ÚJONCSZEMLE X.- LETHAL WEAPON 1×01

mv5bmja3mju2mtc5mv5bml5banbnxkftztgwmdk3mjc3ote-_v1_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…

Eredeti név: Lethal Weapon

Imdb átlag: 7,6

Kategória: komédia, dráma, akció,  krimi

Szereplők:

Damon Wayans – Roger Murtaugh

Keesha Sharp – Trish Murtaugh

Kevin Rahm – Brooks Avery

Clayne Crawford – Martin Riggs

Jordana Brewster – Maureen Cahill

virag1
Előzetes vélemény:

Igazából elég viccesnek tűnt, és mivel szeretem a rendőrös, nyomozós sorozatokat, felírtam a listámra a Gyilkos fegyvert.

Kritika:

Idén elég menőek voltak az időutazások (majdnem mindegyik csatorna berendelt egy ilyen sorozatot) mellett a film-, sorozatfeldolgozások is. Én nem tudom, hogy láttam-e már ezt a filmet. (Update: Mivel utána néztem, és láttam, hogy még 2000 előtti film, akkor 95 % a mv5bmtq5mzq1nza0nf5bml5banbnxkftztgwnda4njg5ote-_v1_sy1000_cr0014441000_al_nem mellett.) Annyi ilyen haveros, rendőrös film van, hogy fogalmam sincs melyik melyik. De az igaz, sorozat téren, én egyet sem tudok.

Nagyon szeretem a rendőrös, nyomozós, heti ügyes részeket, de rájöttem, hogy ezeket a haveros komédiákat már kevésbé. Persze, megnézem őket, nevetek egyet rajtuk, és ennyi elég is volt belőlük. Egyik sem újranézős. Esetleg abban az esetben, ha megy a tévében, és én nem emlékszek, hogy láttam már (mert ahogy már említettem, nem igen maradnak meg ezek a fejemben). Amikor nekikezdtem a sorozatnak, nekem eszembe sem jutott, hogy esetleg ez is a második kategóriába esne, de hamar rájöttem, hogy igen.

Végignéztem, jól éreztem magam, tetszett, de én kasszálom. Nem azt mondom, hogy ha éppen ezt súgározza a tévé, átkapcsolom, épp ellenmv5boduxndqwotm0nf5bml5banbnxkftztgwota4njg5ote-_v1_sy1000_cr0014441000_al_kezőleg, akkor végignézem. Sőt, mivel a barátomnak tetszett, ha nézni fogja, és ráérek, én is bele-belenézek majd. Szerintem elég jó kis sorozat lett, vagyis az első rész, de azért döntök a kassza mellett, mert ez a stílus nem a kedvencem. És igen, megnézek egy-egy ilyen filmet, de az másfél órát foglal magába, míg a sorozat sokkal többet. Szerintem jó sorozat, de annyi más sorozat van, ami jobb ennél, és sokkal inkább az én világom, azokra szánom inkább az időmet.

De miért is jó ez a sorozat? Itt a nyomozásokat egy rendőrpárossal mutatják be. Egyikük, Roger, épp egy műtéten esett át, és vigyáznia kell magára. És vigyázni is akar, mert ott van a családja, akik mindennél fontosabbak neki, akiket el kell tartania. De ott van a másik véglet, Martin, akinek most halt meg a várandós felesége, és nem érdekli az élete. Valljuk be, nagyon jól lehet szórakozni rajta és a nemtörődömségén. A páros jól működik. Egyenként is nagyon kedvelhetőek, de együtt a mv5bmtc1nzmzntywnv5bml5banbnxkftztgwode4njg5ote-_v1_sy1000_cr0014441000_al_veszekedéseik voltak a legjobbak. A humort se kellett hanyagolnunk, sőt szerintem elég sok akció jelenet is volt (bár nekem ez inkább negatív). És ami miatt kiemelkedő lesz a sorozat, az a szomorú jelenetek. Mert igen, azok is voltak. Martin olyan dolgon ment át, amit a legnagyobb ellenségemnek se szeretnék, és hiába próbál vicces lenni, néha előtörnek a dolgok. Két férfi közt nem mindig működik jól a “lelkizés”, de itt ezzel nem volt gond.

Amivel kicsit gondban voltam az a heti ügy. Tudom, sokakat azok nem érdekelnek, engem igen. Szerintem ez egy kicsit gyenge lábakon állt, bár ugye nem az volt a fő momentum a részben.

Szóval, ja… Ez egy jó sorozat. Jól meg van csinálva, jó a színészi munka, ajánlom mindenkinek, hogy próbálja ki. Lehet úgy jár, mint én, de lehet megszereti.

virag2

Folytatom?

Nem, de ezt már megindokoltam feljebb.

Értékelésem:

színészek:  0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

világ: 0/0,5

animáció: 1/1

látvány/díszlet: 1/1

történet: 1/1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

