J. R. Ward: Megváltott szerető

covers_384177
Adatok
:

Eredeti név: Lover Enshrined

Sorozat: Fekete Tőr Testvériség 6.

Oldalszám: 774

Goodreads átlag: 4,12

Besorolás: urban fantasy, felnőtt, romantikus

Fülszöveg:

A Fekete Tőr Testvériség elkötelezetten hűséges tagja, a lenyűgözően jóképű Phury felel a testvériség vérvonalának életben tartásáért. Mint a kiválasztottak Nemzője, neki kell utódokról gondoskodnia, hogy újabb harcosok szülessenek, akik majd folytatják a küzdelmet a vámpírok gyilkosaival.

Cormia, a Nemző első számú asszonya a félelmet nem ismerő harcos lelkébe lát, és megérzi gyengeségeit. Miközben az Alantasok Társaságával folytatott háború egyre jobban elmérgesedik, tragédia árnyéka vetül a testvériség házára, és Phurynek döntenie kell; kötelesség vagy szerelem…

J. R. Ward neve fogalom a vámpírtörténetek rajongóinak körében. Akit egyszer rabul ejtett káprázatos, rémséges, baljós és szenvedélyes világa, az odaadó híve marad.

virag1

Kritikák az előző részekről:

Életre keltett szerető

Feloldozott szerető

Vélemény:

Vishous-Jane története már szépen lealapozta az új párunk kapcsolatát. Én megszerettem Cormiát és Phuryt az előző részben, és alig vártam, hogy olvassam a történetüket. Amikor elkezdek olvasni egy-egy könyvet, mindig bejelölöm Goodreadsen és moly.hu-n is. Most is így történt, és fel is tűnt, hogy mindkét helyen ez a rész a leglepontozottabb. Mivel, nekem Cormia és Phury nagyon szimpatikus volt az előző könyvekben, nem értettem ez miért van, úgy gondoltam, hogy nálam ez másképp lesz, nekem teszeni fog. (Rhage történetét mindenki szerette, nekem az első öt részből az övé volt a leggyengébb.) Sajnos, nem így történt.

4a759af17b5b73dc2c916f6a9d47959b

Cormia

Ez a könyv írásmódja kicsit másabb volt, mint az előzőké. Itt kevésbé volt a romantikán meg a szerelmen a hangsúly. Ez annak is köszönhető, hogy tele voltunk különböző nézőpontokkal. Próbáltam összeszámolni, de elvesztem benne, ám annyit mondhatok, hogy ez a szám 10 körül forgott. Szóval 10 vámpír-alantas gondolatait ismerhettük meg, és ezek egyfolytában váltakoztak. És az a gond, hogy ezek közül kevés volt érdekes. Ilyen még nem volt, hogy előre néztem, mikor jön már más nézőpont. Egyfolytában hajtogattam előre, ami rám egyáltalán nem jellemző. Rehvet nagyon nem szerettem a főszálak közül, úgyszintén az alantasok szemszögéből olvasott részeket. Johnék története érdekes volt, őt mindig szeretem, és ez vitte az egész könyvet. Én úgy éreztem, hogy ez nem csak Phury-Cormia könyve, hanem John és barátaié is. Ugyanannyit szerepeltek, mint a főszereplő páros, sőt lehet többet.

És mikor végre Phury vagy Cormia gondolatait láthattuk, akkor is a cselekmények felében, nincsenek is együtt. Phury egyfolytában siránkozik, és teljesen elhanyagolta Cormiát. Ha nem nézzük a legvégét a könyvnek, akkor összesen három!?! erotikus jelenet van benne. Három, és ez egy erotikus kategóriájú könyv lenne.  Persze, én nem (csak) ezért olvasom, érdekelnek a történések is, de ez a könyv cseppet sem volt romantikus.

dceff79c483ea912a7269198a553d174

Phury

De talán a legnagyobb gondom Phury volt. Eleinte nagyon szimpatikusnak találtam az önfeláldozó személyét, de ahogy haladtunk, minél inkább utáltam meg. Bevallom, utálom a drogokat, és ezzel nagyon nem tudok elnéző lenni, és ahogy Phury egyre mélyebbre sülyedt, minél jobban eltemettem én is. Bár nem csak azzal volt a gond. Ahogy szegény Cormiával bánt…. Elhanyagolta, aztán meg hátba döfte, pedig ő csak rá várt. Phuryval ellentétben Cormiát idővel minél jobban megkedveltem. Olyan kis naiv, miközben tele van élettel. Nagyon szerettem a személyiségét. Elég erős is volt, de közben a gyengeség is megjelent benne.

Említettem, hogy túl sok volt a nézőpont, amit nem szerettem, de közben vártam volna még. Méghozzá a régi testvérektől olvastam volna. Ha már ennyi történetet tart a kezében az írónő, miért nem lehet egy-két jelenetet a már párjukat megtalált vámpírok szemszögéből is látni? Érdekelt volna mit gondol Wrath vagy éppen Zsadist.

Ez volt számomra a sorozat legrosszabb része. És a következőt sem várom, mivel Rehvenge-t már most nem kedvelem, bár Butchnál is így volt, a könyvüket mégis megszerettem.

virag4

A könyv öt szóban: vámpír, drog, erőszak, társadalomváltozás, testvérek

Kedvenc karakter: Cormia

Kedvenc jelenet: nincs

 

virag2

Borító: 2/5 – Ezek a régi Ulpiusos borítók szörnyűek.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Túl sok szempont. 0

leírások (0,5) – Részletes leírások, de mindent leír ötvenszer az írónő. Igen, rájöttem, hogy Rehvnek kakastaraja van, nem kell 10x leírni. 0

izgalmi-szint (0,5) – Egyfolytában hajtottam előre, hogy mi lesz, és szenvedjem át magam rajta. 0

karakterek (1) – Erre mit adjak??? Nagyon kidolgozottak, bár nem épp mind szerethető . 0,5

világfelépítés (1) – A világ az már 5 rész óta ugyanaz. Vagyis egyre csak bővül, jobban megismerhettük a manipulátorokat és az árnyakat is. 1

történet (1,5) – John-Qhuinn-Blay története nagyon ütős volt. Sőt még Lash szálát is hozzáadnám (bár nem olvastam volna az ő szemszögéből, elég lett volna másodkézből hallani). De amit Phury leművelt, az már sok. 1

lepke1lepke2lepke25

One thought on “J. R. Ward: Megváltott szerető

  1. Pingback: J. R. Ward: Beavatás | Sabinomi

Leave a Reply

