Gail Carriger: Soulless ​– Lélektelen

covers_176295Adatok:

Eredeti név: Soulles

Sorozat: Napernyő Protekturátus 1.

Oldalszám: 374

Goodreads átlag: 3,91

Besorolás: történelmi romatikus, paranormális, fantasy

Fülszöveg:

Alexia Tarabotti több okból sem élhet komolyabb társasági életet. 
Elsősorban azért, mert nincs lelke. 
Másodsorban azért, mert vénkisasszony, apja pedig talján, ráadásul már meg is halt. Harmadiknak feltétlenül meg kell említenünk a vámpírt, aki az illemszabályokat semmibe véve, bárdolatlan módon lerohanja őt. 
De hogyan tovább? Alexia kilátásai nem túl rózsásak, mivel véletlenül megöli támadóját, majd rögtön színre lép a szörnyű Lord Maccon (a nagyhangú, lompos öltözetű, de jóvágású farkasember), hogy Viktória királynő nevében fényt derítsen a haláleset körülményeire. 
Míg bizonyos vámpírok váratlanul felbukkannak, mások ugyanilyen váratlanul tűnnek el, és közben mindenki Alexiára mutogat. Vajon ki tudja nyomozni, mi zajlik London legfelsőbb köreiben? Hasznosnak bizonyul-e lélektelen mivolta, amely semlegesíti a természetfeletti erőket, vagy csak felbosszantja ezek gazdáit? 
És a legfőbb kérdés: ki az igazi ellenség, és van-e nála melasztorta?

virag1

Vélemény:

Most a történelmi romantikus korszakomat élem, így mikor szembejött ez a könyv, rögtön ráugrottam. Vámpírok, vérfarkasok, mindez a 18. századi Londonban, és steampunk stílusban. Tudtok ennél jobbat? Minden benne van, amit imádok…

694d1ffad9f2c5a38c46243ce8d9210eAmikor elkezdtem olvasni, kiemelkedett az írásmód. Nagyon különleges, és kicsit nehézkés is volt. Manapság, többször szembekerülök olyan könyvekkel, amelyek kicsit különlegesek. Általában imádom az ilyeneket, és nem okoznak gondot. De itt okozott. Néha nehezen fogtam fel, kinek a gondolata olasható éppen, és elvesztem benne. De élveztem is, mert olyan szemszögeket ismerhettem meg így, amiket simán nem lehetett volna. Aztán 30-40 oldal után már belerázódtam, és később észre sem vettem, hogy másabb. Nagyon megdicsérném a fordítót. is Ez a régies írásmód és szavak, nagyon megadták a hangulatát, de sokszor nem értettem egyes szavakat, de ez az én tudatlanságom miatt történt. Hát igen, a ruhák eléggé zavaróak voltak abban az időben. A kravátli még megvolt, de hogy hogyan voltak felöltözve, azon nem tudtam elmenni. Ez a sok idegen ruha, divatkiegészítő… Elvesztem.

a376aa44c7db7647357adde114ea363aEzenkívül egy dolgot bántam még… Nem vettem észre annyira steampunk jellegét. Persze, vannak érdekes gépek, és az esernyője sem átlagos, de azonkívül én nem nagyon tartom steampunknak a könyvet. Ez nem vesz le az értékéből, csak én azt vártam, és nem kaptam.

Ami még meglepetésként ért, az az erős erotikus jellege. Kicsit felvitte a könyvet, a rejtélyen kívül ez volt még a fő szál, és mindkettőt nagyon szerettem. Oké, hogy felnőtteknek szóló könyv, csak én valahogy nem gondoltam, hogy ebbe a kategóriába esik. Valahogy ettől a világtól nekem távol állt, de nagyon jól működött.

Nagyon érdekes volt a történetvezetése, élveztem. A rejtély is elég szórakoztató, és nem is kiszámítható. Olvastatja magát a köynv, és imádtam a stílusát.

virag4

A könyv öt szóban: Anglia, viktoriánus, vámpírok, vérfarkasok, rejtély

Kedvenc karakter: Alexia

Kedvenc jelenet: –

Kinek ajánlom? 

A történelmi romantikus szeretőknek ajánlanám elsősorban. Egy kicsit különleges mint általában, ezért is kiváló. De, akik a misztikumot és a természetfeletti lényeket szeretik, azok is kedvelhetik.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Elég egyedi könyv. Talán az Outlandert ajánlanám, az is történelmi könyv, mégis szerepel benne természetfeletti jelenség.

virag2

Borító: 4/5 – A hangulata tetszik, de fura a nő a borítón.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Különleges, eleinte fura, de hamar bele lehet jönni. 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – 0,5

karakterek (1) –Érdekesek. 1

világfelépítés (1) – Viktoriánus Anglia vámpírokkal és vérfarkasokkal. 1

történet (1,5) – 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

Leave a Reply

