Richelle Mead: Véreskü

Adatok:B909976

Eredeti név: Blood Promise
Sorozat: Vámpírakadémia 4..
Oldalszám: 350 oldal
Goodreads átlag: 4,38
Besorolás: paranormális, YA

Vélemény:

Na már a negyediken is átrágtam magam. Nem mintha nehezen ment volna. Az megy nehezen, hogy sajnos többet nem olvashatok, mert vizsgaidőszak lassan kezdődik, és tele vagyok tanulnivalóval. Bár eddig is volt elég, de be tudtam szorítani az időmbe. Most csak órákon tudok olvasni 😀

Szóval ejtsek pár szót a könyvről is. Hát imádtam. Talán a harmadik jobban tetszett, bár nem is tudom. A lényeg, hogy nagyon, de nagyon, de nagyon jó volt. A kritikát nem tudom spoilerek nélkül megírni, de ha nem olvastad még egyáltalán, nem a negyedik értékelésével kezded. Szóval a KRITIKA SPOILERES, NE OLVASD TOVÁBB, HA MÉG EDDIG NEM TETTED MEG! (Elég nagy hiba számodra. )

A történetről már nem nagyon ejtenék szót, elég annyi, hogy Rose elmegy Oroszországba megkeresni Dmitrijt, hogy megölje. Érdekes, hogy itt látszott meg a legjobban, hogy mennyire megviselte Rose-t, hogy nem ismerhette a szüleit (amit az anyjáról tudott, az nem volt túl sok). Érdekes a ragaszkodása a Belikovokhoz.verzo-megvalto Én a helyében rosszul éreztem volna magam, hogy egy családon élősködik. Persze, ők nem így fogták fel, örültek Rose-nak, de akkor is. Rose pedig élvezte a törődést.

De a visszaemlékezések, hát azok szörnyűek voltak számomra. Az első 100-150 oldalon (még Bajában van), annyit sírtam Dmitrij elvesztésén. Bár elég egyértelmű volt számomra, hogy nem hallhat meg, és majd Lissa a lélekkel visszafogja változtatni (ugye ez még nem történt meg, de a vége nagyon ilyen kifejletet hotdoz). De attól el tudtam képzelni mennyire fájhat Rose-nak, és nem is tudom pontosan. Átéreztem szegény helyzetét. Bár később, mikor „leszúrja” Dmitrijt, ott már 100% biztos voltam, hogy nem halt meg, ezért azon már nem sírtam.

Na, de visszatérve Belikovékra. Rose számára ők a tökéletes család, bár azért vannak hibáik. Nekem a kedvencem egyértelműen Jeva volt, Dmitrij nagyanyja. Az anyukája a tökéletes háziasszonyt testesíti meg, de igazából nem agyon tűnt ki a szereplők közül. Victoria annyira tipikus kamaszlány, naiv, hisztis. Látja, hogy járnak körülette a dampyrok, ő mégis abban hisz, hogy vele másképp lesz, de csak rá kellett nézni Rolandra, egyből leesett, hogy nem a rendes fajtából való. Na, és hogy van az, hogy teherbe esik a testvéred valakitől, és még csak azt sem tudod kitől? Oké, hogy szégyelled, de a családodnak csak tudnia kell, ki az apa.

tumblr_static_gdgSidney karaktere elég érdekes. Szerintem meg is éri, hogy aztán az ő karakterére épüljön a következő sorozat. Már alapból ez az alkimista dolog is elég érdekes. Többet olvastam róla, érdekel milyen az egész. Ám Sidney-n látszik, milyen az, ha valakit a szülei előítéletesnek nevelték. Bár nem kellett sok idő, hogy megkedvelje Rose-t. Nem tudom, hogy nem lehet kedvelni Rose-t. Nekem a szavaiból végig az jött le, hogy ő nem akarja a családi örökséget, és kedvtelen munkájával szemben. Sajnos tényleg kevés szerephez jutott, de alig várom, hogy róla is olvashassak.

Avery, jaj Avery. Régebben kerestem képeket a kritikához, és kidobta Averyt. A képen Megan Fox volt és nekem Avery rögtön antipatikussá vált. Nem tudom, mért van ez, de Megan Fox nekem annyira beképzeltnek tűnik. Tényleg gyönyörű nő, de a nézéséből ez tudom kiolvasni: „Én jobb vagyok nálad”. Tudom, ennek semmi köze Averyhez, de rögtön hozzákapcsoltam, és már meg is van a negatív kép. Aztán olvasás közben sem kedveltem még. Ez a bulizós csajok alapból nem jönnek be, de Averyben volt valami negatív. Nem tudom. Egyszerűen érezni lehetett, hogy hátsó szándékai vannak.

Megan-Fox-as-Avery-Lazar-vampire-academy-10024022-300-348Mikor Abe-t először leírta az írónő, török kinézetű mora, rögtön az ugrott be, hogy ő lesz Rose apja. De most komolyan. Elég egyértelmű volt. Meg az is, hogy az anyja küldte Rose után. Mint személyiség nem nagyon lehetett megismerni. Rose-t végig idegesítette, ha megjelent, így kicsit engem is.

Lissában végre láttam fejlődést, ahogy szomorkodik Rose miatt. Aztán a következő pillanatban, majd megőrültem tőle. A végén végre pozitív élményem volt vele szemben, és remélem, ilyen marad, mert így megkedvelhető. Végre nem csak ő létezik a világon, hanem rájött, hogy Rose is fontos.

És Dmitrij… Az emlékezések során sokszor eszembe jutott, és kezdtem azon gondolkodni, hogy ki számomra az álom könyvespasi… Eddig egyértelműen Daemon Black volt, bár az első könyvben vett le a lábamról, a többiben annyira már tűnt ki a sorból, de attól még imádom. És ekkor jött Dimitri_Belikov___Dhamphir_by_EverHatakeDmitrij. És rájöttem, hogy nem tudom, kit szeretek jobban. Dmitrijről még álmodtam is, hogy szerelmes vagyok belé 😀 Persze ebben a részben megváltozik, de én még mindig látni akartam benne a jót. Bár eléggé ráébresztett a hidas jelenet, hogy nem azért akarta Rose-t, mert szereti legbelül, hanem mert erős striga lenne, jó trófea, bár azért reménykedek benne, hogy valamicskét még szereti.

Ám érdekesek voltak azok a jelenetek, amik Dmitrij szobájában történtek. Nekem végig olyan hangulatom volt, mintha visszanézném True Blood egyik jelenetét, mikor Bill és Sookie elutazik valahová, és egy hotelszobában tartózkodnak. Szerintem azért lehet így, mert itt inkább az erotika uralkodott és a szenvedély, az érzések és romantika helyett.

Miután így jól kiveséztem a szereplőket, egy valamit még meg kell említenem. Egy dolog volt, ami zavart a könyvben. Az pedig a kiszámíthatóság. bezzeg az előző rész tele volt fordulatokkal és WTF-momentumokkal. Míg az előzőnél a romantika és a végén a fordulatok voltak jellemzőek, erről a megemlékezés és az erotika jut eszembe. Mindkettő nagyon jó, mindkettő számomra másabb volt, de attól nagyon jó.

Kedvenc karakter: Rose

Kedvenc jelenet: egész

Borító: 3/5

Tartalom: 5***/5

Leave a Reply

