Diana Gabaldon: Az ​idegen

covers_110085-masolatAdatok:

Eredeti név: Outlander

Sorozat: Outlander 1.

Oldalszám: 908

Goodreads átlag: 4,19

Besorolás: romantikus, történelmi, fantasy

Fülszöveg:

1945-öt írunk. Claire Randall, a volt hadiápolónő éppen a második nászútját tölti a férjével a háború után. Egészen addig, míg óvatlanul keresztül nem sétál a brit szigetek rengeteg ősi kőkörének egyikén. Hirtelen „sassenach” válik belőle, vagyis idegen – a háborútól és portyázó klánoktól sújtott Skót Felföldön Urunk… 1743. évében. 
Számára ismeretlen erők visszasodorták az időben. Claire olyan intrikák és veszedelmek között találja magát, amelyek az életét veszélyeztetik… és összetörhetik a szívét. Mert találkozik Jamie Fraserrel, egy lovagias ifjú harcossal, és innentől úgy érzi, kettészakítja a hűség és a szenvedély, amely a két teljesen különböző férfihoz köti két egymással összeegyeztethetetlen életben.

virag1

Vélemény:

Imádtam a sorozatot, így nem is volt kérdéses, hogy el akarom olvasni a könyveket is. Szülinapomra megkaptam őket, de azért ekkora mennyiséghez idp kell, így megvártam a nyári szünetet, hogy könnyedén elolvassam.

5e0cf0076eb38d174a43336c692125efIgazából kicsit bajban voltam a könyvvel. A története szuper izgalmas, gyönyörűen megírt, de én majdnem minden részre emlékeztem, pedig már egy éve láttam a sorozatot, így nem tartogatott nagy meglepetéseket a könyv. Tudtam, mi mikor fog jönni, ki kicsoda. Nem mondhattam, hogy nem élvezem, de bevallom nagyon lassan haladtam vele. Örülök, hogy a második évadot, nem kezdtem el nézni, és nem is fogom, míg a Szitakötő a borostyánban olvasatlanul fekszik a polcomon.

A könyvről csak szuperlativuszokban lehet beszélni. Gyönyörű leírások, kedvelhető, jól kidolgozott karakterterek, gyönyörű táj, szuperizgalmas és kiszámíthatalan történet. Imádtam Jamie-Clare párosát, az ég is egymásnak teremtette őket. A terjedelme se tűnik olyan soknak, ha elkezded olvasni, mert úgy bele tudtam merülni némely jelenetbe. Sajnos, már ismertem a sztorit, így könnyen ott tudtam hagyni esténként fáradság esetén.

9abd3592e61c350cd9e1717cd1712c34Aki látta a sorozatot, annak is élmény elolvasni a könyvet, mégha nem is akkora. A történet szempontjából elég hűek maradtak a könyvhöz, nincsenek nagy eltérések. Bár érdekes, hogy míg egyes jelenetek a sorozatban 10-20 percet is elvettek a részből, a könyvben fél oldal alatt lerendezi az írónő. És fordítva.

A sorozat minőségét tekintve az egyik legjobb sorozat, amit láttam. Nagyon szépen megcsinált. Az évadzáró előtti rész, nagyon felkavaró volt számomra. A könyvben nem lehetett úgy beleélni magamat. Bár ennek én örülök, mert olyan szörnyű volt. Szóval igen, a sorozatra se lehet egy rossz szavunk se, mégis akinek tetszett, én ajánlom a könyvet is. Sokkal több dolgot tudunk meg, sokkal részletesebben, kidolgozotabban. Például a sorozatban látunk pár jelenetet, milyen Claire élete Leoch várában, de nem kapunk teljes képet. Itt emiatt nem kell aggódnunk. Claire és Jamie kapcsolata a tévében is élvezetes, és láthatjuk, hogyan szeretnek egymásba, mégis a 4712913b0568c82346d96fe708d3cfbckönyvben ott a mélysége a kapcsolatuknak. Számomra érdekes volt, hogy Claire-nek mennyi idejében tellett, hogy Jackbe nem Franket lássa. Azt is megemlíteném, hogy míg a sorozatban Frank jóformán eltűnik Claire életéből az időutazás miatt, itt nagyon sokat gondol rá, küszködik, hogy egyszerre két embert szeret.

És a végére hagytam Jamiet. Jaj! Annyira szeretem őt. Ő tényleg a tökéletes férfi. És, ami külön öröm volt, a könyvben Jamie olyan sokszor annyira aranyos volt. Majd megzabáltam. Jamie-t nem lehet nem szeretni, de aki, nem lett szerelmes a sorozat alatt, olvassa el a könyvet, és az lesz.

virag4

A könyv öt szóban: időutazás, szerelem, Skócia, klánok, erőszak

Kedvenc karakter: Jamie

Kedvenc jelenet: az esküvő

Kinek ajánlom? 

Szerintem ezt a könyvet minden felnőttnek olvasnia kéne.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Nem tudok hasonlót.

virag2

Borító: 5/5 – Az angol borítóktól sokkal szebbek, és nekem tetszenek.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Nagyon élvezetes. 0,5

leírások (0,5) – Gyönyörű. 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Néhol kicsit vontatott. Gyönyörűen fel van építve, de nagyon sok leírás unalmas is tud lenni. 0

karakterek (1) – Az egyik legkidolgozottabb karakterek, akikről olvastam. 1

világfelépítés (1) – Itt kicsit nehéz világfelépítésről beszélni, mivel ez a valóságban játszódik, attól gyönyörűen fel van építve az időutazás a skót mitológiával, mesékkel. 1

történet (1,5) – Imádtam. 1,5

-pozitív – Ha, valami kimagasló, akkor plussz pontokat adok. Itt Jamie-Clare kapcsolatáért adnék még fél pontot, mert nagyon gyönyörűen kidolgozott és annyira gyönyörű.

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

One thought on “Diana Gabaldon: Az ​idegen

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

