Amy Ewing: Az ​Ékkő

covers_392229Adatok:

Eredeti név: The Jewel

Sorozat: The Jewel-trilógia 1.

Oldalszám: 368

Goodreads átlag: 3,85

Besorolás: YA, romantikus, disztópia

Fülszöveg:

Az Ékkő egyenlő a gazdagsággal, a szépséggel és a hatalommal. De vannak lányok, akik számára nem jelent mást, csak a szolgaságot. 
Violet a Lápon született és nevelkedett, és genetikai adottságai képessé teszik rá, hogy ő hordja ki az Ékkő egyik előkelőségének gyermekét. A Tó Hercegnője egy aukción vette meg Violetet, aki hamar megtanulja az Ékkő csillogó felszíne alatt rejtőző brutális igazságot. El kell fogadnia a csúf valóságot, és meg kell próbálnia életben maradni.

virag1

Vélemény:

Amióta elolvastam a Párválasztót, azóta keresek valami hasonló könyvet. Erről többen 74cb2e0f08b0316e96f365f89b9bd3a5írták, hogy hasonlít, bár sokan inkább az ellenkezőjét állították. A fülszövege megfogott, az amerikai borítója pedig megbabonázott.

A történet Magányos városban játszódik. A város öt különböző részből áll, és mindegyik rész más-más rétege az embereknek, hasonlóan a Párválasztóhoz. Violet a legszegényebb részből, a Lápból való, ahol egyike a mágiával rendelkező embereknek. Őket a leggazdagabb réteg, az Ékkő uralkodói béranyaként használják, mivel ők nem tudnak gyereket szülni. Hogy melyik lány kihez kerül egy árverésen dől el.

863c8d7eec481b7739e00e243bdf51b3

Violet

A könyv tele van erős, szerethető karakterekkel. Violet a tipikus okos, lázadó lány, amilyennek a disztópiák főszereplőinek lennie kell. Szeretem az ilyen szereplőket. Ash is hasonló stílusú. A Tó Grófnőjét én nehezen tudtam behelyezni, hogy a jók vagy a rosszak táborát erősíti-e. Szerintem a szándékai tisztességesek voltak ahhoz képest, amit a többi Ékkő hölgyeknél láttunk.

Személy szerint imádtam a világot. Teljesen elvarázsolt, mégis elborzasztott, pedig lassan már hozzászokok a disztópiák gonoszságához. A történet érdekes volt, végig történt valami.

Ki szeretném még emelni a fordítást is. Nagyon minőségi volt. Nem olvastam az angol verzióját, mégis szerintem áttudta adni azt az érzést, amit az angol verzió is nyújt. Gondoljunk csak bele a címbe. Ha direkt átfordítjuk, ékszert jelent, ami valjuk be, nem hangzik a legjobban, mennyivel szebb és hangzatosabb az ékkő változat.

0dedf2a9ad25590866852cac86f95a8b

Mint az elejében említettem, sokan Párválasztóhoz hasonlítják. Ezt teljesen megértem, az első 100 oldalig nekem is eléggé hasonlított. Aztán a cselekmények kicsit megváltoztak. Ugye, a Párválasztó világa nem épp a legemberbarátibb, mégis úgymond életveszélybe nem nagyon került Amerika, sokkal lazább volt a könyv, nem boncolgatott, annyira súlyos témákat. Én inkább úgy jellemezném, hogy megkapjuk a Párvalasztó könnyedségét komoly témával ötvözve.

Személy szerint nagyon szerettem a könyvet. A vége nagyon tetszett, és alig várom már, hogy a Maxim megjelentesse a következő részt.

virag4

A könyv öt szóban: hercegnő, mágia, szegénység, uralkodó, árverés

Kedvenc karakter: Violet

Kedvenc jelenet: az árverés

Kinek ajánlom? 

Az egyik legjobb disztópia. Mindenkinek. Bár a fiúknak lehet egy kicsit nőies.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Én a Párválasztót mondom, mert szerintem akkor is van hasonlóság.

virag2

Borító: 5/5 – Nekem ez is szép, de az angol gyönyörű.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Semmi extra. 0,5

leírások (0,5) – Nagyon szépen leírja Magányos várost és annak népét. 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Jól fel volt építve. 0,5

karakterek (1) – Hát igen, az Ékkő hölgyeit lehetett ám utálni, de a többi karakter nagyon szépen kidolgozott. 1

világfelépítés (1) – Nagyon tetszett ez az elitéletmód. 1

történet (1,5) – Nagyon jól felépített, izgalmas. 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

One thought on “Amy Ewing: Az ​Ékkő

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

