Holly Black: White ​Cat – A Fehér Macska

covers_266458Adatok:

Eredeti név: White Cat

Sorozat: Álomvetők 1.

Oldalszám: 304

Goodreads átlag: 3,82

Besorolás: YA, urban fantasy, paranormális

Fülszöveg:

Cassel átoktevők családjából származik, akiknek hatalmukban áll, hogy kezük legkisebb érintésével megváltoztassák valaki érzéseit, az emlékeit, a szerencséjét. Mivel az átoktevés törvényellenes, ők mindannyian gengszterek vagy szélhámosok. Kivéve Casselt. Az ő érintése nem varázslatos, úgyhogy ő kívülálló, az egyenes srác egy görbe úton járó családban. Mindössze egyetlen apróságot kell elnézni neki, hogy három évvel ezelőtt meggyilkolta a legjobb barátját, Lilát.

Az azóta eltelt idő alatt Cassel, beleolvadva a tömegbe, gondosan felépítette a normalitás látszatát. Ám a látszat bomlásnak indul, amikor Cassel egy szörnyű álomtól űzve, amiben egy fehér macska akar neki valamit mondani, egyik éjszaka elkezd alvajárni. Más, felkavaró dolgot is észrevesz, két bátyjának furcsa viselkedését is beleértve. Titkolnak előle valamit, amiből egy rejtélyes történet bontakozik ki. Ahogy Cassel elkezdi gyanítani, hogy részese egy óriási csalásnak, azt is szeretné megtudni, valójában mi történt Lilával. Az is lehet, hogy még mindig életben van? Hogy ezt kinyomozza, Casselnek túl kell járnia az összes körülötte lévő szélhámos eszén.

virag1

Vélemény:

Nem tudom, miért néztem ki ezt a könyvsorozatot. Talán, mert a fülszövegek alapján, a hangulata hasonlított a Silberhez. A lényeg, hogy idén a 12-es várólistámon megjelent ez a könyvsorozat, és nagy nagy reményekkel indultam neki.

9e1556c25d7b3b8d2ef63ab1ad015e5dIgazából, én szeretni akartam a könyvet. Minden megvan benne, ami miatt megszeretek egy-egy könyvet, de nem jött össze. És az a gond, hogy nem tudom miért is lett ilyen semmilyen a könyv.

Kezdjük a történettel és a világfelépítéssel. Egy olyan világban vagyunk, ahol az emberek tisztában vannak, hogy léteznek varázslók, akik érintés által varázsolnak, így mindenki kesztyűt visel. Az átokvetők, ahogy ebben a világban a varázslattal bíró embereket hívják, elnyomásban élnek, főleg bűnözőként. Cassel egy ilyen átokvető családban nőtt fel, de ő maga nem az. Így kitaszított volt saját családjában, és, mivel átokvető családból származik, az emberek sem kedvelték, bíztak benne.

A történetünk úgy kezdődik, hogy Cassel egy álom miatt, amiben szerepel egy bizonyos fehér macska, majdnem meghal. Ezért fel is függesztik az iskolában. A világ érdekes is lehetne, de nem volt. Nem tudom miért, de engem ezek az átokvetők valahogy nem tudtak túlzottan érdekelni. Azonkívül, hogy máshogy hívják magukat, nem voltak többek, mint sima boszik és varázslók. A történet sem tartogatott óriási izgalmakat. A nagy fordulatok 658c83d540769fe07c528fa8b44abf5ckiszámíthatóak voltak. És olyan könnyen elkerülhetőek egy kis ésszel. SPOILER – Vegyük példának Lila esetét. Attól, hogy macska lett, simán megölhették volna úgy is, nem kellett volna, bezárva tarotgatni. Szerintem semmi értelme nem volt, hogy most 3 évig szenvedtek egy macskával. – SPOILER VÉGE

Mégis úgy érzem ezzel a történettel még megszerethettem volna a könyvet, ha a karakterek szerethetőek. Bár plussz pont, hogy idegesítőek sem voltak. Kivéve Cassel anyját. Egy ilyen nőszemélyt, én nem bírtam volna elviselni. Cassel volt talán az egyetlen, akiben láttam potenciált. A trükkjeit nagyon szerettem. Okos, bizalmatlan és magányos. Ennyit tudok elmondani róla, nem volt kiforrva a karaktere. Akit majdnem megkedveltem az még Audrey. A közepén már ő is sok lett, egyáltalán nem értettem a csajt. Még a jobbak között volt a nagyapja, de őt sem láttam többnek egy öreg, dunnyogó, nyugdíjas méregzsáknál. Aztán ott volt még Barron és

9cb639c3f118ab0d0a4199b0f7f247ef

Lila

Phillip. Nem voltak idegesítőek, de utáltam őket. Mennyire önzőek. Te jó ég! Ahogy kihasználták egyfolytában Casselt, az egyszerűen borzasztó. Főleg, hogy amit csináltattak vele. Semmi jó érzés sem volt bennük. És végezetül ott volt Lila. Őt sem éreztem jobbnak a fiúknál. Szerintem végig csak játszott Cassellel, hogy megkapja, amit akar. Persze, ő nem csak kihasználta, barátok is voltak, de engem valahogy nem fogott meg a csajszi. Nagyon antipatikus volt.

Nem lehet azt mondani a könyvre, hogy rossz volt. Nem volt az, csak nem volt benne semmi, ami miatt megszerethettem volna. Unalmas könyv volt. Annyira nem érdekel, hogy mi lesz velük, hogy azon gondolkodom, olvassam-e tovább a sorozatot. Ha elkezdek egy sorozatot, bármilyen rossz, szeretem befejezni. De itt nem izgat, főleg hogy tudom úgyis Lilát fogja választani, mert ő az első nagy szerelme, és az anyja még többet fog szerepelni.

virag4

A könyv öt szóban: unalmas, varázslók, kesztyű, macska, kívülálló

Kedvenc karakter: Audrey, bár őt sem szerettem meg igazán, de a legjobb volt mind közül

Kedvenc jelenet: –

Kinek ajánlom? 

Az igazat megvallva én nem igazán ajánlanám ezt a könyvet. Annyi sokkal jobb könyv van. De ha valaki szereti a sötétebb, komorabb hangulat könyveket, tehet egy próbát. Én így tettem, nekem nem jött be. Persze, mindenkinek más az ízlése.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Az írónő másik könyve biztos tetszeni fog, a Vaspróba. Szerintem a Silberrel Kerstin Giertől is egy jó választás lenne.

virag2

Borító: 3/5 – Nem tetszik a stílusa.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nekem uncsi volt. 0

karakterek (1) – Olyan semmilyenek voltak. Nem tudtam senkit se megkedvelni. 0,5

világfelépítés (1) – Látok benne fantáziát, bár ha megnézzük nem sokban másabbak, mint a sima varázslók. 0,5

történet (1,5) – Igazából nem rossz, de kicsit kiszámítható. És mivel nem szerettem meg a karaktereket, nem is tudtam nekik szurkolni. 0,5

lepke1lepke2lepke25

Leave a Reply

