Nyári olvasmányaim

Sziasztok! Tudom, tudom, megint elmaradtam, és alig írtam cikket. Sajnos ez a nyári munka melett, nem nagyon jött össze. Persze, mivel az egyik munkahelyemen mást se csináltam csak olvastam, elég sok könyv átfutott a kezeimen. De esténként miután hazaértem, nem volt erőm már leülni és írni, hanem kikapcsolódtam inkább egy könyv társaságában. De azért úgy gondoltam, ha már nem írok róluk külön cikket, ebben a cikkben összegyűjtöm, miket olvastam egy kis élménybeszámolóval 😀


George R. R. Martin: Királyok csatája (A tűz és jég dala 2.)

Olvasás: 2014. július 23. – 2015. július 13.
Értékelés: 5/5
Erről még a nyár elején írtam, akkor még volt erőm. Röviden: szerettem a könyvet, ám meguntam már a világot. Nem gondoltam, hogy lehet hosszú egy könyv, de a 3. résszel együtt eléggé untam már a világot. Persze ey nem azt jelenti, hogy nem tetszett volna, mert igenis nagyon szerettem.
Itt olvashattok róla bővebben:

https://sabinomi.wordpress.com/2015/07/30/george-r-r-martin-kiralyok-csataja-kardok-vihara/


George R. R. Martin: Kardok vihara (A tűz és jég dala 3.)

Olvasás: július 16. – július 29.
Értékelés: 5/5
Az előző kritika erre a könyvre is vonatkozik. Nem is tudom szétválasztani a két könyvet, nekem egybefolyt az egész.

Stephanie Perkins: Anna és a francia csók (Anna és a franci csók 1.)
Olvasás: július 29.
Értékelés: 5/5
Róla is olvashattatok a blogom már. Nagyon imádtam. Romantikus, mosolygós, aranyos történet.

Stephanie Perkins: Lola és a szomszéd srác (Anna és a franci csók 2.)
Olvasás: július 30. – augusztus 2.
Értékelés: 5/5
Hát, Anna után, muszály volt elkezdenem a 2. részt is. Nem is kellett csalódnom. Hozta ugyanazt a színvonalat, mint az előző. Bár ha való életben találkoznék Lolával, hát… Be kell valljam elég fura egy csaj, bár Cricket se az a tipikus fiú. Nagyon aranyos páros ők így együtt. Bezzeg Annáék, nekem kicsit olyan érzésem volt, hogy nem is ők lennének az első részben és itt. És hát Max… Nem tudom, mit evett rajta egyáltalán Lola. De összeségében nagyon imádnivaló, vicces könyv.

Kendara Blake: Vérbe öltözött Anna (Anna 1.)
Olvasás: augusztus 5. ?
Értékelés: 5/5
Először féltem belekezdeni, mivel nem rajongok a horror történetekért, de kiderült, nincs okom az agoodalomra. Fura volt elejében, hogy fiú szemszögéből látom azz eseményeket (Fogalmam sincs miért, kedvencs sorozataim közt sok férfi szempontból játszódik – Harry Potter, Percy Jackson, Alex Rider…). A történet érdekes volt, volt pár csavar.

Tara Sivec: Csábítások és csemegék (Csokoládéimádók 1.)
Olvasás: augusztus 5.
Értékelés: 3/5
Erről a könyről olvastam hideget-meleget, de úgy gondolom adok neki esélyt. Aztán mikor elkezdtem olvasni, azt hittem azonnal kiszaladok a világból, annyira idegesített. Az eslő két fejezetben a főszereplőnk szövege, hát szörnyű volt. Ott akartam hagyni a könyvet, de adtam három fejezetnyi lehetőset. Addigra végre történet valami, így végig olvastam. Hát a vége nem volt olyan rossz, érdekes történet. A legjobban a kisfiút (elfelejtettem mindenki nevét) nem birtam. Komolyan, engem nagyon irritált a szövege. Hát ilyeneket mondjon 5 évesen. Nekem nagyon sok volt. Meg a szexéhes barátnők. Jaj, hagyjuk már… Ha még egy káromkodást olvastam volna, kivágom az egész könyvet. Nem zavar a káromkodás egy szintig, de mikor minden második szó az. Meg szerintem egy könyvben se a legjobb használni. Persze, ha úgy hozza a helyzet. De ez rettentően sok volt. Ez mellé meg a sok értelmetlen mocskos beszéd. De ha sztoriban hozzátett volna. De nem, semmi. A legtöbb könyv végén ugye van a tetőpont, amikor a főhősünk nehéz szituációban találja magát. Hát itt olyan se volt. Csak az elején elmondja, hogy milyen rossy szituációban van a csaj, és aztán jön a barátnő, jön a pasi, és fogják, megmentik. Ennyi az egész. A humor se jött át nálam, főleg mert az a gyerek mocskos beszédén próbátla átadni az írónő. De végül is nem volt olyan rossz, mert hát elolvastam.

Kendara Blake: Rémálmok lánya (Anna 2.)
Olvasás: augusztus 5. – augusztus 12.
Értékelés: 3/5
Jaj, annyira sajnáltam ezt a könyvet. Az első olyan jó volt, de ez. Hát alig tudtam végigolvasni. Annyira karakteridegenek voltak a szereplők cselekedetei. És szerintem a történettel is volt pár gond. Semmi értelme nem volt az egésznek. Vagyis egy valami, megtudtuk a tőr eredetét. De ez a mentsük meg Annát projekt, elég nagy hülyeség volt szerintem. Nem kellett volna a második rész.

Maria V. Snyder: Poison Study – Méregtan (Study 1.)
Olvasás: augusztus 12.
Értékelés: 5/5
Már írtam, hogy mennyire imádom a fantasy világban játszódó könyveket, amik főszereplője egy különleges erős lány. Hát ez a köny is ilyen. És képzeljátek? Imádtam. Imádtam, minden egyes részletét. A sztorit, a karaktereket, a világot. Mindent. Nem tudok hibát találni. A jövőre nézve, meg nagyon remélem, hogy a következő részben is meglesz az elegendő Valek. Alig várom már a követekző részt.

Leiner Laura: Késtél (Bexi 1.)
Olvasás: augusztus 12. – augusztus 13.
Értékelés: 5/5
Laura könyveit mindig is szerettem, de be kell valljam, én nem vagyok nagy SZJG-rajongó. Jó volt, és ennyi. Bezzeg imádtam a Bábelt, de az Akkor szakítsuk! nem váltotta be a hozzá fűzött regényeket. Erre jött a Bexi. Laura összes könyvében találkozhatunk őrült karaketekkel, itt ugye Aszádék azok, de nem kaptam azt a rengeteg mennyiséget, mint eddig. És ez igazából tetszett. Reálisabbá tette számomra, mert ennyire hülye/idétlen emberekkel én még sosem találkoztam. Bexi pedig olyan karakter, akinek a bőrébe teljesen bele tudtam bújni. Persze nem zenélek, nem vagyok híres, mégis olyan érzés, hogy ő olyan áltagos csajszi, mint én. És Márk… Az egoista dumáival, az arrogáns természetével, nem gondoltam, hogy meg lehet szeretni. De rájöttem, tévedtem. De még mennyire.

Leiner Laura: Hullócsillag (Bexi 2.)
Olvasás: augusztus 13. – augusztus 15.
Értékelés: 5/5
Öröltem, hogy már kijött ez a rész. Nehezen tudtam volna várni. Ezért jobb később olvasni, nem mikor megjelenik. Jaj, úgy imádom Bexi-Márk párost. Úgy szurkoltam nekik, nagyon cukik. Jöjjönek már össze, de gondolom Geri megint jól megkavarja a dolgokat. És Lexi/Evelin karaktere is tetszetős. Kellett még egy lány a csapatba. Túl sok volt már a fiú.

Courtney Summers: This is not a test – Éles helyzet (Éles helyzet 1.)
Olvasás: augusztus 16. – augusztus 17.
Értékelés: 4/5
Már rég kinéztem magamnak fülszöveg alapján. Ami azt illeti, azt is kaptam, amit a fülszövegben ír, és amiket olvastam róla. De mégis… Nekem nagyon nem jött be az egész. Túl depressziós volt a főszereplőnk, és nekem sok volt már, hogy mennyire rossz az élet. Persze rossz, mégis a többi szereplő másképp állt hozzá az egészhez. Na, mindegy. Ez a konyv nem nekem íródott. Nem az én stílusom.

Jenny Han: The summer i turned pretty – A nyár, amikor megszépültem (Nyár 1.)
Olvasás: augusztus 17. – augusztus 19.
Értékelés: 5/5
Aranyos kis történetet mesél el nekünk Jenny Han. Én szerettem minden mondatát. Szeretem az ilyen nyári történeteket. Én team Jeremiah csapatba igazoltam, rögtön az elején. Conrad viselkedése eléggé érthetetlen volt számomra. Belly pedig kicsit hisztis. Na nem mindha engem zavart volna, be kell valljam sokszor magamra emlékeztetett.

Jenny Han: It’s not summer without you – Nincs nyár nélküled (Nyár 2.)
Olvasás: augusztus 19.
Értékelés: 5/5
Ebben a könyvben már teljesen Jeremmiah-t szerettem. Conrad, annyira idegesítő és érthetetlen volt. Ám már ebben a részben éreztem, hogy nem hozza azt a szintet, amit az előző. De tetszett. Itt már azért az eleje, elég szomorú volt. Ajánlat, ne olvassátok munka közben, mert elég kellemetlen közben sírni.

Jenny Han: We’ll always have summer – Örökké nyár lesz (Nyár 3.)
Olvasás: augusztus 20.
Értékelés: 4/5
Miért kellett ez a rész? Miért? Főleg miért kellett ekkora bunkót csinálni Jeremiah-ból? Meg ez az egész házasság. Elég egyértelmű volt, hogy ez lesz a vége. Jaj, sajnálom, hogy így el kellett rontani a végét. Főleg Jert.

Simone Elkenes: Tökéletes kémia (Tökéletes kémia 1.)
Olvasás: augusztus 21. – augusztus 22.
Értékelés: 3/5
Mindenkitől csakk jót hallottam a könyvről, és már nagyon régen el akartam olvasni, de valahogy sosem jött össze. A nyár-trilógia után kellett valami romantikus még, így végül elkezdtem olvasni. Nagy csalüdást jelentett a számomra a könyv. Nem volt olyan rossz, de én sokat vártam tőle. Az egész történet nekem majdnem egy az egyben Felhők felett három méterrel kicsit átdolgozott változata. Amit én már akkor sem szerettem, nekem nem jött át az egész, és ez a könyv sem. Nem tudom, hogy esélyt adjak a többi résznek vagy sem? Azt mondják, hogy azok már jobbak, de ekkora csalódás után, nem tudom akarom-e olvasni őket.

Kelly Oram: Szívzűrterápia strébereknek
Olvasás: augusztus 30.
Értékelés: 5/5
Eszem ágában sem volt elolvasni ezt a könyvet. Ám a Facebookon nézelődve, kidobott egy rajzpályázatot a könyvhoz, és nézegetni kezdtem a képeket. Azt hiszem még egy idézetet is olvastam belőle, és annyira felcsigázta az érdeklődésemet, hogy rögtön elkezdtem olvasni. Pár óra múlva már kész is voltam. Ha egy szóban kellene jellemezni a könyvet, az aranyos szót használnám. Nem volt semmi egetrengető benne, mégis könnyed, romantikus estét adott nekem. Avery és Grayson páros nagyon cuki. Főleg GRAYSON, ahogy gondoskodni próbált Ave-ről.

Cassandra Clare – Maureen Johnson: A Dumort Hotel tündöklése (Bane krónikák 5.)
Olvasás: augusztus 30.
Értékelés: 3/5
Mivel imádom az árnyvadász világban játszódó könyveket, egyértelmű, hogy ezeket is el kell olvasnom. Nem rosszak ezek a kis novellák, de nekem olyan semmilyenek. Tudom, tudom, nagyon sokan rajonganak Magnusért, és nekik éppen elegendő. Ám én sosem rajongtam túlzottan Magnusért. Jó karakter, szeretnivaló, ám mégse rajongok érte. Nem értem, mire vannak úgy érte az emberek? Persze, a többi novellát azért végigolvasom, főleg, hogy hamarosan Alechez is eljutok, hátha megértem a sok Malec-fant.

Összesen 17 könyv (16 regény + 1 novella). Azt kell mondanom, hogy magamhoz képest ez nagyon is sok. Az utóbbi években annyi minden programom volt, hogy egyszerűen nem jutottam oda az olvasáshoz. Mindezt még úgy, hogy két munkahelyen güriztem szabadnap nélkül, elég jó kis teljesítmény. Azért beletartozik az igazsághoz, hogy a részmunkaidős állást azért imádtam, mert a boltba alig jött ember, így a 10 órámat végig olvashattam 😀 Nem is volt rossz… A kritikákból szerintem kiderül, hogy melyikek, amik tetszettek, melyikek nem, de azért itt még leírom a három kedvencemet, és amelyiket legrosszabbnak tarottam.

Legrosszabb 3:

3. Tökéletes kémia

2.Csábítások és csemegék

1.Éles helyzet

Top 3:

3. Késtél

2. Anna és a franci csók

1. Poison Study

Leave a Reply

