ÚJONCSZEMLE XXI. – PURE GENIUS 1×01

mv5bmtgxmdm0ndaxml5bml5banbnxkftztgwmda5ndqwmdi-_v1_sy1000_cr006661000_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név: Pure Genius

Imdb átlag: 7,2

Kategória: dráma

Szereplők:

Dermot Mulroney – Dr. Walter Wallace

Augustus Prew – James Bell

Odette Annable – Dr. Zoe Brockett

Reshma Shetty – Dr. Talaikha Channarayapatra

Aaron Jennings – Dr. Malik Verlaine

virag1
Előzetes vélemény:

Imádtam az előzetest. Még meg is sirattam, alig vártam, hogy nézhessem.

Kritika:

Október végén kezdett csak a sorozat, így kicsit többet kellett rá várni, de azért mégsem midseasonos sorozat. Egy orvosos drámáról beszélünk. Láttam már párat, amiket nagyon szerettem (House, Grace klinika), de néhol nem bírtam a durvább jeleneteker.

mv5bmjq4njy1otu5nv5bml5banbnxkftztgwndg5odk5ode-_v1_Egy milliárdos techzseni, James Bell, által létrehozott kórházban játszódik a sorozat. Dr. Wallaceként érkezünk mi is a kórházba, és ismerkedünk meg vele és a dolgozóival. A kórház érdekessége, hogy különleges technikákkal próbál olyan betegségeket gyógyítani, ami máskülönben halálos lenne.

Igazából tényleg nekem való sorozatnak tűnik. Minden megvan benne, amit szeretek. Érzelmes részek, érdekes karakterek, modern technikai tárgyak, heti ügyek. Mégis valami nem jött át nekem. Nem tudom mi volt a gond, valami hiányzott belőle. Az előzetesben megfogott, most így 40 percben nem tudott. Ennek oka lehet a vágási munka is, mivel valahogy elhúzták a részt, így nem tudott úgy megérinteni.

mv5bodm1ntm2otq1nl5bml5banbnxkftztgwmdyzodk5ode-_v1_Ami még számomra zavaró volt, az a főszereplő. James egy elvont informatikai zseni. Az ilyen karakterek valahogy szórakoztatni szoktak. De ő inkább idegesítő volt. Az ilyen emberek mindig egoisták, de azért van bennük valami jóság. Persze, szép és jó, amit el akar érni, és mindenkit meg akar gyógyítani, bár ezt is inkább önzőségből kezdte, de engem az zavart legjobban, hogy még az alkalmazottainak a nevét se képes rendesen megtanulni. A többi karakterrel nem volt gond, bár egy sem fogott meg. Orvosokra jellemző hidegség nem nagyon jellemezte egyiket sem. Két doktor volt, akiket kezdtem megkedvelni, és pár rész után biztosan meg is szeretem őket (De megnézek-e több részt a sorozatból???). Az egyik Zoe volt. Őt éreztem a “legorvososabbnak” mind közül. Reálisan gondolkodott, de azért bunkó sem volt a páciensekkel. A másik doktornő pedig Channarayapatra. Sajnos, nem nagyon ismerhettük meg, de az a pár jelenete alatt kedvesnek és talpraesettnek tűnt.

mv5bmtc0nty1ntuwov5bml5banbnxkftztgwnjc3njm0mdi-_v1_A díszlet profi, de ez elvárt szint egy CBS sorozattól. Imádom a profi esközöket. A heti ügyön nem unatkoztam, de hát a Grace klinikában sokkal érdekesebbek a betegek. A mellékügyek már érdekesebek voltak. A kómába esett lány ügyében tett előrelépés nagyon tetszett, meg hát a városban kihelyezett karperecek is jók voltak. A szerelmi szál anniyra nem tetszett, bár lehet a főszereplő miatt. Az átívelő szál sem tetszett annyira, de van benne potenciál.

A sorozatot angolul néztem, mivel nem találtam hozzá magyar feliratot. Talán ez volt az a pilot, amelyiket legkevésbé értettem mind közül, mivel túl sok orvosi dolgot emlegettek. Általános beszélgetéseket megértem, de a szakkifejezések már más tészta. Így több helyen is tippelnem kellett pontosan mi a páciens gondja.

Egy jól kidolgozott sorozat, csak az a valami hiányzik, ami az előzetesben megfogott.

virag2

Folytatom?

Hát talán ez a leggyengébb orvosos sorozat, amit láttam. Ennek ellenére nézném tovább, de nem vállalom be ezt angol felirattal. Ha jön magyar felirat hozzá, akkor lehet hozzáfogok.

Értékelésem:

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0/0,5

világ: 0,5/0,5

animáció: 1/1

látvány/díszlet: 1/1

történet:  1/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

