Leiner Laura: Nélküled

Adatok:29470839

Eredeti név: Nélküled

Sorozat: Bexi 4.

Oldalszám: 448 oldal

Goodreads átlag: 4,53 (Bár talán a Moly jobban mérvadó magyar könyv esetében- 95%)

Besorolás: YA, romantikus

Fülszöveg:

Bexi és Nagy Márk története sosem volt egyszerű. Az, hogy Márk leütötte Beki exét egy tévéműsor kellős közepén, nem sokat segített a kapcsolatukon, sőt. Vajon lehet újra Berk, esetleg Márxi, vagy a Fogd be Aszád tagjai újabb vicces párneveken törhetik a fejüket? És hogyan fog hatni mindez Körte, Evelin és Aszádék, Anti és a trágár csellista jól összeszokott csapatára? Van helye köztük újabb embereknek is, vagy végleg széthull a társaságuk?

Véleményem: 

Sajnálom, hogy mostanában elhanyagoltam a blogot, de egész szemeszter alatt tele voltam kollokviumokkal, projektekkel, órai beadandókkal, és egy szóbelit húzok már február óta. Így megtiltottam magamnak, hogy olvashassak, mivel az egyetem fontosabb. Így a blogolás is kimaradt.
Míg január-február folyamán elolvastam 30 könyvet, március és április 8 könyv kivégzését érte meg. De ebből is nem mind regény volt, hanem novellák is. Májust pedig kibírtam könyv nélkül. Pedig a Könyvfesztivál ideje alatt beszereztem vagy 10 darab könyvet. De erős voltam, és kibírtam, mert tudtam, ha belekezdek, nem tudok majd leállni.

Kibírtam, egészen eddig… Mostanában annyi minden összejött, hogy egyszerűen nem bírtam tovább, muszály volt pihennem. Így a mostani hétvégét, pihenésre és olvasásra szánom (és beszerzem a Könyvhéten a következő adag olvasmányom).

photo-1433622070098-754fdf81c929Igazából nem is gondolkodtam azon, mit olvassak, egyértelmű volt számomra. A legnagyobb nehézséget a Nélküled elkerülése jelentette mostanában, így miután befejeztem a tanulást, nekiestem.

A blogon röviden írtam, hogy mennyire szerettem az első két részt, bár nem hoztam róluk külön bejegyzést. A Szent Johanna Gimit mindenki olvasta, így én sem maradhattam ki, tetszett, de nem szerettem bele. Elment. Bezzeg a Bexi sorozat. Egyszerűen imádtam. Sok könyvet élvezek, de hogy végigröhögjek egy könyvet, azt csak a Bexi és a Bábel tudta nálam elérni. A kedvenc részem egyértelműen a harmadik volt, azt a részt imádtam.
És ezért ért csalódásként a Nélküled.

A könyv jó volt. Nem akarom én szidni, mert nagyon élveztem. Faltam a lapokat. Egyszerűen nem tudtam letenni, pedig tudtam pár óra múlva kelni kell, és vizsgázni (csak 3 vizsgám volt a nap). De nem, annyira beszippantott a könyv, hogy nem érdekelt semmi más csak Bexi és Márk. Mert a könyv nem működne az ő párosuk nélkül. Hiába viccesek a mellékszereplők, Beka és Márk közötti kémia, ami különlegessé teszi a Leiner könyvek photo-1458175049065-aefb15b1b58bközött. És ebben a részben sem kellett ebben csalódni. De amiben igen, az a kiszámíthatósága a könyvnek. Ezt nem úgy értem, hogy 10 oldal után már tudom mi lesz a vége, nem, az egyáltalán nem jellemző, hanem minden egyes könyv egy adott sablon alapján készül el, és ez számomra a negyedik részre már unalmas lett. Minden egyes könyv azzal kezdődik, hogy Beki magányos és depressziós, aztán jön Nagy Márk, akivel egy hétig együtt lógnak egyfolytában, megy a történet, és a vége előtt, leírja, hogy ekkor még nem hitte volna, hogy így végződik a nap, és a végét tetőzi egy óriási cliffhangerrel. Eleiben ez annyira nem zavart. Igen, olvasnám tovább, nem épp a legjobb befejezés, de elnéztem. De most már nem tudom. Eddig valahogy mindig volt valami befejezése (az elsőben vége a műsornak, második majdnem vége az útnak, vagy épp Márk megütötte Gerit), de itt olyan érzésem volt, hogy már direkt szemétkedik velünk az írónő. Eddig sem volt szívbajos, de most olyan érzés, hogy a cselekmény közben fogta, és lezárta. Ez nem lehet befejezése egy könyvnek. Olyan, mintha fogta volna valaki, és kicsupálta a végső lapokat. Annyira egy olcsó megoldás, és annyira szemét dolog. Kezdek nagyon, de nagyon megharagudni Laurára.

photo-1430165558479-de3cf8cf1478A másik dolog, ami engem még zavar, az Bexi és Márk szenvedése. Miért kell ennyire húzni? Negyedik részre már úgy érzem, hogy ha tovább húzza az írónő, nagyon, de nagyon mérges leszek (, mert azt nem mondhatom, hogy nem olvasom el). Húzza, húzza, és az idegeimet is húzza. Egyértelmű szeretik egymást, egyértelmű, hogy együtt kéne lenniük, de nem hozza össze az írónő őket, mert miért is hozná. Tudom, a SZJG-ben is az 5. részben jöttek össze, de ott annyira nem érdekeltek, mivel Reni nem épp a legkedveltebb karakter, bár a kedvenc részem a sorozatból ez a rész. Szóval, szó mi szó, kezdem szúrós szemmel nézni a történetet. Főleg ezt azzal tetézi, hogy Márk minél inkább leküzdi önzőségét, és tényleg szuper pasi lesz, és még ekkor is makacskodik Rebeka.

Bekit mostmár nem is tudom követni. Ő is tudja, hogy szereti Márkot, minek szenved azzal a hülyével? A hülye alatt Tomit értem. Bár bevallom az elején tetszett is, hogy Márkot idegesíti vele, de a végén eléggé negatív karaktert formált belőle az írónő. Nem lehet szeretni, mivel egyfolytában csak féltékenykedik. Én Reni helyében már rég dobtam volna, mert ha most ilyen döcögős a kapcsulatuk, mit vár a jövőben? Persze, persze, azt mondogatja, hogy nyugodt életet akar, de látszódik, hogy nem az teszi boldoggá. Kell neki a társaság, akikkel pedig lehetetlenség nyugton maradni.

photo-1460398495418-62c9b5d79fbfLaura részről részre több szereplőt épít be a történetbe. Lassan már követni se lehet annyian lesznek. Tomiról már írtam pár szót. Pabló semmi extra nem volt, de már túl sok ez az “egésznap hülyülünk” karakter. És számomra Daniella sem hozott a történeten. Nekem nem vicces a trágár beszéde, a modortalan viselkedése. Már túl sok a mellékszereplő, elegen voltak az előző rész végén. Bár Márk anyukájának örültem. Elég szimpatikus volt, és tetszett, hogy valaki kiosztja végre Márkot.

Húúú, azért így leírva, elég sok negatívumot fel tudtam hozni. Azt hiszem kicsit felidegesített a vége, és ki kellett írnom magamból. A vége nagyon keserű szájízt hagyott maga mögött, és így a többi hibáját sem tudtam olyan könnyen elnézni.
Nem lett valami pozitív hangvételű a cikk, de remélem senkit se riaszt el a könyvtől. Nagyon jó könyv, csak mikor negyedik rész is ugyanúgy épül fel, és ilyen módon végződik, nem lehet nem haragudni Laurára.

Kedvenc karakter: Márk

Kedvenc jelenet: külön kedvenc nincs, imádtam minden jelenetet, ahol Berk szerepel

Borító: 1/5 – Sajnálom, én utálom ezeket a borítókat. Nagyon szomorú vagyok miattuk. Olyan mintha egy 12 éves kislányt leültettek Photoshop elé, és valami rózsaszínt összedobott. A többi is gagyi Photoshop hatást kelt. Nem tudom, ilyen borítóval, hogy adhatnak ki könyveket, csak egy ízlésficamosnak tetszhetnek.

Tartalom: 4,5/5

2 thoughts on “Leiner Laura: Nélküled

  1. Pingback: Leiner Laura: Valahol | Sabinomi
  2. Pingback: Leiner Laura: Egyszer | Sabinomi

Leave a Reply

