2015 – Kedvencek

Sajnos, az utóbbi hónapokban elhanyagoltam a blogot. Pedig tettem egy igéretet, hogy heti egy könyvet el fogok olvasni, és írok is róla. Hát könyvet olvastam is. Nem is keveset. Az egyetem és a sok tanulnivaló mellett, büszke vagyok magamra, elég sok könyvet elolvastam. Csak hát, mikor írni kellett volna, nem voltam, már ilyen ügyes. De mivel imádom az ilyen összefoglaló posztokat, megírom a könyveset. Tavaly inkább sorozatot néztem sokat, idén olvastam helyette. Lássuk a végeredményt:

Összes könyv, amit elolvastam: 61 – Túl teljesítettem magam, de ennek nagyon is örülök. Célom 30 könyv volt, még sikerült meg is dupláznom. És mindezt úgy értem el, hogy nem volt semmi nyári szünetem, és életemben legtöbbet ebben az évben tanultam. Büszke vagyok magamra 😀
Oldalak száma amit elolvastam: 23808 oldal
Legrövidebb: Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Dumort Hotel tündöklése – 56
oldal
Leghosszabb: George R. R. Martin: Kardok vihara – 1184
Átlag osztályzat: 4.7 – Túl vajszívű vagyok. Ha már valamennyire megtetszik egy könyv, vagy az előző részeit szerettem, nincs szívem lepontozni. Vegyük példának az Oppositiont. Hogy én abban mekkorát csalódtam! Persze nem volt rossz, de biztos nem 5/5, és mégis annyit adtam, mert az első rész megérdemelte. Vagy a Tükröm, tükrömöt is először 5 pontot adtam, de végül rájöttem, hogy nem érdemli meg, így utólag levontam egyet. Egyszerűen nincs szívem lepontozni őket.

 

Legjobb könyv:


Richelle-Mead-A_végső-áldozatRichelle Mead: A végső áldozat (Vámpírakadémia 6.)

Ez a könyv, ami beszipantott, magával ragadott, és vegül ott hagyott egyedül. Imádtam mindegyik részt, de ez a rész volt, ami olyan érzelmeket váltott ki belőlem, amiről nem is gondoltam, hogy vannak. Nekem ez volt a tökéletes könyv, tökéletes lezárása egy tökéletes sorozatnak. Utána még jó pár napig azért sírtam, mert vége lett.

Legjobb sorozat:

Richelle Mead: Vámpírakadémia

Kell ez magyaráznom??? Ennek a sorozatnak sikerült leszorítani a Harry Pottert a trónjáról. Imádtam. Minden megvolt benne, amit szeretek egy könyvben: mítikus lények, gyönyörű szerelmi szál, akciódús történet, elképesztő világfelépítés, badass főszereplő… Legnagyobb gondom nekem Lissával volt, nem kedveltem túlzottan, de szerintem ez nem von le a könyvek értékéből, mert ő ilyennek megírva. Nem lehet mindenki tökéletes.
Legjobb sorozatkezdő:

Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer – Mara Dyer eszmélése

Hát elég nehéz volt választani egyet is, mivel 23 sorozatba kezdtem idén, és a legtöbbjüket nagyon is megszerettem. 7-8 könyvet könnyűszívvel mondhatnék győztesnek, bár a végső három volt, ami közül nagyon nehezen döntöttem, mert a Gyilkos kegyelem és a Méregtan is az év egyik kedvence számomra. Mara Dyer egy hihetetlen történet, ahol végre a főhősünk saját maga ellenensége. A szerelmi szál nagyon szép volt, én is akarok magamnak egy Noah-t!
Legjobb sorozat folytatás:

Kiera Cass: The Heir – A koronahercegnő

Annyira imádtam ezt a részt. Bár főleg Kile miatt. Sokak nem szerették ezt a könyvet, nekem ez a kedvenc részem mind közül. Csak azt sajnálom, hogy a könyv, amit vettem, kezd széthullani. Ezért haragszok is a Gabóra, mert nem ez az egyetlen könyv, amit ott vettem, és szétesik.
Legjobb sorozatfejező:

Richelle Mead: A végső áldozat (Vámpírakadémia 6.)

Szerintem ezt nem kell tovább magyaráznom 😀
covers_343321Legjobb egyrészes:

E. Lockhart: A hazudósok

Hát nem sok ilyen könyvet olvastam. Elképesztő, hogy mennyi sorozatot olvasok. És hát az egyrészes könyvek, annyira nem is érdekelnek. Úgy lett a Hazudósok a legjobb egyrészes, hogy közben nem is tudom, mit gondolok róla. Tetszett az eleje, de közben sokkoló a vége, és nem tudom eldönteni, végül hova dől a mérleg nyelve. Ez a könyv számomra egy nagy kérdőjel.
Legjobb magyar szerzőtől:

Leiner Laura: Illúzió

Nem is tudom, miért raktam be ezt a kategóriát. Kemény 3 magyar könyvet olvastam, az is a Bexi-sorozat részei. Nekem ez a kedvenc Leiner Laura könyvem, mivel engem a SZJG nem varázsolt el. Bezzeg ez a sorozat. Főleg a harmadik rész. Csak egy kicsit mérges vagyok Laurára, miért kell így befejezni a könyveket. Ez már a szemétség kategóriát súrolja.

 

Legjobb middle-grade:

Shannon Hale: A Mesehősök Végzetkönyve

Bevallom, szeretem a fiatalabbaknak szóló történeteket, főleg ha valamilyen mesefeldolgozás. Az Ever After High elvarázsolt, és a 7 és 12 éves unokahúgaimmal egy szintre hozott, és velük bámultam a rajzfilmeket. Nagyon aranyos, varázslatos kis mese.
Legjobb YA:

Richelle Mead: A végső áldozat (Vámpírakadémia 6.)

Na már kezdek magamnak unalmas lenni… 😀
Legjobb paranormális:

Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer – Mara Dyer eszmélése

A Mara Dyer stílusa elvarázsolt, és mivel nem írhatom a VA-t, ez volt még az év nagy kedvence számomra.
739373Legjobb disztópia:

Susan Ee: Angelfall – Angyalok bukása/ Marissa Meyer: Scarlet

Nem szenvedek tovább. Nem tudok választani többet. Angelfall stílusa és az angyalok iránti szeretetem vetekszik egy modern mesefeldolgozással. Mind a kettő kiemelkedő könyv. Angelfallban megismerhetünk egy társadalmat, amelyet az angyalok tettek tönkre, míg a Cinder világában Holdlakókat és kiborgokat ismerehetünk meg. Mindkettő varázslatos.
Legjobb high-fantasy:

Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan

Azokat a fantasy műveket értem itt, ahol egy kitalált birodalomról olvashatunk, ami a középkori világra emlékeztet. Ez az egyik kedvenc kategóriám, ide sorolnám az Eragont, Trónok harcát, Üvegtrónt, Gyilkos kegyelmet, Gracelinget, stb… De miért éppen a Méregtan lett a kedvencem, miközben a harmada az elolvasott könyveimnek ebben a stílusban játszódik? Nem tudom én sem. Imádtam az Üvegtrónt és a Gyilkos kegyelmet is, de most úgy érzem, a Méregtan volt a legjobb. Lehet ha holnap kérdeznétek, már mást mondanék…
Legjobb reális:

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók

Nagyon sokáig várt ez a könyv, mire végre sikerült elolvasnom. Nem is okozott csalódást. Imádtam. Egy nap alatt kiolvastam, nem tudtam otthagyni.
Legjobb főhős:

Celaena Sardothien (Sarah J. Maas: Throne of Glass – Üvegtrón)

Tudom sokan nem szereteik Celaenát, de nekem ő a kedvencem. Ennek egyszerű oka van. Őt érzem legközelebb magamhoz, ő hasonlít legjobban rám. Mert attól, hogy könyvmolyok vagyunk, érdekelhet minket a divat és a szépség, és eddig egy könyv se jut eszembe, ahol így rajongott volna valaki a divatért és a gyönyörű ruhákért. Ezen felül féltenünk se kell őt, bárkit el tud távolítani az útjából.

 

ben-barnes-ben-barnes-6875582-783-555

Dmitrij, ahogy elképzeltem

Legjobb könyves pasi:

Dimitrij Belikov (Richelle Mead: Vámpírakadémia)

Dimitrij egy Isten. Beleszerettem, és csak ő kell nekem 😀 Bár Adriann-t is nagyon szerettem, főleg a Vérvonalakban. Ott ugye ő került hozzám közel. Meg kell említenem még Kile Woodwork-ot. Egyszerűen imádtam minden jelenetet, amiben benne volt. Sajnos, számomra az kevés volt. Annyira jól működött közte és Eadlyn között a kémia. Sosem csináltam előtte olyat, hogy fogtam és előre lapoztam, hogy lássam, mikor lesz újra Kile. De azért nem tudok elfeletkezni Noah-ról a Mara Dyerből, Galént vagy Rafit sem, bármikor elfogadnám őket is 😀
Legjobb páros:

Rose- Dimitrij (Richelle Mead: Vámpírakadémia)

Ami köztük van egyszerűen lenyűgöző. Ilyen gyönyörű szerelemről még nem olvastam. Őket egymásnak teremtették. Sajnáltam Adriant, mert szerettem, de esélye sem volt Dimitrij mellett. Kile és Eadlyn is nagy kedvencem.
Legjobb szerelmi háromszög:

Celeana- Chaol- Dorian (Sarah J. Maas: Throne of Glass – Üvegtrón)

Hát igen, két ilyen tökéletes fiú közül nagyon nehéz választani. Bár én az elejétől fogva TEAM DORIAN-ba tartozom, sosem bántam a közös részeket Chaollal sem. Bárkit választ, tökéletes lesz. Ebben a kategóriában gondolkodtam még A koronahercegnőn is, de számomra az nem háromszög, két okból is. Sokkal több fiú van benne, akik Eadlyn figyelmét felkeltették, és számomra, Henri bármennyire is cuki, Kile-hoz senki sem ér fel.

 

Kedvenc mellékszereplő:

Kile Woodwork (Kiera Cass: The Heir – A koronahercegnő )

Sajnos annyi szereplőnk van a könyvben, hogy Kile eléggé kiszorul. Pedig én mennyire élvezném, ha csak Eadlyn és Kile lenne végig benne. Imádom Kile-t. Remélem a következő részben, többet fog szerepelni.
Legjobb világfelépítés:

Kiera Cass: The Heir – A koronahercegnő/ Richelle Mead: Vámpírakadémia/ Susan Ee: Angelfall – Angyalok bukása

Mind nagyon jól megírt világ, kedvelhető karakterekkel, imádnivaló szerelmi szállal. Eleget zengtem már róluk a fentiekben.

 

Legjobb borító:

Victoria Aveyard: Vörös királynő/ Kiera Cass: The Heir – A koronahercegnő/ Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer – Mara Dyer eszmélése

covers_314465covers_366386covers_346994

Írő, akit most fedeztem fel:

Kristin Gier

Be kell valljam, eddig mindig húztam az Időtlen szerelem trilógiát. De idé megjelent a Silber, amit be is szereztem, és ami annyira elvarázsolt. Imádtam, ezért neki veselkedtem a trilógiának is. Nagyon magával ragadó az írónő stílusa. Ezt a kategóriát csak azért adtam hozzá, hogy ezeket a könyveket is kiemeljem, mert csodálatosak, de valahogy sehol se lettek kiemelve.

Kedvenc stílus:

sötét paranormális YA

Hát ez nem éppen a legjobb leírás, de kicsit nehéz leírni. Itt azokra a könyvekre gondolok, amelyeknek a hangulata olyan sötét, nyomott. Ilyen számomra a Mara Dyer, az Angelfall, a Silber… Imádtam mindet. Ez idén vált a kedvencemé.

 

Legnagyobb pozitív csalódás:

Rachel Hawking: Démonüveg

Mint már írtam egyik kritikámban a Hex Hall nem vállt a kedvencemé, így elég nehezen is kezdtem bele a Démonüvegbe. Aztán a végére annyira élveztem, nagyon megszerettem. Sokkal jobb volt az elsőnél, a történetben nagyobb csavarokkal. Elképesztő. Nekem ő volt a legnagyobb pozitív csalódásom.

 

 

Legnagyobb csalódás:

Jennifer L. Armentrout: Opposition – Ellenállás

Bár a Tökéletes Kémia is egy nagyon nagy csalódás volt, ott nem olvastam az előző részeket. Az első részt imádtam, a többit szerettem. Alig vártam már a befejező kötetet. Sajnos 3 hónapot várnom is kellett, míg elolvashattam. És aztán jött a bumm. A sztori nem olyan rossz, de egyszerűen nem tudok rá gondolni jó szájízzel. Én akkorát csalódtam Daemonben… Annyira szerettem, erre most végre többet is olvashattunk nézőpontjából, erre miből állt az egész. Röviden: “De jól néz ki a Katy, megdugnám.”, “Kettesben vagyok Katyvel, most szeretkezzünk”, “Ránézel Katyre, megöllek.”. Komolyan szex, szex és szex. Kit érdekel, hogy most leigázzák a Földet??? Katy se volt sokkal jobb, de ő benne nem csalódtam, mint Daemonben.
Legrosszabb könyv: 

Courtney Summers: This Is Not a Test – Éles helyzet

Az egész könyv egy nagy rakás sz.r volt. Komolyan. Egész könyvben csak arról volt szó, hogy mennyire depressziós a csaj. Ahh!
Legrosszabb karakterek:

Tara Sivec: Csábítások és csemegék

Sajnos nem tudok kiemelni egyet sem, mind rossz volt.

 

Ajánlataim:

Az az igazság, hogy így végignézve a listán is vannak olyan könyvek, amiket nagyon szerettem, de nem kerültek be. Szóval, ide leírom az összes könyvet, amit idén olvastam, és ajánlok másoknak, hogy olvassák el, mert megéri.

Richelle Mead: Vámpírakadémia sorozat, Kiera Cass: The Heir – A koronahercegnő, Rachel Hawkins: Demonglass – Démonüveg, Robin LaFevers: A halál szépséges szolgálólányai sorozat, Sarah J. Maas:  Üvegtrón sorozat, Marissa Meyer: Scarlet, Jennifer L. Armentrout: Luxen 3. és 4., Michelle Hodkin: The Unbecoming of Mara Dyer – Mara Dyer eszmélése, Stephanie Perkins: Anna és a francia csók sorozat, Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan, Leiner Laura: Bexi sorozat, Susan Ee: Angelfall sorozat, Shannon Hale: Ever After High sorozat, Kerstin Gier: Silber, Kerstin Gier: Időtlen szerelem trilógia, Richelle Mead: Vérvonalak sorozat, Anna Banks: Triton

 

 Itt megnézhetitek idei olvasmány listám: 

http://moly.hu/tagok/sabinomi/olvasasok?year=2015

Leave a Reply

