Julianne Donaldson: Edenbrooke

covers_352968Adatok:

Eredeti név: Edenbrooke

Sorozat: –

Oldalszám: 320

Goodreads átlag: 4,34

Besorolás: történelmi romatikus

Fülszöveg:

Marianne Daventry bármit megtenne, hogy elszökhessen a rémesen unalmas Bathból és udvarlója egyre terhesebbé váló ostromai elől. Nem csoda hát, hogy amikor ikertestvére, Cecily, meghívja őt Edenbrooke-ba, a pazar vidéki birtokra, kapva kap az ajánlaton. Marianne arra számít, hogy végre kipihenheti magát és kedvére gyönyörködhet a szeretett angol tájban, miközben testvére Edenbrooke jóképű örökösét igyekszik becserkészni. Ám idővel rájön, hiába a leggondosabb tervezés, bármikor porszem csúszhat a gépezetbe. 
Marianne, aki először egy útonállóval keveredik ijesztő összetűzésbe, majd látszólag ártalmatlan flörtbe bonyolódik, képtelen kalandok egész sorát éli át, míg a gyengéd érzelmek és az intrikák végleg átveszik az uralmat az élete fölött. 
Vajon sikerül megzaboláznia csalfa szívét, vagy hagyja, hogy egy titokzatos idegen levegye a lábáról? Annyi bizonyos, hogy a sors nem egy kellemes nyári vakáció reményében vezeti Marianne-t Edenbrooke-ba.

virag1

Vélemény:

21 éves fejjel, rájöttem, nem csak YA könyvek léteznek, így az idei évben elég sok stílust kipróbáltam már (vagy akarok). Történelmi romantikusnak számított már Outlander is, bár ugye ott volt időutazás és misztikum is, így az nekem nem illik bele abba a világba, amit elképzeltem ezekhez a könyvekhez. A fejemben úgy élt a kép a történelmi romantikusokról, hogy tele vannak kosztümös ruhákkal, titkos szerelmekkel és a 18. századbeli (és az környéke) udvarlással. Az Outlander az egyik legjobb könyv, de nem ezt kaptam, így tovább keresgéltem. Az Edenbrookban már megtaláltam ezt.

Mikor keresgéltem a történelmi romantikusok között, Edenbrooke volt az egyik legjobban 610b0c1c44f4dd9b75e9d0726172db22dicsért könyv. Elég rövid is, gondoltam, miért ne próbálkozzak meg vele.

Mariann, anyja halála után, nagyanyjához kerül, ahol nem érzi jól magát. Egyik nyáron a nővére, Cecily, Edenbrooke-ba látogat, és őt is meghívták a kastélyba. Már az odaút is elég viharosra sikeredik, ahol megismerkedik a család egyik gyerekével, Philippel. Aztán ők ketten szépen lassan egymásba szeretnek.

Mariann inkább a mai lány érzését kelti bennem. Nem tud úrihölgyként viselkedni, szereti a szabadságát. Az akkori időben ez elég megbotránkoztató, manapság inkább kedvelhető tulajdonság. Bár a húga sem jobb, aki úgy viselkedik mások előtt, ahogy úrihölgytől elvárható, de amikor nem látják őt, elég szabad erkölcsű (persze ahhoz a korhoz nézve).

Igazából nem nagyon tudok mást mondani a könyvről. Szórakoztató könyv, nem nagyon foglalkoztat komoly témákat. Egyszerű, aranyos, romantikus, egyestés könyv. Én nagyon szeretem az ilyen kikapcsoló könyveket.

virag4

A könyv öt szóban: romantika, lovaglás, festészet, udvarlás, Anglia

Kedvenc karakter: Mariann, Phillip

Kedvenc jelenet: a levél

Kinek ajánlom? 

Aki azért olvas, hogy szórakozzon, az olvassa el ezt is.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Már kijött az írónő másik műve, a Blackmoore, én még nem olvastam, de gondolom az is ilyen bájos lesz.

virag2

Borító: 4/5

Értékelésem:

írásmód (0,5) – 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Egyszerre kiolvastam az egész könyvet. 0,5

karakterek (1) – Szerethetőek. 1

világfelépítés (1) – 18. századi Anglia. 1

történet (1,5) – 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

Leave a Reply

