ÚJONCSZEMLE XI. -MACGYVER 1×01

mv5bmtk2ntmzntczn15bml5banbnxkftztgwnji4ndqwmdi-_v1_sy1000_cr006661000_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név: MacGyver

Imdb átlag: 4,4

Kategória: akció, dráma, kaland

Szereplők:

Lucas Till – Angus MacGyver

George Eads – Jack Dalton

Sandrine Holt – Patricia Thornton

Tristin Mays – Riley Davis

Justin Hires – Wilt Bozer

virag1
Előzetes vélemény:

Nem voltam túlságosan oda az előzetesért. Én nem láttam az eredeti sorozatot, így rajongó sem vagyok, de a rendőrös sorozatokat imádom  (és ezt minden második cikknél leírom, szóval ha rendszeres olvasó vagy, akkor bocsi :D).

Kritika:

Mi van??? Ez a sorozat nem mehet egy országos tévén… Már tavaly meglepődtem, hogy egy kábeltelevizió lead egy Shadowhunters kaliberű sorozatot (bár a történetet szerettem, kivéve ha nem Clary-Jace páros volt épp benne), de azért országos tv-ben ennyire gyenge sorozatra nem nagyon számítottam.

mv5bmjm2nzuzoduzml5bml5banbnxkftztgwoda1mjaxmdi-_v1_Mielőtt rátérek, mi volt a gondom a sorozattal, gyorsan be is mutatom. MacGyver egy kém, aki nem az erejével, hanem az eszével oldja meg a feladatait. Mellette persze van egy katonánk is, aki kisegíti, ha gond van. A harmadik tag a csapatban egy számítógépes szakember. Rögtön úgy nyit a pilot, hogy MacGyver egy bevetésen van, ami balul sül el, és meghal a barátnője, ő pedig majdnem belehal.

A karakterek még úgy ahogy rendben voltak. Lucas Till eléggé megváltozott a Hannah Montana óta, és hát nem túl pozitív irányba… De nem is ez volt a gondom vele, inkább az, hogy valamiért irritált. Nem a karaktere, hanem a színész. Vannak ilyen bogaraim, és nem tudok ezek ellen tenni. Pl. Tom Cruise-t utálom. Nem tudom miért, csak egyszerűen idegesít. Szóval, hát Lucas Tillel nem lettünk barátok, de attól a karakterével próbáltam megbarátkozni. Sajnos, ez sem jött össze. Már az alakítása sem tudott túlzottan meggyőzni, de a készítők sem tudták, hogy milyen karaktert akarnak kihozni belőle. mv5bndy3mjy2ode1ov5bml5banbnxkftztgwnte0mtexmdi-_v1_Egyszer nagyon őrlődött barátnője elvesztésén, következő pillanatban pedig kiröhögi az egészet. Bár a leleményessége azért tetszett nekem. Jack a vicces fiú akar lenni. Ő mondjuk, még el is ment ebben a szerepben. Akit meg is tudtam kedvelni, az Riley volt.  Imádom a vagány, lázadó számítógépes zseniket. Bezzeg Thornton igazgató valami vicc volt. Minden egyes párbeszéde szörnyű volt. Mintha valaki kikereste volna a világ legnagyobb klisséhalmazait, és a szájába adta.

Egyszerűen nem tudtam komolyan venni a sorozatot. Nemcsak az igazgatónőnél van gond a szövegkönyvvel, nála csak a legfeltűnőbb. Egyszerűen szörnyű volt. Talán a történet még nem lett volna olyan rossz magában, bár nem túlzottan lepett meg. Inkább az apró logikai hibáival voltak a gondok, amik mindenki számára feltűnően butaságok. Az egyik kedvencem az volt, amikor MacGyver fogta, és kikötözte a csónak kormányát, hogy forduljon. Erre a következő pillanatban, már egyenesen száguld. Egész ügyes csónak lehet, ha ki tudja szabadítani magát, hogy miután 360 fokos fordulást bemutatott már egyenesen tudjon menni. De nem ez volt az egyetlen. Másik nagy kedvencem a vége, de ha valaki nem látta, nem szeretném ellőni.

mv5bmje4mza1mta2mv5bml5banbnxkftztgwnda1mjaxmdi-_v1_Talán még így is okés lenne a sorozat, de számomra a legfájóbb pont a látvány. Én eléggé kényes vagyok animációk terén, és amit ebben a sorozatban láttunk, az már nekem fájt. Annyira gagyi volt. Talán az eredeti szintjén állhat, mivel az 85-ben készült.

Az alapötlet tetszett, de amit itt láttam nem. Bevallom, én nem szeretem a 2000 előtti filmeket. És pont az animáció és látvány miatt. Mindent fullHD-ben nézek, mert úgy sokkal szebb. Ezért esnek ki a régi filmek és sorozatok az érdeklődési körömből. Bár lehet, hogy a szöveg és a karakterek jobbak lesznek, de a látványvilág nem, ezért nem tudom, hogy egyáltalán megnézzem-e a régit. Bár azt elmondhatom, hogy vicces volt.

virag2

Folytatom?

Talán a régivel. Ez nekem nem jött be. És, ahogy látom az Imdb-n se sokaknak.

Értékelésem:

színészek: 0/0,5

karakterek: 0/0,5

világ:  MacGyver ebben a részben egyszer ilyen volt, egyszer olyan. Ez szerintem a régi sorozatban nem volt. Onnan a csapatot, és főszereplőnk találékonyságát vehették. Én itt a háttérsztorit nézem, és az érdekes. 0,5/0,5

animáció: 0/1

látvány/díszlet: 1/1

történet:  0,5/1,5

lepke1lepke2

Leave a Reply

