Anna Banks: Neptun

covers_390858Adatok:

Eredeti név: Of Neptune

Sorozat: Szirénia öröksége 3.

Oldalszám: 352

Goodreads átlag: 3,83

Besorolás: YA, romantikus, mitológia

Fülszöveg:

A félig ember, félig szirén Emmának és szirén szerelmének, Galennek együtt töltött időre lenne szükségük. Egyedül, csak ők. Messze Poszeidón és Triton királyságától. Emma nagyapja, a Poszeidón király azt javasolja nekik, látogassanak egy Neptune nevű kisvárosba. 
Neptune otthont ad mind sziréneknek, mind félvéreknek, hozzájuk hasonlóknak. Azonban sem Emma, sem Galen nem számított arra, hogy nekik kell békét teremteni az óceáni, a földlakó és az édesvízi szirének között. Arra sem készültek fel, hogy találkoznak a csábos félvérrel, Reeddel, aki nem igazán palástolja érzéseit Emma iránt. Amire pedig végképp nem számítottak, az egy hatalmi harcba való belecsöppenés, amivel nemcsak szerelmük, hanem óceáni királyságaik is veszélybe kerülnek.

virag1

Vélemény:

Mennyire féltem ettől a könyvtől. Nem akartam befjeezni a sorozatot, mert féltem, hogy tönkre teszi az eddig felépített képet a fejemben. Az első két részt nagyon szerettem, és egy rossz harmadik résszel, nem fogok tudni úgy visszagondolni a sorozatra. Vegyük például a Luxen sorozatot. Imádtam… míg el nem olvastam az ötödik részt, és a4aef973d4c7e8e0a83c80fdc67eea95bármennyire szerettem mind a 6 részt azon kívül, egyszerűen nem tudok úgy gondolni már rá. Volt félnivalóm ettől a könyvtől, mert egy pozitív kritikát nem olvastam róla, ezenkívül nekem se tetszett a szárazföldi szirének ötlet. De kár volt félnem.

Azért be kell vallanom, ez volt a leggyengébb része a sorozatnak. Szerettem a könyvet, mert imádom a sorozat hangulatát, mégis zavart, mert nem kaptam meg teljes egészben. Nem kaptam Reina-Tóraf páros (csak a legvégén), és az óceán is nagyon hiányzott. Az óceán, olyan csodálatos, azért is imádom a sellőket. Tele rengeteg titokkal, érdekességgel, erre szárazföldön folytatjuk. Ebben a könyvben olyan kérdésekre kapunk választ, amik még csak eszünkbe se jutottak. Kitágítja a világot, bár én jobban örültem volna, ha ezt a tengerben teszi.

Kaptunk azért sok új szereplőt. Reed egy vidám, vicces, életteli srác, sokban különbözik Galéntól. Én sosem éreztem Reedet esélyesnek, hogy kiszorítja Galént, nekem nem volt szerelmi háromszög. Inkább az életre vágyott, amit Reed él. Én nagyon szerettem még Reed öccsét is, és tetszett hogyan alkalmazkodtak a sellők a folyókhoz.

3c2a13b1ef1b8386fe9d9c126c4493a2Az előző rész kritikájában megemlítettem, hogy több Emma-Galén jelenetet akartam volna. Reménykedtem, hogy majd itt kapunk, erre bumm, az írónő újra szétszedte őket. Nekem olyan érzésem volt már, hogy nem tud velük mit csinálni. Már csókolóztam sokat, és a köveketkező szintnél álltak, amit az írónő nem akart, ezért inkább szétszedte őket. És sajnáltam, hogy a problémáikra olyan semmilyen megoldást kaptunk. Mert szerintem a végén is ugyanúgy áltak ahogy az elején.

Az egyetlen dolog, ami zavart az a legvége. Ennél nagyobb happy end már nem létezik. Mindenki boldog, mindenki megkapta, amit akar, és ezentúl béke és boldogság van. Szerintem két év alatt egy évezredes problémát nem lehet ilyen simán megoldani. De ez nem veszi el az értékét, se ennek a könyvnek, se a sorozatnak.

Én nagyon szerettem a sorozatot. Mondhatnám, hogy méltő véget ért, bár ez nem teljes igazság, de azért nem lesznek ébbren töltött estéim a könyv miatt. Mindenkinek ajánlom, aki szereti a könnyed, ifjusági regényeket.

virag4

A könyv öt szóban: folyó, sellő, szerelem, átverés, félvér

Kedvenc karakter: Emma

Kedvenc jelenet: a barlangot, amikor felfedezi Emma és Galén

Kinek ajánlom? 

Aki szereti a könnyű, laza ifjúsági könyveket

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

A magyar könyvpiac nem bővelkedik sellős könyvekkel, ezért egyedülálló a könyv. Akinek ez tetszett, szerintem bármelyik laza, szórakoztató YA könyv tetszene. Nekem rögtön a Hex Hall jut eszembe.

virag2

Borító: 3/5 – A többi részé gyönyörű, ez valahogy nem méltó hozzájuk.

Értékelésem:

írásmód (0,5) –  0,5

leírások (0,5) –  0,5

izgalmi-szint (0,5) – 0,5

karakterek (1) – Nem voltak rosszak. 1

világfelépítés (1) – Nem kellett volna szárazföldi sellőket bevonni. 0,5

történet (1,5) – Kevés Emma-Galén rész. 1

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

