Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt

covers_82164Adatok:

Eredeti név: Hush, hush

Sorozat: Csitt, csitt 1.

Oldalszám: 360

Goodreads átlag: 4,01

Besorolás: YA, paranormális, romantikus

Fülszöveg:

EGY SZENT ESKÜ. EGY BUKOTT ANGYAL. EGY TILTOTT SZERELEM. A romantika nem szerepelt Nora Grey tervei között. Az iskolában egy sráchoz sem vonzódott különösebben, akármennyire is próbálta erőltetni legjobb barátnője, Vee. Aztán feltűnt Folt. Simulékony mosolyával és tekintetével, amivel mintha a lány veséjébe látna, Folt legjobb belátása ellenére is vonzza Norát. Azonban néhány rémisztő találkozás után Nora már nem tudja, kiben bízzon. Úgy tűnik, Folt mindenhol ott van, ahol ő is, és többet tud róla, mint a legközelebbi barátai. Nora nem tudja eldönteni, hogy a fiú karjaiba kellene-e omlania vagy inkább menekülni és elrejtőzni előle. És mikor megpróbál válaszokat találni, egy olyan igazságot fedez fel, ami sokkal nyugtalanítóbb, mint amit Folt közelsége okoz. Végül egy ősi csata közepén találja magát, halhatatlanok és bukottak között és mikor arra kerül a sor, hogy ki mellé álljon, a rossz választás Nora életébe kerül.

virag1

Miért választottam?

A Csitt, Csitt első részét már elolvastam 4-5 éve, de már egyáltalán nem emlékeztem semmire a könyvből, így úgy gondoltam idén végre elolvasom a sorozatot, újraolvasva az első részt is. Bevallom, tényleg mindent elfelejtettem, az egyetlen dolog, ami megmaradt, hogy a főszereplő fiú neve Folt, és az angyal mivolta. Olyan érzés volt olvasni a könyvet, mintha először fogtam volna a kezembe.

9bbb2667eb6cef38968ad882147a58e8

Ahogy Norát képzeltem

Vélemény:

A történet központjában Nora áll, aki egy okos, kedves lány. A szokásos. Biológián párja lesz Folt, aki tele van titkokkal, és sötét múltat rejteget, nem biztonságos vele lennie. Mégis csak Folton jár az esze. Ezenkívül Norával több különös esemény is történik, amire nem tud magyarázatot találni.

Nagyon szerettem ezt a könyvet, mert manapság már a könyvkiadók nagyon sok könyvet kiadnak, és nem mondható mind a legminőségesebbnek, de ezzel a könyvvel kicsit visszarepültem a múltba. Emlékszem, mikor a Vörös Pöttyös könyvek elkezdtek maguknak teret hódítani, ez a könyv az elsők között jelent meg. Lehet, azért éreztem nosztalgiát, mert közben eszembe jutott az az időszak, amikor olvastam, esetleg a többi régebbi VP-s könyv miatt.

Mindig azt mondogattam magamnak, hogy én nem szeretem a rossz fiúkat. Inkább rendes, kedves fiúkért vagyok oda (Dimitrij, Noah, Tarver), ami a való életben igaz is, de be kellett 08581be0081f0363034833831b739571vallanom, van valami a rosszfiúkban is. Folt kijelentette mit akar Norától, még ha akkor lehet nem is úgy gondolta. Nagyon tetszett, ahogy az érzelmeivel hozta zavarba Norát, de közben megmaradt a rosszfiús huncutsága.

Nora a tipikus főhős. Okos, szép, kedves, visszahúzódó, közben van benne valami különleges. De itt nem a tulajdonságára célzok, hanem képesség, örökletes dolog, stb. Mostanában elég sok könyvet olvastam, és már sok helyen túljutottunk ezen a klissés főszereplőn, itt még nem. Bár lehet, hogy akkoriban, mikor megjelent ez a könyv, még nem is számított ennyire klissésnek. De a klissék engem ritkán tudnak idegesíteni, szóval itt sem volt gondom vele.

Akivel gondom volt, az Vee. Ennyire idegesítő barátnőt még nem láttam. Én már rég otthagytam volna. Majdnem megölték az miatt, mert ő elment azokkal bulizni, akikről azt mondta Nora, hogy tettleg bántalmazták. Ennyire nem képes bízni a barátnőjében, akkor

wade3

Ahogy Foltot képzeltem

ne is barátkozzon vele. Már az elején is idegesített, mikor elkezdte irányítani Nora életét. Ő döntötte el, kivel lehet, kivel nem. Össze-vissza hazudott, és inkább rosszat csinált ezzel, mint jót, de őt nem érdekelte, mit akar Nora. Akármennyire is kedvelte Eliottot, ha a legjobb barátnője azt mondja, hogy bántotta, komolyan nem szégyelli magát, hogy a másik pártjára áll. Nem veszekedésről volt szó, hanem bántalmazásról. Mi a francért találta volna ki Nora az egészet? Bocsánat a szóhasználatért, de Vee nem volt más, mint egy hülye p..a.

Nagyon szerettem ezt a könyvet, és ha nem lett volna benne Vee, hibát se nagyon találtam volna. Mindenkinek ajánlom, szerintem ez egy alapdarab a Vörös Pöttyösök között.

virag4

A könyv öt szóban: angyalos, nosztalgikus, klissés, izgalmas, szerethető

Kedvenc karakter: Folt

Kedvenc jelenet: a hotelszobás

Kinek ajánlom? Szerintem ez nem az a könyv, amit bárkinek is be kell mutatnom. Az Alkonyat-láz idején elég nagy hírnevet szerzett magának. Számomra ez a könyv a Vörös Pöttyös könyvek klasszikusai között van, ezért ezt a könyvet leginkább azoknak ajánlanám, akik nagy VP rajongók.

Könyvek, amiket ajánlok, ha ez tetszett:

Hát itt különösebben egy regény se jut eszembe, ami hasonlítana a könyvhöz. A baljós hangulata talán a Mara Dyert jutattja eszembe, de mivel már említettem mennyire nosztalgikus ez a könyv, személy szerint az Alkonyatot, Evermore és Evernight sorozatot ajánlanám.

virag2

Borító: Nagyon gyönyörű ez a borító. Tökéletes.

Értékelésem:

írásmód (0,5) – Igazából semmi extra nincs benne, hozza a tipikus YA első személyes leírását. 0,5

leírások (0,5) – Engem többször is zavart, hogy Folt kinézetét nem írta le kerek perec, még most se jöttem rá, milyen színű is a szeme. Ezenkívül nem hiányoltam leírásokat, de nem is voltak valami kiemelkedőek. 0

izgalmi-szint (0,5) – Itt nem volt gond. Nem unatkoztam a könyvön, bár azért néha-néha húztam. 0,5

karakterek (1) – Klissés karakterek tömkelege, több idegesítő, nem szerehető karakterrel. 0

világfelépítés (1) – Az angyalok és nefilek magyarázata nagyon tetszett. 1

történet (1,5) – Nagyon szerettem a történetet, megvolt benne minden amit vártam volna. 1,5

– negatív (idegesítő karakterek, csalódtam) – Vee miatt muszály levonnom pontot – 0,5

Nagyon szerettem a könyvet, de azért egy tipikus ifjúsági könyvtől nem kapok többet.

lepke1lepke2lepke3

 

One thought on “Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt

  1. Pingback: Becca Fitzpatrick: Crescendo, Silence – Vihar előtt, Finale – Végjáték | Sabinomi

Leave a Reply

