Rachel Hawkins: Spell ​bound – Megbűvölve

Adatok:covers_384307

Eredeti név: Spell Bound

Sorozat: Hex Hall 3.

Oldalszám: 264

Goodreads átlag: 4,1

Besorolás: YA, paranormális, urban fantasy, vicces

Fülszöveg:

Sophie Mercer épp csak belenyugszik, hogy démonnak született, a Tanács máris elveszi tőle varázserejét. 

Sophie most védtelen, magányos, és ráadásul a prodigiumokra vadászó Brannick amazonok jóindulatára szorul. Sophie legalábbis ezt hiszi, amíg érdekes felfedezést nem tesz: a Brannickok tudják, hogy háború közeleg, és azt állítják, hogy egyedül ő képes meggátolni a világvégét. Ám ebben a varázserejétől megfosztott Sophie nem olyan biztos. Főhősünkre újabb pokoli kalandok várnak. Vajon vissza tudja szerezni a varázserejét, még mielőtt késő lenne?

virag1

Vélemény:

Az első részt szerettem, de nem varázsolt el, számomra kicsit gyerekes volt. Bezzeg a második rész nagyon tetszett, így nagyon szomorú voltam, hogy másfél évet kellett várnom, hogy végre a kezeim közé kerüljön a harmadik könyv.

c29ea2df0ef26a1f49be63399a65700aSajnos, a könyvvel most úgy jártam, mint az első rész után. Bár most már talán meg is tudom fogalmazni, mi volt a gondom a könyvvel. Lehet, hogy a másodikkal is voltak gondok, csak épp olyan hangulatban voltam, amikor olvastam, hogy nem zavart. De most nagyon is zavaró volt, mégpedig, hogy az írónő stílusa nagyon gyerekes. Még lenne mit javulnia írás terén.

A másik pedig nem más, mit Sophie. Eddig se tartottam Sophie-t a legokosabb lánynak, de ez a rész után azon gondolkodok, van-e tőle butább főszereplő. Ennyire buta már nem lehet senki. Ha nem mondják ki neki kerek-perec a dolgokat, fel sem fogja. SPOILER388dd23ec9829429db4d6e96342e2af5Vegyük példának az első 20 oldalt, na vajon miért is lehet ott az anyja? De addig nem fogja fel, még ki nem mondja. És az utána levő bocsánatkérés is vicc kategóriába ment. Vagy például biztos, hogy szerelmes Archerbe mégis Callal csókolózik? Miközben Archerrel jár, és még el se mondja. – SPOILER vége.

Számomra nem vicces, inkább zavaró, hogy minden egyes komoly helyzetet Sophie viccel akar elütni. A végén már sok(k) volt. Minden egyes mondata egy vicc. Szó szerint. Nem gondolja végig mit csinál, csak csinálja. Bár amilyen buta, sajnos nem is lenne, abból semmi jó, ha gondolkodna.

Tudom, nagyon élesen bíráltam az előbb Sophie-t, de a bugyuta írásmódtól el tudok tekinteni, de ettől nem. De voltak jó dolgok is a könyvben. Amit nagyon is szerettem ebben a sorozatban, azok nem mások, mint a történések. Írásban nem a legjobb az írónő, de a történet kitalálással nincs gondja. Tele fordulatokkal, érdekes történésekkel. Ez miatt szeretem annyira az egész könyvet, sorozatot. Mert még a 65b22cf798c3ae28af2a079deb36da0eleírások, melléktörténetek gyengére sikeredtek, egy-egy szál meg tudott lepni. Talán ezért szerettem én a második részt is, mivel a vége az ütött.

A vége eléggé happy end lett, de egy ilyen sorozattól el is várunk ilyet. Inkább az a  pár keserédes dolog lepett meg, de már nélküle túl rózsaszín lett volna a vége.

Ha visszagondolok a könyvekre, mosolyogva gondolok rájuk. Szerettem őket, egy laza olvasmánynak nagyon is tökéletesek. Nem vette túl komolyan magát se Sophie, se a könyv. És ez így jó. Aki szereti a humoros könyveket, nyugodtan olvassa el, nagyon tud szórakoztatni a könyv.

virag4

A könyv öt szóban: vicces, démon, cuki, akadémia, iskola

Kedvenc karakter: Szerettem Jennát, Archert, Callt és Elodie-t is, de nincs kedvencem

Kedvenc jelenet: –

Kinek ajánlom?

Inkább kikapcsolódásra vágyó olvasónak ajánlanám, mert aki valami komoly könyvet vár, biztos nem fog tetszeni neki.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Born at midnight is hasonló stílusban íródott, sok-sok természettfeletti lény, csak éppen az egy táborban játszódik. Ha valakinek pedig a vicces természete tetszett, akkor a The DUFF is tetszeni fog.

virag2

Borító: 4/5 – Elmegy

Értékelésem:

írásmód (0,5) – gyerekes. 0

leírások (0,5) – nincs zavaró tényező. 0,5

izgalmi-szint (0,5) – végig történt valami. 0,5

karakterek (1) – Jaj, Sophie. 0,5

világfelépítés (1) – Én szerettem Hex Hallt, a démonokkal együtt. 1

történet (1,5) – Ez az, amiben az írónő kimagaslik. 1,5

lepke1lepke2lepke3butterfly2

Leave a Reply

