Amie Kaufman és Meagan Spooner: These Broken Stars – Lehullott csillagok

covers_382314Adatok:

Eredeti név: These Broken Stars

Sorozat: Lehullott csillagok 1.

Oldalszám: 488 oldal

Goodreads átlag: 3,94

Besorolás: YA, sci-fi, romantikus

Fülszöveg:

Az Icarus fedélzetén ez az éjszaka is olyan, mint a többi. És egyszer katasztrófa történik: a hatalmas, luxusűrhajó valami kirántja a hiperűrből, és a jármű a legközelebbi bolygóra zuhan. Csak Lilac LaRoux és Tarver Merendsen élik túl a katasztrófát, és úgy tűnik, hogy rajtuk kívül senki más nem él az égitesten.
Lilac az univerzum leggazdagabb emberének lánya, Tarver ugyanakkor nincstelenségből indult. Fiatal kora ellenére már háborús hős, aki régen megtanulta, hogy a Lilac féle lányok csak bajt hoznak ez ember fejére. Mivel csak egymásra számíthatnak, együtt kell működniük, hogy átjussanak a kísértetés vidéken, melyen túl talán segítséget remélhetnek.
És egyszer csak, a körülmények dacára, Lilac és Tarver ráébred, hogy furcsamód volt valami haszna is annak a tragédiának, ami egymáshoz sodorta őket. Mivel a valódi világukban nem lehet közös jövőjük, így azon kezdenek el töprengeni, hogy vajon nem lenne-e jobb örökre itt maradni?
Minden megváltozik, amikor rájönnek, hogy mi a titka a lépteiket kísérő, hátborzongató suttogásnak. Lilac és Tarver talán elhagyja ezt a bolygót, de azt biztos, hogy már nem ugyanazok, akik korábban ide érkeztek.

Véleményem:

Rég olvastam már könyvet, ami ennyire megfogott volna, bár a találkozásunk elég nyögvenyelősre sikeredett. Általában én nem szoktam unni a könyvek elejét, inkább azokat szeretem, mert imádok új világokat megismerni. Itt sem unatkoztam, olvastatta magát a könyv, de eleiben zavart pár dolog. De aztán ezt simán elfeledtette velem…

photo-1465101162946-4377e57745c3Ha a könyv stílusát kéne meghatároznom, talán Young Adult Sci-fiként tudnám leírni. A történet egyes pontjai hasonlítanak a Titanichoz, az űrhajó miatt pedig sokszor A 100 járt a fejemben.

A történet egy gazdag lányról és egy szegény fiúról szól. Újból. Ez már körülbelül a tizedik könyv idén, amit olvasok, és amiben ez a felállás a főszereplőkkel. Lilac LaRoux, a világegyetem leggazdagabb emberének lánya, egy űrhajóúton találkozik Tarver Merendsen őrnaggyal, aki fiatal kora ellenére már háborús hős. Egy baleset folyamán lezuhan az űrhajójuk egy ismerelen bolygóra. A zuhanást csak Lilac és Tarver éli túl. A túlélésükért folyó harcról olvashatunk a könyvben, megfűszerezve egy kis misztikummal és romantikával.

d45e427f6f2eb5a65464d38087150562Elég sok könyvsorozatot vettem manapság, amiknek a folytatásait is venni kell, ezért próbálok minnél kevesebb újat elkezdeni. Így mostanában utánajárok egy-egy könyvnek, hogy megéri-e megvenni nekem. Az értékeléseknél rögtön kiszúrtam, hogy a párosunk egyfolytában veszekszik, piszkálják egymást, amit én imádok (Daemon-Katy, Bexi-Márk), így ez volt végül döntő érv a vásárlás mellett. Aztán csalódnom kellett. Nem éreztem elég erősnek “gyűlöletük” alapjait. Tarver tudta, hogy Lilac gazdag, amikor megismerte, aztán érthető, hogy megsértődött, amikor gonosz volt vele a lány, de hogyan tudta ennyire megutálni ez miatt, azt nem értem. Lilackel pedig még kevésbé tudtam azonosulni ezen a fronton. Ő volt gonosz, semmi értelme annak, hogy utálja Tarvert.

Bevallom, elejében nagyon idegesített Lilac. Ahogy az előbb írtam, nem értettem mi a gondja Tarverrel, de ezenkívül értelmetlen dolgok miatt hisztizett. De ezt a viselkedését

5dace4d0d694a5a9fd8a5467351adf25

Ahogy Tarvert képzeltem

elég gyorsan leküzdötte. Később belegondoltam, hogy én mit csináltam volna az ő helyében, és igazából érthető a reakciója. Egész életében kiszolgálták, sose kellett semmit se csinálnia, erre most túlélősdit kell játszania. Később csodálni kezdtem. Annyira erős. Én is olyan akarok lenni, mint ő. Annyira átéreztem a helyzetét, magával ragadtak a szemszögeiből olvasott részek. Ennyire erős szereplővel rég találkoztam, ha egyáltalán találkoztam valaha. Ezenkívül okos, ügyes, találékony. Ezt én nem tudtam volna végigcsinálni, az biztos.

De nemcsak Lilac volt elképesztő. Mostanában nem nagyon olvastam könyvet, ahol a fiú főszereplő megfogott. Végre egy új nevet írhatok fel a könyves pasijaim listájára. Ő egy igazi túlélő, mellette egyetlen lány sem félhet. Erős, találékony, és eközben törődő is.

Imádtam még a világfelépítést. Egy olyan világban járunk, amiben az emberek már nem csak egy, hanem több bolygón is letelepedtek, és hiperűrben utaznak egyik bolygóról a másikra. De az életük annyira nem távolodott el a miénktől. Persze van pár fura dolog, mint például a hologramos (vagy

02520944f7e89c5e669e939eaa815b6e

Ahogy Lilacet képzeltem

valami ilyesmi) kert, stb., de nem nehéz elképzelni a világot. A bolygót, amire leruhantak, már szintén elkezdték terraformálni, amit abbahagytak egy idő után. Egy vadon, amihez misztikum kötődik.

Imádtam a könyvet, még meg is sírattam, pedig ilyen esetekben nem nagyon szoktam sírni. Vannak kis hibái, de a párosunk és a világ minden hibát kárpótol. Faltam minden oldalát, még utazás közben sem tudtam abbahagyni.

 

Kedvenc karakter: Lilac

Kedvenc jelenet: Lilac jelenetei, miután kiértek az erdőből

Borító: 5*/5 –Annyira gyönyörű

Tartalom: 5*/5

One thought on “Amie Kaufman és Meagan Spooner: These Broken Stars – Lehullott csillagok

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

