Naomi Novik: Rengeteg

Adatok:covers_386795

Eredeti név: Uprooted

Sorozat: –

Oldalszám: 488 oldal

Goodreads átlag: 4,16

Besorolás: YA, fantasy, tündérmese

Fülszöveg:

Agnyeska szereti csendes faluját a völgyben, az erdőket és a csillogó folyót. Kis világának peremén túl azonban a gonosz varázslattól sötétlő Rengeteg burjánzik, melynek árnyéka a lány életére is rávetül.

Népét egy szigorú varázsló oltalmazza a Rengeteg hatalmától, a Sárkányként ismert mágus azonban szörnyű árat követel a segítségéért: tízévente egy hajadont. Ahogy közeleg a kiválasztás ideje, Agnyeska félelme egyre nő, mert tudja, hogy legjobb barátnőjére, a szépséges és bátor Kasjára fog esni a Sárkány választása, és senki sem mentheti meg a rá váró rettenetes sorstól.

Amikor azonban a Sárkány eljön, nem Kasja lesz az, akit elragad.

Véleményem:

Aki olvasta már pár bejegyzésem, felfigyelhetett, hogy nagyon sok mesefeldolgozásról írtam már, és ezek az én kedvenceim. A Rengeteg angol borítója felkeltette már az érdeklődésemet, de végül az győzött meg, hogy A szépség és a szörnyeteg átirata.

2010_awards-rapunzel-tower-v05aA történet egy különleges, meseszerű világában játszódik, de főszereplőnk nem a tipikus tökéletes főszereplő. Nem gyönyörű, eléggé ügyetlen, ezért nem aggódik, hogy a Sárkány, a völgy ura őt viszi el 10 évre. De persze, ha nem őt választaná, nem is az ő szemszögéből látnánk a történteket, így Agnyeska sajnálatára és a mi örömünkre Sárkány őt cibálja el tornyába. Így kezdődnek közös kalandjaik. De senki ne higyje, hogy egy egyszerű Szépség és szörnyeteg mesét kapunk új köntösben. Ebben a könyvben sokkal több van. Az egész mese alap kiteszi kb. 10 százalékát a könyvnek, és utána kezdődik az igazi történet. Bár egy-két jelenetben nekem Rapunzel története is eszembe jutott.

Mint mondtam, Agnyeska nem tökéletes. Egyfolytában piszkos, valamit ügyetlenkedik. Sárkány elejében nagyon nem tudja ezt elviselni, 9376cad615be493713e101da92e31d2aelég sokat sértegeti, bár nem nagyon veszi magára. Inkább elkezdi bosszantani ezekkel a
húzásaival. Számomra ezzel vált nagyon szerethetőve. Nem hagyta magát megtörni, lázadott, ahol tudott. Be kell vallani, Agnyeska nem épp a legmegfontoltabb ember, azt csinál, amit a szíve diktál. Ezzel ellentétben a Sárkányra pont az ellenkezője igaz. Sárkány komor, precíz varázsló, aki semmit se csinál megfontolás és alapos indokok nélkül. Kettejük párosa olyan, mint tűz és víz. A mágiájuk működédéből is látni lehet mennyire különböznek. Sárkány varázslata olyan mint egy óramű, míg Agnyeska sajátját a folyó vízeként írja le. Ám ez az ellentét miatt annyira különleges és tökéletes a párosuk.

A könyv legerősebb pontja a hangulata. Olyan érzés kerített hatalmában, mint mikor  gyerekként olvasgattam (felolvastak) a kedvenc mesekönyvemből. Nagyon sikerült eltalálni az írásmódot, míg úgyis, hogy voltak kicsit sötétebb hangvételű fejezetek, de ennek ellenére simán tündérmese kategóriában landolt nálam. Manapság nem lehet ilyen könyvvel találkozni, ezért lett ilyen különleges számomra. Persze, mint minden YA könyv, ebben is szerepet játszik a romantika, és voltak olyan jelenetek, amit gyereknek már nem olvasnék fel.

photo-1446104838475-bc6508184f08A történet egész könyv alatt halad. Vannak leírások is, de azok olyan gyönyörűen vannak belefűzbe az akciók közepébe, nem lehet unatkozni a könyvön. Az egyik eseményből ugrunk át a másikba, ezért vannak olyan hónapok, amiket 1-2 oldalban leír az írónő.

Nagyon szerettem a főgonoszt, a Rengeteget. Gonoszként az egyik legjobb főgonosz, gyönyörűen megírt háttértörténettel, és mesébe illő befejezéssel. Ennek ellenére annyira okos és ravasz, mindenkin túl tud járni, és a főszereplőink se tudnak igazán rájönni játszmáira. Ennyire jól taktikázó és játszó főgonoszt ritkán ismerhetünk meg.

A könyvet én magam 3 részre osztanám. Az első a Szépség és szörnyeteg átirat, mikor kettesben vannak a toronyba, második rész a Rengeteg és a királyi kastály, a harmadik pedig a végső harc. Nekem a kedvencem az első volt. Imádtam ércelődéseiket, kettejük történetét. Igazi romantikus vagyok, jobban szeretem a romantikát, mint a harcot. De ha nem romantika szerepel, akkor izgalmas történéseket várok el, nagy csavarokkal. Ezt hozta a második rész. Érdekes volt, nem tudtam letenni, de a szívem mégis inkább az első rész felé hajlik. Rá kellett jönnöm, hogy én nagyon unom a harc jeleneteket. Nem érdekelnek, alig vártam már, hogy vége legyen. Azért ez a rész is tartogatott fordulatokat, és a vége elégtétellel töltött el.

photo-1457038398933-c7f0de7ee615De, egy panaszom van a könyvre. A legvégére kértem volna még pár oldal lezárást. El lehet könyvelni, hogy mi lesz a vége, de nincs leírva, és engem annyira zavar, hogy nem tudom biztosan, hogy most mi is van éppen. Ez nem az egyetlen ilyen könyv, ilyenkor mindig úgy érzem, hogy egy kis élményt vesz el tőlem. Tudom, hogy ilyenkor ránk bízza az író, de én nem gondolkodni akarok, én látni akarom, hogy úgy van, ahogy lennie kell.

A könyvet mindenkinek ajánlani tudom. Hiába mese, szerintem egyáltalán nem csak lányok élvezhetik. Romantika nincs annyira kiemelve, bár szerepel, de tele van akcióval és fantasy elemekkel. Mindenki, aki imádja a fantasykat, ez a könyv “must-have”.

 

Kedvenc karakter: Sárkány, Agnyeska

Kedvenc jelenet: a második rózsás jelenet

Borító: 3,5/5 – Az eredeti annyira gyönyörű. Mikor megláttam ezt, nagyon nem tetszett, de élőben azért jobb

Tartalom: 5/5

One thought on “Naomi Novik: Rengeteg

  1. Pingback: Könyves kedvencek 2016 | Sabinomi

Leave a Reply

