Richelle Mead: Vámpírakadémia

covers_290604Adatok:

Eredeti név: Vampire Academy

Sorozat: Vámpírakadémia 1.

Oldalszám: 240 oldal

Goodreads átlag: 4,15

Besorolás: Young Adult, fantázia, természetfeletti

Fülszöveg:

A világsikerű sorozat első kötetében Lissa Dragomirt és Rose Hathawayt két év bujkálás után elfogják és visszazsuppolják a Montana erdőségeinek mélyén megbúvó Szent Vlagyimir Akadémia vaskapui mögé. A vámpíriskola a mora uralkodói családok és dampyr testőreik számára szolgál oktatóhelyül. Az akadémia falain belül a két lánynak különböző viszálykodással, rosszindulatú pletykákkal, tiltott szerelemmel és fenyegetésekkel kell megbirkóznia. De mindketten tudják, hogy a legnagyobb veszély a kapukon kívülről leselkedik rájuk.

Vélemény:

vampire-academy-whysoblu-4Már nagyon sok dicshimnuszt hallottam a Vámpírakadémiáról, így már nagyon rég óta a kívánság listámon volt. Főleg miután megnéztem a filmet. Nagyon sokan csalódtak, és nem tetszett nekik, de nekem nagyon bejött. És végre elolvashattam. Aki nem hallott volna felőle, az is rájön, hogy a könyv vámpírokról szól. Ám itt több fajtájuk létezik, a strigák és a morák. Hasonlóan a Rémségek cirkuszához, itt is az egyik a jó (morák), míg a másik a rossz (strigák). És persze morákat meg kell védeni a strigáktól, ezt a feladatot vállalták a dampyrok. Rose is dampyr, aki kötve van Lissához, az egyik mora hercegnőhöz. Az ő történetüket ismerhetjük meg.

Rose… Hát Rose-t imádtam. Ha Dmitrijre azt mondják, hogy egy isten, akkor Rose egy istennő. A beszólásai meg a nagy szája miatt nem lehet nem szeretni. De ami a legjobb tulajdonsága, az a Lissához fűződő viszonya. Bármit megtenne érte, saját magát is feláldozná. Ezzel jár az is, hogy bátor, és hogy teljesítse feladatát, meg is változik. Ezenkívül gyönyörű és okos. Nehéz negatívumot mondani róla, talán a forrófejűsége, de engem az sem zavart egyáltalán. Nagyon megkedveltem.

Lissa egészen más, mint Rose. Sosem szól vissza, mindenkivel kedves.IMG_0270.CR21 Ám ő is bármit megtenne Rose-ért. Ám egész könyv alatt depressziós, így nehezebb őt megkedvelni. Az az igazság, hogy én sokkal jobban kedvelem Masont vagy Christiant, mint őt.

Dmitrij nagyon türelmes, kedves, csendes. Egy antiszociális isten 😀 Rose nagyon felnéz rá, és elfogadja a tanácsait. Korához képest nagyon bölcs és megfontolt. A tökéletes testőr. Bár azért észrelehet venni, hogy Rose-zal sokkal kedvesebb, mint másokkal, nagyon figyel rá. Eléggé kivételez vele. Christian Ozera karaktere nagyon tetszik. Nagyon okos, és jó megfigyelő. Ha kedvel valakit, azért ki tud állni, bár azért jobban szeret az árnyékban maradni. Mason pedig nagyon hasonlít nekem Rose-ra, csak fiúban.

De Mia. Hogy mennyire irritál a szemétségeivel, mire különösebb oka nincs is. Csak szemét a csaj és kész. És még ha lenne mire felvágnia. Jaj, de utálom.

vampire-academy08Mint már említettem, készült a könyvből film is, aminek elég rossz a kritikája, bár én nagyon szerettem. Nem is értem pontosan, mi a gond, mert nekem a sztori szinte ugyanaz. Akkor most mi is a gond? A színészválasztások nem pont olyanok lettek, mint szerintem kellett volna, de mást nem tudok. A könyvben leírja, hogy Rose félig török, és egzotikus kinézetű. Hát Zoey Deutch szerintem nem pont ilyen. De amúgy nagyon jól játszotta, és télleg a kinézetével bárki fejét el tudja csavarni, de én nem ilyet vártam. A másik pedig Dmitrij. Hát Danila Kozlovsky nem néz ki istenien, pedig a könyvben azt írja. Nem lehetett volna szebb színészt találni. De ami azt illeti a filmben olyan kémia volt köztük… A kapcsolatuk vitte számomra a filmet. Ezért is tetszett a köynv, mert itt több Dmitrij-Rose jelenet volt.

Ám az egyik szereplő, szidja a társadalmat, hogy így nem túl jó. Mivel a morák nem harcolnak, hanem várják, hogy a dampyrok majd megvédik őket. Hát ez engem is zavar. Szeretném, hogy változna a helyzet, bár szerintem a következő öt részben fog is 😀

Én imádtam a filmet és könyvet is, és így, hogy a filmet előtte láttam, a könyv nekem nem sokkal jobb, ha jobb egyáltalán. Nem tudom eldönteni. Az biztos nagyon tetszett. Ötletes történet, szerethető szereplők, tetszetős világot teremtett az író, és a szerelmi szál is nagyon erős.

Rose, ahogy elképzeltem

Rose, ahogy elképzeltem

Dmitrij, ahogy elképzeltem

Dmitrij, ahogy elképzeltem

Kedvenc karakter: Rose

Kedvenc jelenet: Mikor Dmitrij mesél Rose-nak gyerekkoráról

Borító: 4/5

Tartalom: 5/5 vampire-academy-movie-grassroots-movement-main

Update: Utólag újra megnéztem a filmet. Nem tudom, miért tetszett. Mostmár inkább gagyinak éreztem. Nagyon béna párbeszédek voltak, és mindent teletettek akcióval. De a kémia Dmitrij meg Rose között, az tényleg nagyon jó…

Leave a Reply

