Libba Bray: The Diviners – A Látók

covers_345990Adatok:

Eredeti név: The Diviners

Sorozat: A Látók 1.

Oldalszám: 662 oldal

Goodreads átlag: 3,96

Besorolás: YA, paranormális, misztikus

Fülszöveg:

Hiszel abban, hogy szellemek, démonok és Látók élnek közöttünk? 
Evie O’Neillt unalmas szülővárosából New York nyüzsgő utcáira száműzik – amitől ő ma-xo-lú-te el van ragadtatva. 1926-ot írunk. New Yorkban tobzódnak az illegális italmérések, a Ziegfield lányok és a pimasz zsebtolvajok. Az egyetlen bökkenő, hogy Evie-nek a nagybátyjánál kell laknia, aki az okkult tudományok megszállottja. 
A lány attól tart, hogy Will bácsi felfedi majd legsötétebb titkát: természetfeletti képességét, ami eddig csak bajba sodorta. Ám amikor a rendőrség egy meggyilkolt lányra bukkan, testén egy titkos jellel, és Willt a helyszínre hívják, Evie ráébred, hogy képessége segíthet elkapni egy sorozatgyilkost. 
Ahogy beleveti magát a gyilkossal való macska-egér játékba, újabb históriák kerülnek napvilágra a sosem alvó városban. 
Egy Memphis nevű fiatalember életét a rémálmok irányítják. 
Theta, a táncosnő, a múltja elől menekül. 
Egy diák, Jericho pedig megdöbbentő titkot rejteget. 
És mindannyiuktól függetlenül valami sötét és gonosz felébredt…

Véleményem:

Középiskolában egyik kedvenc sorozatom volt a Gemma Doyle-történetek, így ez a sorozat is rögtön felkeltette a figyelmemet, de valahogy elfelejtettem, és most, a második rész megjelentével, jutott eszembe a könyv.

75edea011e12d906f6c178899a5e59afAzzal kezdeném az értékelésemet, hogy miután elolvastam, nem tudtam leosztályozni. Aludnom kellett rá, hogy el tudjam dönteni mit is gondolok róla, le kellett ülepednie, de ma már nem is emlékszek, miért is voltak kétségeim. Nagyon tetszett a könyv, különleges stílusa megfogott.

Mielőtt röviden beszámolnék a történetről, szeretnék beszélni az írónő stílusától. Már Gemma Doyle könyvek is különeges stílusukról maradtak meg bennem, imádtam a viktoriánus korban játszódó lányiskola titkairól olvasni, miközben egy különleges paranormális világba kalauzolt. Sosem olvastam még hasonlót sem. Most sem tudom megmondani, mi is pontosan Gemma. A Látókban sem panaszkodhatunk, hogy valami sablonos, paranormális történetet kapunk. Újra a múltban játszódik a történet, az 1920-as években, amiről rögtön a Nagy Gatsby jutott eszembe. Ezenkívül annyira gyönyörűen van megírva a történet. Több szempontból olvashatjuk a sztorit, amik között olyan természetesen ugrál, élveztem olvasni. És szeretném kihangsúlyozni, hogy nem csak a főbb szereplők, hanem pár mellékszereplő gondolatai közé is bekukkanthatunk. Egyes leírásokat is ezzel oldott meg, mint például az elején, a szél bejárja New York utcáit., így kicsit bemutatva a világot. Ezzel teszi számomra maradandóva, különlegessé és gyönyörűvé a könyvet.

bd6f0975489efd39f17c29f9a2d24f06A történet nem csak egy történetszálon fut, bár ebben a részben főleg Evie történetét olvashattuk. (Nem tudom, hogy a folytatásban is ő marad a főszereplőnk, vagy mellékszereplővé angazsálódik.) Én azt vártam, hogy majd Evie szemszögéből fut a főszál, és a végén mindenki bekapcsolódik, de egyáltalán nem így történt. Bemutatkoztak a fontosabb szereplőink, de a fő cselekvénybe csak Evie és pár ember vett részt.

Evie egy ohiói lány, akit egy ballépése miatt New Yorkba száműznek. Ő nem átlagos lány, van egy különleges képessége is, amivel majd nagybátyjával egy paranormális gyilkost kezd üldözni. Mint kiderül Evie egy látó, de nem egyedüli. Míg Evie-ről már az elején tudjuk, hogy különleges, addig a többi szereplőről szépen lassan hull le a lepel. Még most is vannak számomra kérdések, hogy ki lesz még Látó, illetve mi is a különleges képessége. Igazából, azt a pár szemszöget, amit nem Evie-től olvashatunk, én 3 okra tudnám osztani: egy Látó bemutatása, egy gyilkosság, illetve a következő rész alapozása.

f59b54d905241ddca2935de39e852ff6Evie a képességén kívül is különleges. Bár nem egy tökéletes lány, mégis szimpatikus számomra, mivel tele van élettel. Bár lehet, hogy csak a “flapper-élet” tökéletes képviselője. Eléggé önző, ennek ellenére bátor, élettel teli, kedves és szórakoztató. Imádtam az ő szempontjait, azok voltak a legjobbak.

Eleiben azt hittem, hogy Sam Lloyd nem lesz fontos szereplő, később már azt sajnáltam, hogy nem kaptunk belőle többet. Ő az a tipikus szuperhős karakter, aki a “gonosz” világban a saját igazságáért küzd, sokszor illegális cselekedetekkel. Imádtam, ahogy Evie-vel civakodnak. Annyira imádom az ilyen párokat.

Ennek ellenére, kicsit a sajnálatomra, szerelmi háromszög lett a vége. A harmadik fél, Jericho, aki eleiben unalmasnak tűnik, de kiderül szörnyű titkokat rejteget. Persze, nem ő az egyetlen, bár többiekkel ellentétben, az ő múltja egész későn derül ki, és sokkal különlegesebb, mint a többieké.

Evie legjobb barátnője Mabel Rose, egy igazi szürke kisegér. Ennyi különleges és színes egyéniség mellett, nagyon unalmas lett, bár lehet más könyvben szeretném az ő karakterét. Nincs véleménye, nagyon befolyásolható, főleg Evie részéről. Bennington hotel lakója még Theta és Henry is. Henry-ről keveset tudtunk meg, bár szerintem a továbbiakban ez változni fog. Theta is hasonló személyiség, mint Evie, csak ő éppen sötét titkokat rejteget, és vele ellentétben ő lélekben búskomor.

fd011d7b98c0a5eb326d9ee371d71a62És végezetül, a másik főszereplőnk Memphis. Be kell vallanom, miközben olvastam, rájöttem, hogy alig van könyv, amiben a főszereplőnk fekete. Memphis is sablon szereplő. Ő az, aki bármit megtenne a családjáért, és ő sem tarja be a törvényeket, ha az lenne az akadály. A többiekkel ellentétben, ő már nem Látó. Édesanyja halála után, már nem képes használni képességét, de az öccse igen. Ebből lesz sok galiba is.

A könyvben tényleg megtalálhatunk mindent. Mindenféle szereplőnk van, titkok, gyilkosságok, nyomozás, és közben mindez az élvezetes 20-as években. Az a kor, annyival magával ragadó, jobbat nem is találhatott volna. Mindenkinek ajánlom, kortól, nemtől függetlenül. Bár azért azt meg kell említenem, hogy egy kicsit ijesztő is tud lenni a történet. Én a végét éjszaka olvastam, és utána nem mertem kimenni a fürdőszobába. Bár ne számítson senki se horror történetre, csak egy kicsivel félelmetesebb, mint általában a YA könyvek.

 

Kedvenc karakter: Evie

Kedvenc jelenet: Evie-Sam civakodások

Borító: 5/5

Tartalom: 5/5

Extrának pedig pár szereplő, ahogy én elképzeltem őket.

 

 

One thought on “Libba Bray: The Diviners – A Látók

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

