Michelle Hodkin: The ​Evolution of Mara Dyer – Mara Dyer változása

covers_397941Adatok:

Eredeti név: The Evolution of Mara Dyer

Sorozat: Mara Dyer 2.

Oldalszám: 512

Goodreads átlag: 4,35

Besorolás: YA, paranormális

Fülszöveg:

Mara Dyer valaha úgy gondolta, hogy maga mögött hagyhatja a múltját. Nem menekülhet előle.

Azt hitte, talán csak képzelte az összes problémáját. Nem képzelődött.

Biztos benne, hogy mindazok után, amin keresztülmentek, a fiú, akit szeret, már semmit sem titkol előle. Nagyon téved.

virag1

Vélemény:

Mara Dyer, Mara Dyer…

Annyira szerettem az első részt, egyik legjobb olvasmányom volt tavaly. Alig vártam, hogy tumblr_nv86kavr3d1sogakvo2_500kijöjjön a következő. Sikítoztam örömömben, amikor megláttam, hogy a könyvhétre végre érkezik. Nagyok voltak az elvárásaim, és ezen az se változtatott, hogy mindenki dicsérte, sokaknak jobban tetszett az első résznél is. Alig vártam már a vizsgaidőszak végét, hogy végre én is rávethessem magam. Ez meg is történt. 2 óra alvás után, mikor alig tudtam nyitva tartani a szemem, belekezdtem. Annyira élveztem, hogy sokáig alig éreztem, hogy álmos vagyok. Olvastam, olvastam, nem volt fáradt a szemem, aztán kimentem a fürdőbe, és alig tudtam bevánszorogni a szobámba, olyan fáradt lettem. Amikor folytattam az olvasást, újból elfelejtettem a fáradságot. Annyira magával ragadott a könyv, nagyon fáradtan is alig bírtam letenni.

Aki nem olvasta az első részt, annak SPOILERes lehet a kritika.

d23edadaf2231ec27b4b81654da7c3f5A történet egy kis ugrással ott folytatódott, ahol az előző abbamaradt. Mara kórházban feküdt benyugtatózva, mivel rohama volt, és a szülei szerint csak halucintálta Jude ottlétét. Mivel szülei nem akarták Marát diliházba dugni, ezért egy pszichógiai intézetbe kellett járnia iskola helyett. Mara senkiben sem bízhatott meg, mivel senki sem hitt neki, csak Noah.

Nagyon szerettem ezt a könyvet, de nekem az első rész sokkal jobb volt. Ebben nagyon sok volt számomra a pszichológia, míg az elsőben inkább a természetfeletti volt a középpontban. Persze, később összefolynak a szálak, de én nem kaptam semmilyen választ a képességével kapcsolatban, ami az első részben felmerült. De nemcsak hogy nem kaptunk válaszokat, inkább csak jöttek a kérdések. És, sajnos, ennyi, amit a paranormális dolgokhoz írhatunk. A könyv többi része inkább pszichológia világába vezethető vissza. Bár, ez nem nehéz úgy, hogy Mara a fél könyvben kórházban vagy intézetben van, a másik fele pedig a Jude-tól való félelemben tellett.

86b389cf7aae8fdf2885cb0e4d7bb42aDe engem annak ellenére se zavart, hogy inkább olvastam volna a természettfeletti erejéről, és miért történik mindez velük. Így is nagyon jó volt a könyv, imádtam, minden mozdulatát. Vagyis majdnem minden mozdulatát. Két dolgot tudnék felhozni a könyv ellen. Az első, az amiről úgy érzem nem tehet az írónő, mert kellett a történethez, és ez a tehetetlenség. Mara mindvégig az igazat mondta, és Noah-n kívül senki sem hitt neki. Egész életembe ez a dolog az, ami annyira fel tudott dühíteni, még pedig pont azért, mert nem lehet tenni. Én hiszek abban, hogy tehetünk a jövőnk, sorsunk ellen, és úgy éljük az életünket, ahogy mi szeretnénk. Bevallom, kellett a könyvhöz ez a tehetetlenség, melyet Mara érzett, így jöhettek létre bizonyos események, de az ellen nem tudok tenni, hogy ez engem zavar. A második, ami fájdította a szívemet az Noah volt. Hát igen, ő számomra a tökéletes pasi megtestesítője volt az első részben. A második rész elején már ez nem mondható el róla. Mara minden titkát megosztotta vele, míg Noah titkolózik előtte. És én többet vártam volna tőle. A végére aztán elmondta a titkait, és akkor újra visszahódított engem is magának.

Nagyon jó könyv volt, talán az egyik legjobb az idei olvasmányaim körében, és hajlandó vagyok megbocsátani a hibáinak is, csak végre olvashassam már a harmadik részt. Ott már nem húzhatják a természetfeletti szál kibogozását.

virag4

A könyv öt szóban: paranória, szerelem, pszichológia, titok, rejtély

Kedvenc karakter: Mara, Noah

Kedvenc jelenet: mindent imádtam

Kinek ajánlom?

Mindenkinek csak ajánlani tudom. A Harry Potter és a Vámpírakadémia után ez a kedvenc sorozatom.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Mara Dyernek van egy nagyon különleges hangulata, amilyennel semelyik más könyvben nem lehet találkozni. Egy kicsit sötétebb az egész könyv, egy gyönyörű szerelmi szállal. Ha ilyen sötétebb stílusú könyveket szeretitek, ajánlom nektek a Silbert, esetleg Libba Bray Látók sorozotát.

virag2

Borító: 5*/5 – Imádom őket

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Gyönyörű. 0,5

leírások (0,5) – 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nem tudtam letenni. 0,5

karakterek (1) – Imádtam mind, főleg Mara családját. Igen, nem hittek neki, mégis annyira szeretik és féltik Marát, csak a legjobbat akarják neki. Ilyen családot akar mindenki.

világfelépítés (1) – Egy egyedien megalkotott paranormális világ, amiről szinte semmit se tudunk még. Tudjuk, hogy Mara és Noah-nak mi a képessége, de alig várom, hogy felfedezzük ennek az eredetét.

történet (1,5) – Magnifique. 1,5

– negatív – Le kell vonnom az előbb leírt tehetetlenség miatt -0,5

+ pozitív – Plussz pontot azért adok, ha a szereplők között remek a kémia, esetleg a kiemelkedő világfelépítésért, ami egyszerűen lenyűgöző, vagy azért, mert annyira beleélem magam a könyvbe, hogy le sem tudom tenni, vagy az imádnivaló karakterek miatt (Mara, Daniel, Noah…). Igen, itt minden megvan, ami miatt nálam kiemelkedő lesz egy könyv, ami miatt beleszeretek. Annyi mindenért tudnék adni pontot, de mivel így is több lenne, mint öt csak 1 pontot adok. (Minimum 3-t érdemelne :D).

lepke1lepke2lepke3butterfly2lepke5

One thought on “Michelle Hodkin: The ​Evolution of Mara Dyer – Mara Dyer változása

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

