ÚJONCSZEMLE III. – VAN HELSING 1×01

mv5botk5zjkwzmmtywrins00ztczlwe2mzitode4ztnmzmnjy2fjxkeyxkfqcgdeqxvymze3nduwoda-_v1_sy1000_cr006751000_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név: Van Helsing

Imdb átlag: 5,5

Kategória: akció, dráma, fantasy

Szereplők:

Kelly Overton – Vanessa Helsing

Jonathan Scarfe – Axel Miller

Christopher Heyerdahl – Sam

David Cubitt – John

Vincent Gale – Flesh

virag1
Előzetes vélemény:

Előzetest nem láttam, csak a rövid történetet olvastam el előtte. Mivel imádom a Van Helsinget, kötelezőnek tartottam megnézni az első részt.

Kritika:

Tudom, ez nem országos újonc, mégis úgy gondoltam bepróbálom. A Syfy sorozatokról sok rosszat hallottam, de ezt eddig nem tudtam  hova tenni. Én eddig két sorozatukat láttam, az Eurékát, amit nagyon szerettem, és a Dominiont, amiben láttam potenciált, de nem lett a legjobb sorozat, de nézhető volt (1 évad után elkasszáltam) (Update: Rájöttem, hogy a Bitten is Syfy, és azt imádom.). A történetet még régebben olvastam, és felkeltette az érdeklődésemet, mert imádom a Van Helsing filmet.

Van Helsing - Season 1Először, amikor olvastam a sorozatról, hogy készül, akkor a történetről megtudtam, hogy Vanessa Helsingről fog szólni, aki vámpírokat öl majd. Hát ez így nem is hangzott rosszul. Aztán megnéztem az első részt… És csak néztem ki a fejemből. Itt máshonnan indítanak, és a vámpírvadászatról szó sem esik. Sőt Vanessa a rész felééig meg sem jelenik, akkor sem tudja kicsoda is ő. Pontosabban micsoda.

A pilot egy erődítményben kezdődik, ahol megismerhetjük Alexet, aki magánál tart egy “házivámpírt”, miközben egy csaj, mint később kiderül Vanessa Helsing, kómában van mellette. Persze, fogalma sincs ki a csaj, miért alszik, miért kell vigyázni rá, semmit. Aztán megjelenik egy csapat ember, akik be akarnak jutni hozzá a biztonságba. Az újaknak nem tetszik az ott kialakult helyzet, se a vámpír, se az alvó csaj, és nem is akarnak igazodni hozzá, főleg, hogy nem is akarta beengedni őket Alex.

Van Helsing - Season 1Ez lenne az alapfelállás. De ettől unalmasabban, mint ahogy itt láttuk, lehetetlen lenne bemutatni. Annyira untam magam, nem tudtam mit kezdeni magammal a rész alatt. Legszívesebben kikapcsoltam volna, ha a barátom nem akarta volna végignézni (mert ő minden sorozatot megnéz, és szintén Van Helsing film rajongója). Egyáltalán nem érdekelt, mi fog velük történni. Unalmas volt a történet, tele béna elemekkel. Az egyetlen érdemleges csavar a legvégén volt az egyik vámpírral.

Már a karakterekkel is gondom volt. Utáltam mindet egytől egyig. Annyira ellenszenvesek voltam. Néztem jópár posztapokaliptikus sorozatot, mégis meg tudtam érteni a karaktereket, miért csinálnak ezt-azt. Itt szinte senkit nem értettem. Bár nagyon nehéz úgy megszeretni valakit, amikor olyan csapnivaló színészi játékkal van előadva. Ennyire még én is tudok színészkedni.

12ylhemaanpbk7t8vtucniqAmiben láttam potenciált, az a világ. Ugye, mint mondtam, posztapokaliptikus világban vagyunk, amit a vámpírok uralnak. Sajnos, ennyit tudtunk meg egy rész alatt. Szeretem az ilyen könyveket, ezért sorozatok terén sem lehetnek rosszak (zombie változatban is szeretem). Ehhez a világhoz kellene egy jó vámpír is. De mikor én megláttam a vámpírokat, már majdnem elsírtam magam. Úgy voltam vele, ennél rosszabb nem lehet. (Utána megláttam Kelly Overton színészi játékát, és rájöttem, de lehet.) Ezek a vámpírok, inkább zombiknak néztek ki. Annyira nem tudtam elhinni, hogy ezek félelmetes vámpírok. Nagyon zavart.

Összeségében azt kell elmondjam, hogy életem legrosszabb sorozatrésze volt. Még mindig fogom a fejem utána. Több részt nem akarok látni ebből a sorozatból. Ezután már nem leszek ilyen válalkozó kedvű, ha Syfy-ról lesz a szó.

virag2

Folytatom?

A fenét. Soha többet.

Értékelésem:

színészek: 0/0,5

karakterek: 0/0,5

világ:  0/0,5

animáció: 0/1

látvány/díszlet: Hogy adjak pontot valamire, ide adok egy felet. Szép volt a városról a kép a tetőn. 0,5/1

történet:  0/1,5

lepke05

Leave a Reply

