ÚJONCSZEMLE XV. – CONVICTION 1×01

mv5bndu5otc0odg0nf5bml5banbnxkftztgwndmznzmwmdi-_v1_sy1000_sx750_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név: Conviction

Imdb átlag: 7,3

Kategória: dráma

Szereplők:

Hayley Atwell – Hayes Morrison

Eddie Cahill – Conner Wallace

Emily Kinney – Tess Larson

Shawn Ashmore – Sam Spencer

Merrin Dungey – Maxine Bohen

virag1
Előzetes vélemény:

Az előzetes tetszett. Heti ügyes sorozat Hayley Atwell szereplésével. Kell ennél több?

Kritika:

Már régóta a várólistámon van Hayley Atwell által játszott Carter ügynök sorozat. Az Amerikai kapitányban nagyon megszerettem a karakterét, így biztos vagyok benne, hogy azt a sorozatot is szeretni fogom. Ettől függetlenül, Hayley-t nagyon megkedveltem, és miatta és a heti nyomozás miatt nagyon vártam a sorozatot.

mv5bmji0nji0mdy1mf5bml5banbnxkftztgwodu2ntixmdi-_v1_A történet szerint a volt ember lánya, Hayes, börtönbe kerül drogbirtoklás miatt. Egy politikus, Conner, létrehozott egy egységet, amik régi ügyeket néznek át újra, és ennek az élére állítatja Hayest, aki csak a börtönbekerülése eltusolása miatt vállalja. A csapat több tagból áll, Hayes lesz a vezető.

A karakterizálásra nem sajnálták az időt, bár főleg Hayest és az anyjával való kapcsolatát mutatja be. Ja, és persze Connorral levő kapcsolatát. Még nincs romatikus szál, de eléggé pezsgett köztük a levegő. Volt több “forróbb” jelenetük is. De mindegyik karakter kapott egy kisebb bemutatót. Persze, nem ismerhettük meg teljessében, de azért megmutattak pár jelentet a jellemük bemutatására. Mindenki mögött van valami rejtély.

mv5bnzg4nzk0mtgzn15bml5banbnxkftztgwotq2ntixmdi-_v1_Hayes elég bunkó, de én szeretem az ilyen karaktereket, így nem lesz gondom vele. Sam már sunyibbnak tűnik, ő okoz majd egy-két bonyodolmat. Maxine, nekem a tipikus kemény fekete rendőrnő. Tess körül is már belengettek egy rejtélyt, de a karaktere nagyon hasonlít a Walking Deadbeli Beth-re. Aranyos, ámbár kemény csaj. Frankie a börtönt megjárt szereplő, és hát neki is vannak a háttérben érdekes ügyei.

A heti ügy tetszett. Szerintem a későbbiekben is érdekesek maradnak. A szerelmi szálban is látok potenciált, bár még nagyon plátói a kapcsolatuk Connorral. Az egyetlen gondom a sorozattal, hogy túlságosan a politika körül forog. Azok a részek annyira nem is voltak az ínyemre. De remélem, hogy a politika inkább átívelő szálként lesz jelen, és csak pár részben kap (nagyobb) helyet.

mv5bmtgzndqwnta0ml5bml5banbnxkftztgwotu2ntixmdi-_v1_A sorozatot a Castle helyettesítésére rendelték be. Ez volt ugyanis a másik okom, ami miatt felfigyeltem rá. Imádtam a Castle-t, de az ilyen sorozatokat főleg a humoruk miatt nézem. Sajnáltam, hogy ebben a humor egyáltalán nem jelentkezett, pont az előbb említett politikai dolgok miatt komor hangulata maradt.

Meg kell még említenem, hogy ehhez a sorozathoz sem találtam magyar feliratot, ezért angollal kezdtem nézni. Egy perc után rájöttem, ez nem fog nekem menni, a beszéd túl “szép” volt, pár köznépi szóval. Szerencsére, akkor már tudtam, hogy jön magyarul, így csak meg kellett várnom. A szinkronhangok egy kicsit furák, bár nem néztem angolul még, így meg fogom egy-kettő szokni őket. Persze, sose olyan minőségi a szinkron mint az eredeti hang, de felirat híján ez maradt.

virag2

Folytatom?

A kritika alapján rá lehet jönni, hogy igen. Nem lesz akkora kedvenc, mint a Castle, de megteszi.

Értékelésem:

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

világ: 0,5/0,5

animáció: Itt sem túl jellemző. 1/1

látvány/díszlet: Sok külső jelenet. 1/1

történet:  Túl politikai. 1/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

