosok olyan régóta élnek egymás szomszédságában a falu kőházaiban, hogy szinte már fel sem tűnnek nekik a másik furcsaságai. Sőt, ilyen sok idő után már mindannyian hasonlítanak is egy kicsit egymásra! Kivéve a tündéreket. Ők nagyon picikék, csodálatosan fényesek és… repülnek! A völgy varázslói és boszorkái azért hívják ide őket, hogy a falu kisfiúira és kislányaira vigyázzanak. Ezt a történetet éppen egy ilyen tündérke meséli el nekünk: Feli, az ikerlányok, Vanília és Pervinka dajkatündére.

covers_65036

Eredeti név: L’Incanto del Buio

Sorozat: Fairy Oak 2.

Oldalszám: 340

Goodreads átlag: 4,11

Besorolás: fantasy, middle-grade

Fülszöveg:

Fairy Oak Zöldlapályvölgy ősi, elvarázsolt falva, amely Tölgyről kapta a nevét, az óriás bűvös fáról, mely köré épült. Fairy Oakban a Fény és a Sötétség Mágusai szoros szövetségre léptek és harmonikusan élnek együtt a Nembűvölőkkel, olyannyira, hogy szinte lehetetlen őket megkülönböztetni egymástól. De úgy tűnik, most a békeidőnek vége szakad, mert az ősi ellenség visszatért, hogy bosszút álljon. A Sötétség Ura a homályban akarja uralni a világot, és hogy ez sikerüljön, meg kell semmisítenie a mágikus hatalom másik felét, a fényt. A védelem a Mágusok feladata, akik már a régmúltban is sikeresen elűzték őt, de az Ellenség beférkőzik közéjük és az ősi szövetség meginogni látszik. A remény Vanília és Pervinka, a fiatal ikerlányok kezében van, akik a szövetség élő szimbólumai. Így folytatódik ezernyi kaland közepette Feli, a fénytündér története, akire az a rettenetesen nehéz feladat hárul, hogy megvédelmezze Fairy Oak ikerboszorkáit.

virag1

Vélemény:

Már gyerekkoromban imádtam olvasni. Bezzeg a húgomat alig lehetett rávenni, de egyszer csak ráakadt a Fairy Oak sorozatra, és elkezdett olvasni ő is. Így már régóta a húgom polcán csücsül ez a sorozat, de az én kezeim közé még nem került. Eddig. Úgy gondoltam, itt az ideje, hogy én is elolvassam.

fairy-oak-friends-fairy-oak-19258441-630-419

Egy gyerekkönyről van szó, ezért úgy gondoltam egy különleges kritikával jövök. Vagyis inkább leírom, miért is szerettem én az első két kötetet. Nehéz a felnőtt könyvekkel összehasonlítani, így kicsit másabb.

  • Nagyon szerettem a világot. Lehet egy kicsit klissé a boszorkák-emberek faluja, de én tényleg megszerettem. Olyan érzésem volt, mintha elvitt volna egy elvarázsolt birodalomba. Egy csodás világ kapuiba léptem akármikor olvasni kezdtem.
  • cb5a3a78fd11452b5e84b40a9d3c4fc7A karakterek is nagyon aranyosak. A főszereplőpáros két iker, akit mindenki szeret a faluban. Hát igen, én is azon nyomban megkedveltem őket. És barátaikat is. Feli, a mesélőnk, is csupa-csupa báj. És, hát ebben a faluban mink is laknánk, ha ilyenek az emberek.
  • Attól függetlenül, hogy egy tündérmese az egész, komoly problémákkal is foglalkozik. Nem kell annyira komoly dolgokat várni, de a különbözőségek és egymás közötti irigység sokszor megjelenik.
  • Nagyon nagy a cukiság faktor. Az egész könyvet átszövi. Bár könnyű úgy, hogy egy tündérke van náluk. Én Felit mindig úgy képzeltem el, mint Csinglinget, és az egész mese nekem nagyon hasonlított rá.
  • A Csingilnges hasonlóság ellenére, itt tényleg van gonosz. Bár nekem egy kicsit megfoghatatlan, ámbár nagyon jól megalkotott. Ez egy gyerekkönyv, és annyira gonosz, amennyire kell. Nem félek tőle, mégis rettenetes, és a történethez éppen megfelelő.
  • Amit én imádtam, hogy a könyv tele van illusztációkkal. Hiába vagyunk felnőttek, imádjuk, ha egy könyv gyönyörű, és a képek sokat tesznek hozzá.
  • 1-vaniglia-e-pervinca-fairy-oak2x Az illusztrációk mellett vannak még színes, fényes papírok extraként. Az elsőben egy családi album, míg a másodikban a két lány füzete volt. Én nagyon szerettem ezeket az oldalakat. Extra a könyvben. Imádom.
  •  A borítók egyszerűen lenyűgözőek. Főleg miután levestem a védőborítót, és megláttam az régies fedelet. Imádtam. Nekem sokkal jobban tetszettek.
  • A második könyv végén észrevettem, hogy az oldalak újrahasznosított papírból vannak. Szerintem ez zseniális. Tudom, hogy tennünk kéne ilyen dolgokat, de szinte lehetetlenség szelektálni (kivéve, ha nagyvárosban élsz) még. Két hónapig éltem Angliában, és minden háznak volt szelektív szemetese, és akkor én is törődtem ezekkel a dolgokkal. És ez szuper. Nekem ez tényleg jelent valamit, és büszkévé tesz, hogy ilyen könyv tulajdonosa lehet. Pacsi a KMK-nak! Csak így tovább!

virag4

A könyv öt szóban: tündérek, boszorkányok, gyerekek, cuki, mese

Kedvenc karakter: Feli, Vanília

Kedvenc jelenet: imádtam az ősi kódexet

Kinek ajánlom?

Aki szereti a gyerekkönyveket, ezt nem hagyhatja ki. Azok is figyeljenek, akiknek a kulcsszavak tetszenek.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Jók és rosszak iskolája

 

virag2

 

Borító: 5*/5 – Fent írtam róla

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Imádom a meseszerű könyveket. 0,5

leírások (0,5) – Minden részletes leírással. 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Hiába volt jó, kicsit nehezen vettem fel. 0

karakterek (1) – Annyira szeretem őket. 1

világfelépítés (1) – Imádom. 1

történet (1,5) – Egyik könyv se tartogat óriási fordulatokat, mégis egyszerű tetőponttal és harccal elegendő és tökéletes. 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

