Kerstin Gier: Silber ​– Az álmok első könyve

covers_364714Adatok:

Eredeti név: Silber: Das erste Buch der Träume

Sorozat: Silber 1.

Goodreads átlag: 4,08

Besorolás: YA, paranormális, romantikus

Fülszöveg:

Ez vajon tényleg lehetséges?

Liv Silber álmai az utóbbi időben meglehetősen félelmetessé váltak. Az egyik végképp nem hagyja nyugodni. Ebben az álomban egy temetőben járt éjjel, és szemtanúja volt, amint négy fiú komor hangulatú, mágikus rituálét hajt végre. Ezek a fiúk azonban nagyon is valós kapcsolatban állnak Livvel, hiszen Grayson és három barátja tényleg léteznek. Liv nemrég iratkozott be abba az iskolába, ahová ők is járnak. Tulajdonképpen egészen kedvesek. De ami igazán ijesztő – még az éjszakai temetőknél is sokkal ijesztőbb –, az az, hogy a fiúk olyan dolgokat tudnak Livről, amiket nappal soha nem ejtett ki a száján – álmában viszont igen.
Hogy miképpen, az tökéletes rejtély Liv számára, de egy jó kis rejtélynek Liv még soha nem tudott ellenállni…

virag1

Vélemény:

Aki látta a Hónap könyve rovatban, annak már nem kell leírnom miért is olvastam el ezt a könyvet. Tavaly imádtam, de eléggé megfakultak az emlékeim, és érkezik a második rész is, így muszály volt felfrissíteni. Biztosan újraolvastam volna, bár lehet pár nappal később, de nem bántam meg. Vagyis egy icipicurkát, de arról később.

517aa9aab686790174a20acfcc8247e8A könyvben megismeredhetünk Livvel és a családjával. Imádtam ezt a családot. Nem csak a Silber felét, hanem a Spencert is, mivel Liv anyukája szerelmes lett egy angol elvált apával, így Liv a könyv kezdetén nem csak egy új országba jut, hanem egy fél családot is kap maga mellé. Szinte nem volt olyan szereplő, akit ne szerettem volna. Talán kettőt, bár azokkal is csak egy kicsi ellenszenvet éreztem. De ilyen, hogy mindenkit megszeressek, nem sok könyv tud elérni.

A könyvben egyértelműen  a humor volt a legjobb. Nagyon jól működött, főleg mivel a legtöbbet Liv és húga szolgáltatta sajátságos humorukkal. Szuperek voltak ők együtt. Egész nap olvastam volna róluk. Liv az egyik legjobb hősnő, akivel megismerkedtem. Nagyon szerettem benne, hogy bátor, okos, de legfőképp, hogy kíváncsi. Mindent képes volt megtenni, hog egy-egy rejtvényt megoldjon. Hasonlóképp a húga, Mia is.

7df0c4d3f2333f6912ac7c9bb49b8d10A könyvben nagy hangsúly van még a fiúkon is. Nem is akármilyen fiúkon, hanem az iskola 4 legmenőbb pasijával kerül egy “bandába” Liv. Eleinte olyan “váááóóó” érzés volt, ahogy megpillantottuk őket, de azért később megismertem négyüket, és kezdett elmúlni ez az érzés, de azért nem mindenkinél. Legkevésbé természetesen Arthurt kedveltem. Szerintem ezt nem kell magyarázni. Elég kegyetlen és önző, bár végül a végén már nem tudtam, hogy mit tud és mit nem. Aztán ott volt még Jasper. Livék mellett, ő volt még a humor forrása a könyvnek. Őt szerettem, de pasimnak azért nem kérném. Aztán ott van Henry. Livvel sok cuki pillanatuk volt, de… Igazából nem tudom mi az a “de”, valamiért nem tudtam teljesen megszeretni őt. Talán a titokzatossága miatt. Nem lehetett kiismerni, félek, hogy valami rosszban sántikál. Hiába voltak nagyon cukik együtt, én nem neki szurkoltam. Tudom, hogy esélytelen, mivel Grayson a “tesója”, de nekem ő az álompasi. Aranyos, rendes, gondoskodó és szeretnivaló. Kell ennél több??? Talán annyi, hogy ne lakjanak egy házban Livvel.

2c98fb79e85af20cd744d42b712b172fGyorsolvasóknak ez a könyv egy estés könyvek kategóriájába esik. Én délután 5 óra után kezdtem neki, de 11 órakkor már be is fejeztem. És ez a második alkalom, hogy olvasom. Igaz, elsőre is befaltam egy este alatt 😀 Nem lehet letenni a könyvet. Imádtam Livet, imádtam a fiúkat, imádtam Liv családját, imádtam az iskolát, imádtam az álmokat, imádtam a rejtélyeket, csak egy dolgot nem imádtam. Mi az, hogy Oxford vidék??? Ezt kikérem magamnak. Személyesen is érintett vagyok, mivel 2 hónapig kint éltem és dolgoztam Oxfordban. Igaz, nem ér fel London 7 milliós lakosságához, de több mint 100 ezer ember vidék??? Magyarországon Szeged-Miskolc (160 ezer ember) szintjén van, és Szeged a 3. legnagyobb város. És vidék… Ezen nem tudom túl tenni magam…

Írtam a cikk legelején, hogy most nem éreztem annyira jónak a könyvet mint először. Nem tudom miért, de a végén kicsit nyomasztónak találtam a hangulatát. És az a vicces, hogy ezt imádtam, amikor először olvastam. A végén már nem sziporkázott Liv, mert hát komoly volt a helyzet, de én szerettem volna oda is pár viccet. Most is nagyon szerettem a könyvet, igazi kedvenc, mégis rájöttem, hogy nem tökéletes. Bár tényleg lehet, hogy a hangulat miatt, mert siettem, hogy befejezzem éjfél előtt, és nem éreztem ezért jól magam. Nem tudom, na mindegy. A lényeg, hogy mindenkinek egyszer el kell olvasnia, mert nem lehet nem szeretni ezt a könyvet.

virag4

A könyv öt szóban: rejtély, iskola, fiúk, álom, ajtó

Kedvenc karakter: Liv és Grayson, na meg Mia, de Lottie-t is imádtam

Kedvenc jelenet: Mindegyik, ahol Liv és Mia együtt vannak, és mindegyik, ahol Liv a négy fiúval együtt van. Nem is igaz, mindegyik, ahol az egyik fiúval együtt van. Igaz, ez alapján a könyv 90 %-a. 😀

Kinek ajánlom? 

Kinek nem??? Talán tényleg az ne olvassa el, aki utálja az ifjúsági könyveket. Bár annak is azt mondanám, hogy az a pár óra nem sok veszteség, nyugodtan próbálja ki.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Ezt több kategória szerint lehet ajánlani. Az első az az írónő maga. Ez a könyv után olvastam el az Időtlen szerelem trilógiát, amit imádtam. Az írónő stílusa beszippant. Ha még nem olvastad, ezt is muszály. Ha pedig a hangulata miatt szeretted, akkor én Mara Dyert mondanék. Tavaly ősszel olvastam mindkettő könyvet, és talán ezek voltak az első sötétebb hanulatú könyveim, amiket azóta is vadászok. Imádom ezt a stílust.
Van még két könyv, amit tudok, hogy hasonlít erre a sorozatra, de ezek nem az ajánlásaim. Az egyik a Gossip Girl alapján íródott Bad girl sorozat. Itt is megjelnik egy pletykás, gonosz, mindenttudó blogger. Na már most, én elkezdtem olvasni a Bad Girlt, de abbahagytam. A Hot girl (Jenny sorozatát) olvastam előbb, azt szerettem, bár 15 éves voltam. Ma már nem biztos, hogy tetszene. A fiú banda miatt nagyon sokan azt mondják, hogy Hollófiúkra hasonlít. Én a Silber miatt akarom elolvasni azt a sorozatot, és végre meg is kaptam a barátomtól őket (Annyira gyönyörűek a borítók. Egész nap csak azokat bámulom. ). Szóval ezt sem tudom ajánlani, mivel MÉG nem olvastam őket, de már egy éve húzom az olvasásukat, remélem nem sokáig.

virag2

Borító: 5/5 én szeretem ezt a gyerekes tarkaságot. Illik a belsejéhez.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Van egy stílusa az írónőnek, ami csodálatos. 0,5

leírások (0,5) – Nem értem miért adtam meg ezt a pontot, mikor minden könyvnél megadom a fél pontot. Hát itt sem teszek másként. 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nem tudtam letenni, pedig manapság nem tudok annyira belemerülni egy könvbe sem. 0,5

karakterek (1) – Mindet imádtam. 1

világfelépítés (1) – Igaz, még nagyon sok kérdésem van az álmokról, de biztos vagyok benne, hogy kapok rájuk választ. 1

történet – Mi mást adhatnék? 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

One thought on “Kerstin Gier: Silber ​– Az álmok első könyve

  1. Pingback: Kerstin Gier: Silber 2. ​– Az álmok második könyve | Sabinomi

Leave a Reply

