ÚJONCSZEMLE I. – WESTWORLD 1X01

mv5bmteyodk5ntc2mjneqtjeqwpwz15bbwu4mdq5ntgwotkx-_v1_sy1000_cr006741000_al_Az újoncszemle sorozatól itt olvashatsz…


Eredeti név:
Westworld

Imdb átlag: 9,3

Kategória: dráma, sci-fi, western

Szereplők:

Evan Rachel Wood – Dolores Abernathy

Anthony Hopkins – Dr. Robert Ford

James Marsden – Teddy Flood

Ed Harris – The Man in Black

Jeffrey Wright – Bernard Lowe

virag1
Előzetes vélemény:

Elég sokat vártam ettől a sorozattól, mivel az HBO ezzel a sorozattal akartak újra a Trónok Harca magaslataiba jutni. Amikor kijött az előzetes, megnéztem, de be kellett vallanom, nem sok mindent értettem belőle. Persze, jól nézett ki, és a western-scifi vonal is érdekes lehet

Kritika:

Első részre jó nagy adagot kaptunk, mivel majdnem 70 perces volt ez a rész. De kellett is ez
az alapozáshoz. Nagyon szépen bemutatta a világot, mv5bmtk5ntyyodg1m15bml5banbnxkftztgwmdyzmtg3ote-_v1_minden kérdésre választ kaptam, és felvezette a fő szálat.

Kezdjük talán a történettel, mert az a legfontosabb. Az első részben még nem kaptunk túl sok akciót, bár a western környezetben történtek dolgok. Nagyon érződött, hogy bevezető jellegű, de én egyáltalán nem untam. Eleinte nem értettem mindent, de szépen lassan összeált a kép.

Nálam a történet után a látvány a legfontosabb. Vagyis nem a legfontosabb, csak nagyon sokat hozzá tud adni a sorozathoz egy-egy gyönyörű látkép. Ebben aztán nem volt hiba. A westernhez illő csodás képekkel kápráztattak minket az alkotók. Ezenkívül a díszlet és a jelmezek is tökéletesen el lettek találva. Bár ez a minimum szerintem. És a CGI is tökéletesen működött, nem voltak gagyi animációk.

mv5bmjiwodm5otewmv5bml5banbnxkftztgwnzcxmjyynje-_v1_sy1000_sx1500_al_Én nem nagyon értek a színészethez, de feltűnik, ha valami nagyon rossz, átlagos vagy kiemelkedő. Számomra, az én tudásommal, ez nagyon is jónak tűnt. Amikor néztem a sorozatot, nekem egyetlen egy ember nem tűnt ismerősnek. Bezzeg most, amikor megnéztem a szereplőgárdát, akkor jöttem rá, mennyi ismerős arc is van. És akit nem ismerek, azoknak is a portfóliájuk telis tele híres filmekkel.

A karakterek is érdekesek. Dolores-Teddy páros és a falucska lakói szerethetőek. Bár nem tűnik mindenki tökéletesnek, attól kedveltem őket. Úgy látom az androidokat (műembereket) készítű ember, Bernard, is pozitív karakternek tűnik. A főnök már nekem kétséges. A gonosz játékos, akinek pedig a nevét még nem tudjuk (bár lehet, hogy csak én nem figyeltem fel), elég szemét ahhoz, hogy utálni lehessen. Az összes karakter érdekes. Nekem nagyon tetszettek, várom még mit hoznak ki belőlük.

mv5byzqwyzg5nmityzuzoc00mtjllwi1oduty2uzzdk2yjywmgflxkeyxkfqcgdeqxvyntqxotm1ntc-_v1_A végén még megemlíteném, hogy a bekezdés mennyire zseniális lett. Én sok hasonlóságot véltem felfedezni a Trónok harcával. Az előzetes nem a szereplőkről szól, hanem a világról. Míg a GoT térkép formában, de mutatja, hogy épül fel a világ, itt is megtekithetjük egy-egy android elkészítésének folyamatát. Nehéz így leírni milyen volt, nézzétek meg, nem fogjátok megbánni. De a lassú építkezési folyamat a sorozat stílusában zseniális. Minden ultramodern, gyönyörű animációkkal, ahol vissza-vissza köszön pár westernes elem, látkép. A zene is tökéletes el van találva.

Össszeségében ez egy olyan első rész volt, ami számomra tökéletes volt. Az biztos, hogy még sok izgalmakban lesz részünk, és jó sok rejtélyben. Én imádtam ezt a részt, alig várom, hogy jöjjön a következő. Ám ez a szint kötelező egy ekkora költségvetésű sorozatnál.

virag2

Folytatom?

Naná. Végre találtam egy Trónok Harca szintű sorozatot.

Értékelésem:

Fentiekben értékeltem mindegyiket.

hihetőség: 0,5/0,5

színészek: 0,5/0,5

karakterek: 0,5/0,5

animáció: 0,5/0,5

látvány/díszlet: 1/1

világ: 1/1

történet: 1/1

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

One thought on “ÚJONCSZEMLE I. – WESTWORLD 1X01

  1. Pingback: Westworld 1. évad | Sabinomi

Leave a Reply

