Elizabeth Richards: A sötétség városa

covers_266150Adatok:

Eredeti név: Black City

Sorozat: A Fekete Város krónikái 1.

Oldalszám: 392

Goodreads átlag: 3,77

Besorolás: YA, paranormális, disztópia

Fülszöveg:

Egy véres, brutális háború után, a Fekete Város még füstölgő romjai között a tizenhat éves Natalie Buchanannal és Ash Fisherrel megtörténik az elképzelhetetlen: egymásba szeretnek. Natalie ember és egy kormánytisztviselő lánya. Apját megölte egy hibbant Sötétfajzat, és a lány még nem tért magához az egész életét felforgató megrázkódtatásból. Hogyan lehetséges ezek után, hogy belezúgott Ashbe, ebbe a Sötétfajzat félvér fiúba? Pedig szíve varázslatosan megdobban a közelében, megtagadva mindent, amiben a lány addig hitt. Ez a felkavaró szerelem választásra kényszeríti családja és Ash között. A fiú sem adja könnyen át magát érzéseinek elvágyik saját vérei közé, a Határfal túloldalára. Ekkor lép az életébe Natalie, így neki is választania kell. Szenvedélyes románc veszi kezdetét ebben a lepusztult, mégis lenyűgöző világban, amelynek hangulata szinte magába szippantja az olvasót. Letehetetlen könyv, semmiképpen ne hagyd ki!

virag1

Vélemény:

Már régóta csücsül a polcomon a könyv, de valahogy mindig volt másik, amit olvashattam, így valahogy mindig kimaradt. Aztán, amikor már beszereztem a második részt is, úgy voltam vele, hogy inkább megvárom a harmadikat, és majd együtt olvasom mindhármat. Aztán ugyanúgy, máshoz volt inkább kedvem.

6846c923ed9d23d20c7b1a34223e4370

Ash, ahogy képzeltem

A moly.hu-n létezik egy kihívás, ahol más felhasználók választanak neked könyvet, és ebben lettem kihívott ezzel a könyvvel. Eleinte féltem, hogy nem fogom tudni időre teljesíteni, de aztán, amikor volt egy kis időm, egy nap alatt bekebeleztem a könyvet, mégis olyan nehéz rávennem magam a folytatásra.

Mint említettem, már régóta megvan a könyv, így már el is felejtettem a történetét, ezenkívül kevertem egy másikkal is, így eléggé meglepett sok szempontból. Ámbár voltak olyan dolgok is, amiket vártam. Bevallom, én az egész könyvet úgy képzeltem el, mint a Legendát. Nem tudom miért, de úgy élt bennem a kép, hogy valami hasonlót fogok kapni ettől a könyvtől is. Erre, mikor elkezdtem olvasni, már az első oldalon rájöttem, hogy ez nem akármilyen disztópia, ebben különböző paranormális lények is szerepelnek. De hiába volt az először pozitív a csalódás, utána inkább negatív jött. Bár nem mondanám igazán negatívnak. Élveztem a könyvet, nagyon tetszett, csak ezt a történetet már mintha olvastam volna, méghozzá pont az előbb emlegetett Legendához tudnám hasonlítani, csak hozzáadunk természetfelettit. Most

candice-accolla

Natalie, ahogy képzeltem

szereztem meg Julie Kagawa új vámpíros sorozatát, és az értékelések és fülszöveg alapján az is nagyon hasonlíthat a Sötétség városához. (Update: Azóta elolvastam, és csak a világfelépítés hasonlít, vagyis a fallal körülvett város, és hogy léteznek vámpírok. A történet nagyon más. )

Engem meg lehet fogni egy jól felépített világgal, de annak a világnak olyannak kell lennie, hogy vissza-vissza akarjak járni (élni benne már lehet kevésbé), és örömömre, nagyon megfogott Elizabeth Richards által megalkotott paranormális disztópia.

Olyan világban találtuk magunkat, ahol az emberek félnek a sötétfajzatoktól, ezért körbekerítették a várost, amiben nem is tartózkodhatnak mások, csak emberek, illetve a főszereplőnk Ash, aki félvér. Többféle sötétfajzat létezik, mindegyiknek más-más a megnevezése. És, még egyes sötétfajazatokat az írónő alkotott meg, másokat csak felhasznált. Így Ash “vámpírsághoz” hasonlító kiléte elég unalmas, de én még mindig imádom a vámpírokat, engem nem zavart. De megismerhettünk még pár érdekes lényt is.

40ce5b0406b9320e34117e086075e470Néha úgy éreztem, nagyon gyorsan történnek a dolgok. Ash és Natalie gyors szerelembe esése zavart talán a legjobban. Ugyan az írónő próbál magyarázatot adni erre, de én nem érzem biztos lábakon állónak a kapcsolatukat. Bár erre rácáfol a végén, de egyáltalán nem lettek kedvencek a szememben.

Összeségében élveztem a könyvet, bár találtam benne pár hibát. Ettől függetlenül szerintem szerethető, és mindenkinek ajánlom, aki szereti a disztópiákat. Nekem teljesen újnak hatott a természetfellettivel kombinálva, így nagyon érdekes volt.

virag4

A könyv öt szóban: vámpírok, izgalmas, romantikus, fajgyűlölés, ember-természetfeletti szerelem

Kedvenc karakter: Natalie

Kedvenc jelenet: talán mikor Ash rájött miért dobog a szíve

Kinek ajánlom? Mivel egyben disztópia és paranormális is, így mindkét tábor kedvelői könnyen megszerethetik a könyvet.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Ahogy mondtam, Legenda nagyon hasonlít erre. Aki szerette ezt, azt is nagyon fogja.

virag2

Borító: 4/5 – A többi részé sokkal szebb, de ez sem rossz.

Értékelésem:

írásmód (0,5) –  Néhol úgy éreztem, hogy minden nagyon gyorsan történik, és ezt az írónőnek az írásstílusához számítom. 0

leírások (0,5) – Megismerhetjük a világot, nem volt problémám vele. 0,5

izgalmi-szint (0,5) – Nem untam magam, sőt alig tudtam letenni a könyvet. 0,5

karakterek (1) – Szerethető fő- és mellékszereplők. 1

világfelépítés (1) – Ez volt a kedvencem a könyvben. Imádtam ezt a vámpíros disztópiát. 1

történet (1,5) – Mivel a gyors történést a stílusnál vontam le, így csak azért vonok le, még fél pontot, mert nagyon hasonlít a Legendára. 1

lepke1lepke2lepke3butterfly2

 

2 thoughts on “Elizabeth Richards: A sötétség városa

  1. Pingback: Elizabeth Richards: Főnix | Sabinomi
  2. Pingback: Elizabeth Richards: Szárnyak | Sabinomi

Leave a Reply

