Kiera Cass: The Crown – A korona

covers_396253Adatok:

Eredeti név: The Crown

Sorozat: A Párválasztó 5.

Oldalszám: 300 oldal

Goodreads átlag: 3,85

Besorolás: YA, disztópia, romantikus

Fülszöveg:

A PÁRVÁLASZTÓT CSAK EGY IFJÚ NYERHETI MEG. 
A HERCEGNŐNEK PEDIG CSAK EGY SZÍVE VAN. 

Eadlyn Illéa első olyan hercegnője, akinek Párválasztót rendeznek, ám egyáltalán nem hiszi, hogy harmincöt kérője közül bármelyikbe is bele­szerethet. 
A versengés első heteiben kizárólag a napokat számolja, hogy mikor küldheti végre haza az összes fiatalembert. A palotában történő események következtében azonban egyre inkább a figyelem középpontjába kerül, és eközben arra is ráeszmél, hogy talán mégsem tenné boldoggá, ha magányos maradna.

Eadlyn még mindig nem igazán tudja elhinni, hogy rá is olyan tündérmesébe illő élet várhat, mint a szüleire húsz évvel korábban. Az embert azonban a szíve időnként nagyon is meglepi… Ezért a lánynak hamarosan olyan döntést kell hoznia, amely minden korábbinál lehetetlenebbnek és fontosabbnak bizonyul.

Vélemény:

tumblr_npr9nxTtzd1r1i4luo1_500Az utóbbi évek egyik legjobb sorozata a Párválasztó. Nagyon szerettem America történetét, ezért nagyon örültem A Koronahercegnő megjelenésének. Sokak csalódtak a könyvben, de nekem a kedvencem volt mind közül. Engem egy könyv, akkor tud igazán elvarázsolni, ha a páros tagjai közt érzem a kémiát. Általában ezek a pasik lesznek a kedvenceim is. És a Koronahercegnőben Eadlyn és Kile között csak izzott a kémia. Sosem lapozok előre, itt nem bírtam ki, és lestem, mikor lesznek újra együtt.

Sokaknak nem is a könyvvel, hanem Eadlynnel volt a bajuk. Engem egyáltalán nem zavart. Lehet kicsit önző volt, de én is az vagyok, szóval megértettem őt 😀 Imádtam a 4. részt. Alig vártam, hogy olvassam A Koronát, de szomorú is voltam, mert tudtam, hogy ez az utolsó rész.
Az egész sorozatnak van egy hangulata, amit imádok. Ennél a résznél se volt másképp. Beszippantott, de kiköpni nem igen akart, még akkor sem, amikor vége lett. Imádtam. Olyan kis rózsaszín volt. large

A folytatás SPOILEREKET tartalmaz!!!De három dologtól nem tekinthetek el, bármennyire is imádom.

Maxonban nagyon csalódtam. Tudjuk, hogy szereti Americát, mi is szeretjük n
agyon de ő a király. Nem hagyhat ott mindent, mert valami baja lett a feleségének. Neki a népet kell szolgálnia. Bár végül ez pozitívan sült el, mert Eadlyn elég jól vezette az országot.

A második dolog, ami miatt kiabálnom kell. MIÉÉÉÉRT??? Kile olyan tökéltesen illett Eadlynhez, erre miért nem lehetett őt választani? Mert hipp-hopp rájött, hogy szerelmes Erikbe, miközben olyan kis semmilyen volt a kapcsolatuk. Mint az elején írtam, olyan tökéletes volt közöttük Kile-lal a kémia, olyan tökéletes páros voltak. Lehet, hogy Kile-nak le kellett volna nyelnie pár békát, de jó király lett volna, ő oda való volt. (America se large1akart királyné lenni, de megbékélt). Erre már a könyv elején, kezdte szétválasztani őket az írónő, aztán minél inkább barátokká angazsálta őket. De akkor mi a fenének írta meg így az előző részt? Most semmit se lehetett érezni köztük, amit annyit szerettem az előzőrészben, olyan mintha hónapok teltek volna el, és másképp kezdenek érezni. De így, hogy az előző részben, amikor kettesben voltak, rögtön egymásnak estek, nehéz elhinni, hogy most körömnyi romatnika se volt köztük (csak Kile mondott pár romantikus dolgot). Utólag belegondolva, mintha az írónő meggondolta magát, kit is válasszon Eadlyn, mert ekkora váltás másképp nem lehetett volna. És minek állítja be ilyen jónak a kettejük párosát, mindenki megszereti őket, és csak csalódni fog. Nem azért ír könyveket valaki, hogy megszeretessen valakit, és aztán boldogan gyalogoljon az olvasók szívében (George R. R. Martin kivétel :D).

large2Úgy voltam, ha nem is Kile-t választja, ott van még Henri. Olyan cuki volt végig. Nem ő volt nekem a tökéletes, de ő is elfogadható. A csókjukkor is ott volt a szikra. A nyelv kicsit nehézkes, és királynak ez miatt nem a legkiválóbb, de a cukiságával kárpótolt. De nem lehet őt sem választani. Én végig úgy éreztem, hogy azért nem ők ketten nyertek, mert részvevők voltak. Hallottam a fejembe Kiera Kass hagját: Jaj, mindenki azon fog gondolkodni, hogy a részvevők közül ki fog nyerni. Vágjuk át őket, olyanba legyen szerelmes, aki nem is résztvevő. Mindenki meg fog lelpődni. Haha!

Nem éreztem a kettejük között levő kapcsolatot erősnek. Persze, párszor beszélgettek, és ennyi. Semmi értelme nem volt. Olyan mérges vagyok. De ez az egész könyv, ezt alapozta, szóval nem lepődtem meg. Inkább lassan elfogadtam. De most, hogy újra visszagondolok, nagyon felmérgesít.

large3És mi az, ami mégi feldühít? Az egyértelműen a vége. Összecsapott, kellett volna még pár oldal kifejtés. Szerettem volna tudni, mi lesz akkor a kapcsolatukkal? Mennyi hatalma marad Eadlynnek? Mi lesz a testvéreivel? És még sok hasonló kérdés. De történésileg is hülyeségnek tartom. Most nem azon mérgelődök, hogy Eriket választotta, hanem hogy újra behozta a demokráciát. A mi világunkban ez jól működik, de az övéké más. Túl sok ember akar sok mindent, elnyomva a szegényebbeket. Így akár háborút is kirobbanthat, mert lehet másnak se tetszik, hogy az öccse elszökött. Végig azt bizonyította, mennyire jó királynő is lesz, de ezzel az utolsó cselekedetével romba döntött mindent.

Egy olyan világban járunk, ami már megjárta a demokráciát, Amerika sosem volt előtte királyság. Illea nem azért alakult meg, mert egy-két ember úgy gondolta, hogy az emberektől most átvesszük az uralmat, és mindenkit leigázunk. (Bár már nem emlékszek teljesen arra, hogy America mit derített ki az ország múltjáról) A népnek lett volna szava. Nem hagyták volna, hogy újra felemelkedjen a királyság, ha nem lett volna jobb így. Később pesze változhatott a helyzet. Eadlyn azzal, hogy félt, elveszik tőle a koronát, 681cd93bb6b1f80b57dd9d27a8178a9fmagától adta át. Csak nem Marid Illeának, hanem a népnek, akit rosszabbnak tartok. Nem hiszem, hogy hagyni fogják, hogy a szegények beleszóljanak, mert ők még mindig Hetesek, Nyolcasok. Eadlynnek ezen kellett volna változtatnia, hogy még kevésbé legyenek meg az ellentétetek.

SPOILER vége

Bármennyire is elvarázsolt ez a világ, a vége nyomot hagyott bennem. Szeretem Eadlynt, szeretem Americát, nagyon remélem, hogy kapunk még részt, mert bármennyire is fáj bevallani, ez a rész volt számomra a leggyengébb. A legfájóbb pont számomra az előbb felsoroltak közül a második, mert ha az beteljesül, megbocsájtottam volna a hibáit. Imádtam az egész sorozatot, a kedvencem a negyedik rész volt. A nyáron ha lesz időm, újraolvasom az egészet, de akkor se fogom megbocsátani, hogy ki lett Eadlyn választottja. Remélem lesz még része a sorozatnak, és akkor már nem lesz semmilyen szerelmi három-, négy- vagy ötszög.

Kedvenc karakter: Kile

Kedvenc jelenet: Még így is a Kile-Eadlyn jelenetek

Borító: 4/5 – Eadlyn feje fura…

Tartalom: 4/5

One thought on “Kiera Cass: The Crown – A korona

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

