Richelle Mead: Örök kötelék

Adatok:covers_121331

Eredeti név:

Spirit bound

Sorozat: Vámpírakadémia 5.

Oldalszám: 348 oldal

Goodreads átlag: 4,38

Besorolás: paranormális, YA

Vélemény:

Bocsánat, hogy nem írtam mostanában, de nagyban tanulok. Most is azt kéne, de volt szabadidőm, és úgy voltam, hogy picit olvasok, és aztán egyszerűen nem tudtam leállni. Annyira jó volt. Egyszerre három könyvet elolvastam. Olvasnék még, de tanulnom kell, és nem tudom, hogy a Vérvonalak első részét kiadta kiadó, a 2. pedig fent van kalózfordításban, de a többit angolul kell olvasnom. Akkor már érdemesebb lenne angolul is kezdenem. De nem tudom, hogy megértem-e. Mivel nem fogok írni egy darabig, minden könyvről írok kritikát, és heti szinten majd megosztok egyet.

Las Vegas, Nevada, USA, The StripA Vámpírakadémia előző részeiről mind írtam kritikát, és elég egyértelmű volt, hogy mennyire odavagyok a könyvért. Az előző rész kritikájához hasonlóan, itt is leírom inkább véleményem, amit pedig SPOILER nélkül nem tudok megtenni. Szóval ne olvass tovább, ha még NEM OLVASTAD!

Elég egyértelmű volt számomra, hogy ebben a részben „mentik” meg Dmitrijt, mert egész könyvön keresztül rejtőzködni elég nehéz. Ám feltűnt valami. Most már nem ÚGY néztem Dmitrijre. Míg az előzőben reméltem, hogy megvan benne a jó, itt már tudtam, hogy gonosz. Itt már más valaki volt. És miután Lissa visszaváltoztatta, engem nagyon idegesített a hiszti, amit Rose közelében lenyomott. Ő csinált rosszat Rose-zal, utána még neki áll feljebb.

Ezért is örültem Rose és Adrian kapcsolatának. Bár már a könyv elején sajnálni is kezdtem. Mert tudtam, hogy Rose-nak és Dmitrijnek együtt kell lennie. De ahogy viselkedett Dmitrij, és amennyire szeretem Adrian, olyan jó volt őket együtt látni. Én tényleg szurkoltam, hogy legyenek együtt. Egyáltalán nem gondoltam, hogy ebben a könyvben szerelmi háromszög lesz. Bár egyértelmű volt a végkimenetel, de ha választanom kellett volna ez a könyvbeli és eddigi viselkedésük alapján, nem tudtam volna választani. WizardsMansion

Lissának végre kezdett a szememben pozitív karakternek lennie, aztán elrontotta. Elég sokszor kifejtettem, hogy elég önzőnek tartom, és nem túlzottan figyel Rose-ra. A könyv feléig ezt elég szépen megvétózta. Nagyon örültem, hogy így megváltozott. Aztán jött Dmitrij. Tudja mit meg nem tett Rose, hogy visszahozza, és erre ő jobban aggódik azért, hogy mi lesz Dmitrijjel? Rose csak szenvedjek, nem is érdekli.

A másik karakter, akit egyszer kedveltem, egyszer nem pedig Tatjana volt. Érdekes, hogy a végén pozitív hős lett. Főleg, hogy ha eszembe jut, milyen szemét volt az első könyvben. Bár ugye Mia is elég nagy pálforduláson esett át azóta.

Ami furcsa volt számomra az Abe és Rose kapcsolata volt. Az előző könyv végén kiderült, hogy az apja, addig semmi se volt, aztán mindenhol ott van és apáskodik. Olyan érzésem volt, hogy minimum ismerte eddig Rose-t, hogy így viselkedik. A másik, ami zavart meg az, hogy az elejében Eddie milyen sokat megjelent, aztán meg Las Vegas után kb. eltűnik a képből. Persze néha megemlíti, hogy együtt dolgoztak, de kb. ennyi. Eltűnt.

abe_mazur_by_thesearchingeyes-d6gm35aA könyv elején, mikor Rose búcsúzik az akadémiától annyira megható volt. Már nekem is hiányozni kezdett, ahogy olvastam. Át tudtam érezni a helyzetét.

Már többször is említettem az előző kritikáimban, hogy elég sok dolog kiszámítható. Ez nem zavar, de így is nagyon imádom. Ez a rész volt az, ami legkevésbé volt számomra kiszámítható. Főleg a vége nem. Ami nem is nagyon tetszett. Elég bénán lett vége. Elvágták a sztorit. Az eddigiekben mindig volt valami harc, és azután lett vége. De nem így… Meg hát a következő rész sose a vége után jött, hanem később. Bár elég fordulatos volt. Erre nem számítottam.

Ez a könyv számomra nem a kedvencem a sorozatból, a harmadik és negyedik jobb volt, de attól imádtam.

Kedvenc karakter: Rose, Adrian

Kedvenc jelenet: Lissa és Christian megmentése

Borító: 3/5

Tartalom: 5*/5

Leave a Reply

