A Dal – 1. elődöntő – kritika, összefoglaló

Ez a poszt az első Dal-adás kritikája lesz. Mindegyik dalról külön fogok írni, és utólag még az adásról is szeretnék pár szót szólni. Már meghallgattam a számokat, a mai este fellépői között csak Freddie, Veres-Kovács Petra és Mushu gyakorolt rám hatást. Remélem ők továbbjutnak. Persze még változhat a véleményem. Mindenkiről írok pár szót. Röviden írok majd a dalról, a látványról és az összhatásról is.

Harsányi Levente és Tatár Csilla újra a műsorvezetők. Tavaly nagyon hiányoltam Gundit, most se örülök, hogy ők maradtak. Majd meglátjuk, javultak-e tavaly óta. Ezzel szemben a többi tavalyi észrevételt próbálták javítani. Az aplikáció már Windows Phone-ra is elérhető, és ingyenes a szavazás.

A zsűri is érdekes lesz. Nagy újítás, hogy mindenkit lecseréltem Pierott-n kívül. Főleg úgy, hogy nagyon sokan pont őt nem szerették. Nekem nem volt gondom vele, legtöbbször örültem is a pontozásának. Zsédát alig várom. Többiről nem hallottam. Majd meglátjuk milyenek lesznek.

——————

A számokról a műsor folyamán.

Odett: Az eleje nekem kicsit hamiskás volt, bár nem vagyok ennek a szakértője. Látványra sem sikeredett valami jóra. A hold jópofa volt, de a többi unalmas. Semmi extra, és ez a kis táncikálás nagyon ügyetlen. És ez a RUHA??? Most komolyan. A szám kicsit unalmas, agyon ismételt a refrén, bár egy idő után fülbemászó lett.

Tőlem megy egy 6 pont. Összesen 34 pontot kapott.

Fatima: Hát az eleje teljesen Meghan Trainor. A kinézet, a hangzás. Na, mindegy. Látványra túl színes, de azonkívül semmilyen. A dalban Burai betét tetszett, abból lehetne több is. Amúgy a szám nagyon fülbemászó, de nagyon nem Eurovision-s.

Itt is  6 pont. Zsűritől és a közönségtől 34 pontot kapott.

ByTheWay: Ez a szám szerintem nagyon semmilyen, de nem is az a gond. Eléggé rossz a hang, sok volt a hamis, élőben éneklés nem megy a srácoknak. Azon kívül látvány is nagyon semmilyen volt.

Rosszabb volt, mint a többi, ezért 5 pontra értékeltem. Másoknak sem tetszett túlzottan, 31 ponttal épp hogy nem lettek utolsók.

Mushu: Izsák kicsit sok, néha már nagyon is, de ez a szám óriási. Kicsit Izsák hangja elveszik. Hiányoltam még az energiát. Több őrület, robbanjon a dal.

Nem akarom felpontozni, így 8 pont. A zsűri dicséri, de csak 36 pontot kapnak végül. Nekem ők az egyik kedvnceim.

Török Jázmin: Tudom, szemétség, de engem nagyon zavar a kopasz feje és az óriási szája. A dal unalmas, semmi extra, kis “country” szám. A háttér túl virágos, és a nő is zavaró.

Azért jobb volt, mint a BTW, 6 pontot kap tőlem. Ő is 36 pontot kapott.

Benji: Ez a szám nekem nem tetszett elsőre? Most nagyon tetszik. Látványra is végre kapunk valamit, bár nem túl sok. Be kell valljam, nem olyan jó, mint a Mushu, de így most nagyon  megfogott.

Ide is 8 megy, mivel szeretném továbbjutatni (Mushunak 9-et kellett volna adjak). 39 ponttal Benji átvette a vezetést, és ezzel tovább is jutott 😀

Egy másik Zenekar: Ennek a számnak az eleje a Honey Beastre hajaz. Ez a szám is tetszik másodjára. Lassú, szép. De előzőek jobbak voltak.

7 pont nekik, összesen 36.

Veres-Kovács Petra: Végre egy olyan látvány, amit nagyon szívesen látnék kint is. Gyönyörű. A táncosok, a hó, minden… Annyira szép. A dalt én még mindig nagyon szeretem. Igaz a refrén kicsit unalmas. De engem megfog az egyszerűsége.

8 pont megy már csak a látvány miatt. A zsűri nem értékelte ennyire, csak 32 pontot kapott.

Freddie: Jaj, ez a hang… 😀 Miért ilyen egyszerű az összes háttér?  Komolyan, nehéz lenne megertőltetni magukat valamivel? Amúgy térjünk vissza a dalra. Elsőre tetszett, most se rossz, de nekem nem több. Jó, és kész. Nincs benne az az extra.

Benji és a Mushu jobb volt szerintem, de az Egy másik együttestől már nem. Inkább kerekítek felfelé, 8 pont neki is. 42 ponttal ő nyerte az estét.

Tolvai Reni: Nagyon nem szeretem ezt a számot. Ez a stílus nem jön be túlzottan, és valahogy nekem nem áll össze.

Talán jobb volt, mint BTW, legyen inkább 6 pont. 35 ponttal ő is 5. helyre került.

Továbbjutók: Freddie, Benji, Mushu és Egy másik zenekar, ötödik továbbjutóként pedig a zsűri Renit engedte tovább. Nem tudom kinek örültem volna jobban.

A vigaszágon reméltem Petra jut tovább, de sajnos a BTW rajongói összeszedték magukat.

——————

Végül a műsorról is szólnék pár szót. Első gondolatom rögtön Csilla ruháján való szörnyűlködés. Miért lenne nehéz felvenni egy rendes ruhát? Amúgy a műsor a szokott volt. Nem sok változást iktattak be (a zsűrin kívül). Az idei bevezető videók a szokásosnál is unalmasabbak. Az interjú után a szám címét és a szerzők bemutatását eléggé bénán oldották meg. Ez talán az eddigi legrosszabb mind közül. Sok számnál az ének túl halk, a zene pedig hangos. Ez szerintem a MTA hibája volt, mivel tavaly is voltak ilyen gondok.

A zsűri eddig egész jónak tűnik. Pierott Miklóssal együtt osztja a kritikákat, bár Miklós nem annyira pontoz mellé. Sok helyen nagyon hasonlóak voltak a megjegyzéseik. Zséda a kedvencem. Az a nő annyira elragadó. Olyan gyönyörű, kedves, mosolygós. Nagyon szimpatikus ember, és ez mellé még kritikákat is megfogalmazott, nem kellett félteni. “Karesz” pedig nálam a legantipatikusabb. Semmi értelmeset nem mondott, egész este hülyeségeket beszél, és pontozásnál se bőkezű.

Legnagyobb problémám a műsorvezetőkkel volt. Levente hibázgatott pár kisebbet, közben nyomta a rizsát. Sok hülyeséget mondott, sokszor fölöslegesen, ezek melett pedig a viccei valahogy nem illettek össze.

Legnagyobb problémám újra Tatár Csilla volt. Miért kell ezt erőltetni? Az elejében még elment, aztán közepe felé már kezdett nagyon idegeskíteni. Az interjúkban a kérdések értelmetlenek voltak, főleg ahogy oda-oda szólt a zsűrinek. Főleg, amikor anyáskodott. A végére már annyira belejött a bakizásba, hogy az utolsó 5 percben csak 3x hibázott. “Még egyszer utoljára töltsék le az alkalmazást” (Miért hányszor kell valamit letölteni???) vagy a “És mielőtt megtekintenék, hogy kire szavazhatnak, előbb zárjuk le a szavazást…” beszólások kicsit kiverték a biztosítékot a végén már. Bár az sem a legjobb, hogy még a továbbjutót se tudja úgy elmondani, hogy ne lőné el előre. Nehéz ki találni, hogy az ŐK, kire utalhat, mivel egy csapat volt csak a vigaszágon. Vagy ha már magával viszi a gyereket, jó lenne, ha nem szólna be Levente szövegébe, hogy merre van a gyerek…

Összeségében nekem idén is pont olyan, mint tavaly. A dalok eddig jobbnak hangzanak, mint a tavalyi felhozatal. Nagyon várom már a jövőheti adást.

Leave a Reply

