ÚJONCSZEMLE XIII. – NOTORIOUS 1×01-04

mv5bmjqymzgzmdcwof5bml5banbnxkftztgwmji4ntg0ote-_v1_sy1000_sx750_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név: Notorious

Imdb átlag: 6,5

Kategória: dráma, thriller

Szereplők:

Piper Perabo – Julia George

Daniel Sunjata – Jake Gregorian

Kate Jennings Grant – Louise Herrick

Kevin Zegers – Oscar Keaton

Aimee Teegarden – Ella Benjamin

Ryan Guzman – Ryan Mills

virag1
Előzetes vélemény:

Az előzetes nem fogott meg, a színészgárda annál inkább…

Kritika:

A sorozat két számító emberről szól, akiknek a munka az első. Persze, ez nem minden, hiszen összedolgozik két főszereplőnk. Julia, egy menő tévés produkció producere, ő dönti el mi hírértékű, mi nem. Jake pedig egy jóhírű ügyész.

DANIEL SUNJATA, DILSHAD VADSARIAAhogy említettem, a húzónevek miatt kezdett el érdekelni a sorozat. Nem tudom mások mennyire ismerik a színészeket, nekem rögtön öt ismerős név is volt a listán. Piper Perabo talán a leghíresebb, bár a Sakáltanya óta nem sokat hallani felőle. Kevin Zegers inkább a tinik körében lehet ismert, hiszen a Pletykafészekben is feltűnt és A végzet ereklyéi (Csontváros) filmben ő alakította Alecot. Aimee-t a CW-s Star Crossed főszereplőjeként ismehette meg a közönség. Talán még Ryan Guzmant sem kell bemutatni. A Step Up 4 főszerepe meghozta a hírnevet számára, és sok-sok sorozat- és filmszerepet kapott azóta. Az előzetesben pedig szerepelt még Dilshad Vadsaria is, akit szintén imádok a Greek óta. Sok sorozatban kapott szerepet, bár sehol sem állandó szereplőt játszot..

De akkor térjünk rá a sorozatra. Imádtam. Ez volt az első pilot, ami után nem tudtam abbahagyni. Az összes rész megnézésre került (amit már leadtak a tévében). Én nem értem a sok lehúzó kritikát, szerintem nagyon érdekes a történet.

DANIEL SUNJATA, PIPER PERABOAz első részben a főszál kerül bemutatásra, míg a következő részek két szálon futnak, a főszál és egy hetiügy. Ami azt illeti, a főszál sokkal több hangsúlyt kap, a heti ügyeknél. Azokat inkább az idő kitöltésére használják, de nekem elég érdekesek. Bemutatja, hogy a tv és egy ügyvédi iroda hogyan tud együtt működni. Sosem gondoltam volna. Szeretem az olyan sorozatokat, ahol a főhősök agya jár, és mindig valami huncutcságot csinálnak. És az én feminista jellememnek öszönhetően az erős női karakterek is gyorsan a bőröm alá bújnak.

De ha már erős karakterek, akkor beszéljünk is róluk. Nekem nem Julia a kedvencem, bár őt is szeretem, hanem Loiuse. Te jó ég! Az a nő mekkora egy egyéniség, erő és kellem. Imádom. Főleg a harmadik rész végén levő jelenete fogott meg engem. Azért Juliát sem kell félteni. Mindig kieszel valami érdekeset a műsör számára. Azért érdekel mi történik PIPER PERABOmajd vele a negyedik rész után. Én szerettem még Ellát is. Bár kicsit Julia fiatal énjét láttam benne. Vagyis inkább úgy mondanám, hogy olyan mint Julia, csak fiatalabb verzióban. Őt sem kell félteni, nem riad vissza semmitől.

Megjegyezném, a férfi karaktereket sem kell lenézni. Kedvencem Ryan volt. Imádtam, hogy bármire hajlandó egy-egy ügy kedvéért. És tök cuki is. Jake nem lett nagy kedvenc. Létezik, kell a sztoriba, érdekes a történetszála is. De nem szerettem meg nagyon. De egyáltalán nem is zavar, sőt hiányolnám, ha nem lenne. Aztán ott van még Oscar is. Rajta egyáltalán nem tudok elmenni. Most épp úgy gondolom, hogy ártatlan. Amúgy az ő karakterét már meg tudtam kedvelni. Pont azért mert egyszer jó, máskor pedig az ellenkezője. De melyik az igazi arca, az már jó kérdés.

Ami pedig a szerelmi szálakat illeti, az eddig nagyon tetszik. Ryan-Ella páros nagyon cuki. Nagyon szerettem/szeretem a közös jeleneteiket. De nem csak az ő jeleneteiket imádom. Julia és Jake is nagyon jól működik együtt, még ha most csak barátként. Nem nehéz RYAN GUZMAN, AIMEE TEEGARDENkitalálni, hogy mi lesz a vége, bár az évad vége előtt biztos nem jönnek össze. Azon se lepődnék meg, ha csak pár évad múlva jönnének össze. Persze, ha ilyen nézettséggel megéri a következő évadot. 😦

Ha nagyon nagyon kötöszködni akarok, mondhatnám, hogy én kicsit értelmetlennek tartottam, hogy ők “nyomoznak” egyes ügyekben. A rendőrség, hogy nem akad rá a nyomokra? Nekik nincs szükség rájuk… A fele nyom ha eljut a rendőrökhöz, akkor jó. Bár volt olyan, hogy semmi bizonyíték nem volt, mégis lecsukták, azért mert szembesítették az otthonában.

Aki szereti a logikai játékokat, az mindenképp próbálja be ezt a sorozatot. Az előbb említettem, hogy én jobban szerettem a női karaktereket, de a barátom is így volt vele. Szóval nem csak női szempontból élvezhető és szerethető a sorozat.

U.i. Aki fél a nyelv miatt, feleslegesen teszi. Én megértem a beszélgetéseket, de nem vallom magam túl jó angolosnak, mégis szinte mindent értettem. Persze volt pár idegen kifejezés, aminek utána kellett járnom (most már tudom mit jelent a “catfishing”), de nem volt vele gondom. Pedig féltem tőle. Egy egyszerű sitcom elég könnyű nyelvezetet használ, de egy drámánál már lehet gond. (Convictiont is elkezdtem nézni angolul, de azt már nem értettem, ott túl sok volt az idegen szó.)

virag2

Folytatom?

Alig várom a következő részt, hogy nézzem már.

Értékelésem:

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

világ: 0,5/0,5

animáció: Nem nagyon tudok benne semmi utólag megcsinált elemet, hiába is gondolkodok. (Gondolom a zöld háttéren kívül) De mivel nem volt gond, nem zavart, megkapja a maximum pontot. 1/1

látvány/díszlet: Mivel a jelenben játszódik, nem sok díszlet szükséges. A tv, börtön, ügyvédi iroda illik a képbe, semmi kivetnivalót nem találtam. 1/1

történet:  1,5/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

Leave a Reply

