ÚJONCSZEMLE XII. -SPEECHLESS 1×01

mv5bmtayotc0ote5odleqtjeqwpwz15bbwu4mdm1nzkwndkx-_v1_sy1000_sx750_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név: Speechless

Imdb átlag: 7,5

Kategória: komédia

Szereplők:

Minnie Driver – Maya Dimeo

John Ross Bowie – Jimmy Dimeo

Cedric Yarbrough – Kenneth

Mason Cook – Ray Dimeo

Micah Fowler – JJ Dimeo

virag1
Előzetes vélemény:

Az szitkomok előzetese általában ellövi az első rész poénjait. Ezért ha egy előzetes nem vicces, hát nem hiszem, hogy a sorozat az lesz. Amikor megnéztem az összes előzetest még tavasszal, az egyik legkevésbé vicces előzetes a Speechless volt, így nem is érdekelt. Főleg, hogy félek a betegségekkel foglalkozó sorozatoktól (erről majd később…). Ezt a sorozatot sem néztem volna meg ez a rovat nélkül.

Kritika:

Nem voltak túl magasak elvárásaim a sorozattal kapcsolatban. Úgy voltam vele, gyorsan legyünk túl rajta. Azért volt jó ötlet végignézni az összes pilotot, mert ilyen gyöngyszemekre akadhatok.

JOHN ROSS BOWIE, MINNIE DRIVER, MICAH FOWLER, KYLA KENEDYA történet egy család hétköznapjait mutatja be. Igen, újra egy amerikai családos sorozat, ami nekem valamiért sosem tetszik. Nem tudom mi lehet a gond, de ha végignézek a szitkomok listáján, amit nézek, egy családi sem szerepel rajta (Agymenők, 2 broke girls, Young and hungry, Faking it, Kínos, …). Bár ez nem is akármilyen család, az egyik gyerek beteg. Na, már most én nem értek a betegségekhez, és nem is akarok érteni hozzájuk, túlságosan elborzasztanak, szóval azt sem tudom megmondani, mi a pontos neve JJ állapotának, valami idegrendszeri dolog.  A pilot szempontjából talán az volt a fontos, hogy nem tud beszélni, sem járni. (Amúgy Stephen Hawking is ebben szenved, talán valakinek ez segít. ) A család új iskolába indul, mivel az anya, Maya, legjobbat akarja fiának biztosítani, egy normális életet.

JOHN ROSS BOWIE, MINNIE DRIVER, MASON COOK, KYLA KENEDY, MICAH FOWLER, DINA SPYBEY-WATERSÉs végre egy normális karakterekből összerakott család. Szerethetőek együtt. Bár talán a kislány háttérbe szorult ebben a részben. Az apuka sem szerepelt túl sokat, de akkor ő volt a “család bölcse”. Voltak vicces pillanatai, de látszik, hogy hiába a nagyszájú anya, ő a családfő. Rayt is meg lehetett érteni. Egész életében úgy kellett élnie, hogy az anyja mindent megtesz a másik fiú érdekében. Érthető, miért volt elkeseredve.  És ott volt Maya. Nem épp a legjobb anya, eléggé kivételez a gyerekek között, mégis megszerettem. Talán azért, mert képes belátni a hibáit, vagy mert bármire képes a gyerekeiért, vagy épp a nagy szája miatt. Nem is lényeg.

MICAH FOWLER, CERDIC YARBROUGHÉs ott van JJ. Már a bevezetőben írtam, hogy nem rajongok a beteges sorozatokért. Főleg nem sitcomok terén. Az ilyenekben annyira sajnálom a karaktert, és belegondolok az egész helyzetbe, és elborzaszt az egész. Én nem borzongani és szomorkodni akarok, hanem szórakozni és nevetni. Én hobbi szinten filmeket is szoktam készíteni, és részt vettem pár versenyen. Sokszor azok a filmek nyertek, amik betegekről szóltak. Az emberek sajnálják őket, érzelmeket váltanak ki ezek. Ezért könnyű drámákat csinálni betegekről. De ez egy komédia… De itt annyira jól megoldották. Igen, kicsit sajnáltam JJ-t, de nem volt időm ezen töprengeni. Tele voltunk poénokkal, amin nevethettem. Ezenkívül JJ is egy nagyon jó humorforrás volt. Elég belevaló egy kölyök.

Szóval meglepően jó lett ez a bemutatkozó rész. Tele volt viccekkel, amit az előzetes alapján nem gondoltam volna. És tegyük hozzá, jók is voltak a viccek. A család és a mellékszereplők is kedvelhetőek. Mindenkinek csak ajánlani tudom.

virag2

Folytatom?

Gondolom. Általában a sitcomokat akkor nézem, amikor szomorú vagyok. Talán egy ilyen alkalommal ezt is bepróbálom. Hiába volt jó, attól még családi, és ettől kicsit még mindig távolságtartó vagyok.

Értékelésem:

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

világ: Amcsi család beteg gyerekkel. 0/0,5

vicces: 1/1

látvány/díszlet: Az a planetárium kell nekem. 1/1

történet:  1,5/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke45

Leave a Reply

